بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بازگشت عناصر مسلح وابسته به ترکیه از لیبی به سوریه

منابع خبری از خارج شدن عناصر مسلح وابسته به ترکیه از لیبی و درخواست از آنها برای بازگشت سریع به سوریه ظرف یک هفته خبر داد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، منابع محلی سوری از ادامه اقدامات ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن در گلوله باران شهرک «عین عیسی» با توپخانه خبر دادند و اعلام کردند که بر اثر این حملات ساکنان منازل و دارایی‌های خود را از بیم جان رها کرده به مناطق دیگر کوچ کرده‌اند تا از تیررس توپخانه نیروهای ترکیه و شبه نظامیان آن در امان باشند.

 

خبر دیگر اینکه منابع خبری از تن دادن نظام ترکیه به فشارها و خواسته‌های بین‌المللی و خارج کردن مزدوران خود از لیبی و درخواست از آنها برای بازگشت سریع به سوریه ظرف یک هفته خبر داد.

 

این منابع به جزئیات بیشتر این خبر اشاره‌ای نکردند.

 

ادامه عملیات ارتش سوریه علیه داعش

 

منابع نظامی سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه علیه داعش و بمباران مواضع این گروه تروریستی از سوی جنگنده‌های سوری و روسی خبر دادند.

 

این منبع بیان کرد: ارتش سوریه به عملیات برای پاکسازی صحرای شرقی از بازمانده‌های داعش ادامه داد و نیروهای ارتش سوریه دهها مین و بمب برجای مانده از داعش در صحرای شرقی حماه را خنثی کردند.

 

همزمان منابع سوری از پرواز هواپیماهای شناسایی روسیه بر فراز منطقه مثلث حماه-حلب-الرقه و بیست حمله هوایی جنگنده‌های روسی به مواضع داعش در این مناطق خبر دادند.

 

در محور شمال حماه و جنوب ادلب نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست‌های موسوم به «اتاق فتح المبین» را در محور پروژه آبی در حومه شمال غربی حماه زیر آتش گرفتند و شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

 

ارتش سوریه همچنین مواضع تروریست‌ها در محور «العنکاوی» و «قلیدین» در «سهل الغاب» در شمال غربی حماه را نیز زیر آتش گرفت.

 

همچنین ارتش سوریه به حملات مداوم تروریست‌ها در حومه شرقی، شمالی و جنوب ادلب پاسخ داد.

 

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه افراد مسلح وابسته به «فیلق الشام» وابسته به ارتش ترکیه را که به منطقه تحت کنترل نیروهای دمشق در روستای «عین الحور» در حومه لاذقیه در نزدیکی جاده حلب-لاذقیه وارد شده بودند، بازداشت کردند.

 

در همین ارتباط، در حمله هوایی روسیه به ستونی از تروریست‌های القاعده در حومه جنوبی ادلب، چهار خودرو آنها منهدم شد و بیش از ۱۲ تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

 

اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: صدای انفجارهایی در مناطق «جبل الزاویه» شنیده شده است که ناشی از بمباران مواضع تروریست‌ها در شهرک «بنین» در جنوب ادلب است.

 

این منبع بیان کرد: تحرکات تروریست‌ها موسوم به «حراس الدین» وابسته به القاعده رصد شد و آنها در حال انتقال خودروهای حامل سلاح و مهمات و افراد مسلح به سمت شهرک «بنین» در نزدیکی خطوط تماس با ارتش سوریه بودند که هدف حمله هوایی قرار گرفتند.

 

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف شهر ادلب خبر دادند و بیان کردند: علت آن هدف قرار گرفتن مرکز امنیتی وابسته به آنچه «هیئت تحریر الشام» نامیده می شود، بود و شماری از تروریست‌ها جبهه النصره زخمی شدند. این مرکز با «آر پی جی» هدف قرار گرفت.

امتیازات اقتصادی سند همکاری‌های با چین برای ایران

سند همکاری های مشترک ۲۵ ساله ایران و چین که طی یک سال گذشته از موضوعات روز بود و گفته می‌شود امتیازات بسیاری به لحاظ اقتصادی و منطقه‌ای برای ایران می‌تواند به همراه داشته باشد.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, ژئوپلیتیک, عربستان سعودی, مقاله

۱۰ نمایندگان کنگره خواستار لغو “معامله قرن” توسط دولت بایدن شدند

۱۰ تن از اعضای مجلس آمریکا با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواستار پایبندی دولت جو بایدن به سیاست “حمایت از حقوق بشر و کرامت ملت فلسطین” شدند.

ادامه

اسراییل, امریکا, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین