مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

بازگشایی سفارتخانه‌های امارات و بحرین در سوریه

یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفت: سفارت امارات در دمشق، پایتخت سوریه امروز پنجشنبه رسما بازگشایی شد.

 

افتتاح سفارت در ساعت یک و نیم بعد از ظهر امروز به وقت محلی انجام شد.

 

به گزارش روسیا الیوم: پیشتر دولت سوریه از هرگونه اقدام عربی در راستای بازگشت سفارت‌ها به دمشق و از سر گرفته شدن فعالیت آنها استقبال کرده بود.

 

برخی سفارت‌های کشورهای عربی از سال‌ها قبل در پی آغاز بحران سوریه بسته شدند.

 

پیشتر، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان در سفری غیر منتظره به دمشق سفر کرد و در آنجا با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار و در مورد تحولات اوضاع در این کشور و منطقه گفتگو کرد.

 

بازگشایی سفارت بحرین در دمشق

 

تنها ساعاتی پس از بازگشایی سفارت امارات متحده عربی در «دمشق» پایتخت سوریه، دولت بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیأت دیپلماتیک خود را مجدداً به سوریه اعزام می‌کند.

 

در واقع بیانیه وزارت خارجه بحرین برای اعلام این تصمیم، از گرم شدن روابط دولت سوریه با جهان عرب پس از سال‌ها انزوای دیپلماتیک خبر می‌دهد.

 

روزنامه نشنال نوشت : این اقدام دولت‌های امارات متحده عربی و بحرین همچنین از تلاش کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای خنثی کردن نفوذ فزاینده ایران و ترکیه در سوریه از طریق برقراری مجدد روابط دیپلماتیک حکایت می‌کند.

اعتمادآنلاین

اعتراف دیر هنگام اسرائیل درباره حمله موشکی سوریه

پایگاه اطلاع‌رسانی دبکا با اعتراف به این مسئله اعلام کرد سامانه پدافندی اسرائیل قادر به انهدام این موشک نشده و اصابت آن باعث شنیده شدن صدای انفجار مهیبی در مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی شد.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

ورود ارتش سوریه به منبج پس از درخواست رسمی کردها/ پرچم سوریه بر فراز منبج به اهتزاز درآمد

منابع سوری از برافراشته شدن پرچم سوریه در میادین شهر منبج خبر دادند. یگان‌های مدافع خلق کرد صبح امروز از عقب‌نشینی کامل نیروهای خود از شهر منبج در شمال شرق سوریه خبر داد و از ارتش این کشور خواست وارد این شهر شود.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه

رای الیوم: برکناری وزیر خارجه عربستان سعودی اتفاقی نیست

عبدالباری عطوان، روزنامه‌نگار مشهور عرب در تحلیلی به بررسی تحولات منطقه و هم‌زمانی آن‌ها با برکناری عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان پرداخت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امارات, امریکا, بحرین, ترکیه, تونس, جنوب غرب آسیا, جهان, سوریه, عربستان سعودی