ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

بازداشت ۱۳ نفر در ارتباط با ربوده شدن حبیب‌االله چعب در ترکیه

سیزده نفر از ۱۵ مظنون مرتبط با ربوده شدن فرج‌الله چعب، منتقد ایرانی مقیم سوئد در ترکیه توسط گروهک جرایم شبکه‌ای به رهبری ناجی شریف زیندشتی بازداشت شدند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی؛ بنا به اعلام منابع امنیتی، سیزده نفر از ۱۵ مظنون مرتبط با ربوده شدن فرج‌الله چعب، منتقد ایرانی مقیم سوئد در ترکیه توسط گروهک جرایم شبکه‌ای به رهبری ناجی شریف زیندشتی بازداشت شده‌اند.

 

دو مظنون دیگر نیز به طور مشروط آزاد شدند.

 

بر این اساس، نیروهای سازمان اطلاعات ترکیه «میت» در ادامه عملیات مشترک با نیروهای امنیتی کشور به سرنخ‌های جدیدی در ارتباط با ناپدید شدن حبیب فرج‌الله چعب منتقد حکومت ایران در ۹ نوامبر دست یافتند.

 

بر این اساس، چعب از طریق تله‌ای که برایش توسط سابرین.س دوست دختر چعب و عواملش در استانبول ترتیب یافته بود، به وان و از آن جا نیز به ایران منتقل شده بود.

 

طیق این بررسی‌ها، شخصی به نام تورگان د. و برادر زن زیندشتی در عملیات ربایش چعب به طور فعال نقش داشته و مرتکب فعالیت‌های جاسوسی علیه ترکیه می‌شوند.

 

طی عملیاتی که در ۲۷ نوامبر برای دستگیری ۱۳ نفر در ۴ استان به مرکزیت استانبول صورت گرفت، در نتیجه آن ۱۱ نفر شامل ۵ نفر در استانبول، ۵ نفر در وان و ۱ یک نفر در آنکارا دستگیر شدند.

 

– جزییات عملیات

 

ناجی شریف زیندشتی به همراه شریکش نیهاد آشان نشست‌هایی را با عوامل اطلاعاتی ایران در شهرهای تهران و ارومیه با موضوع چعب برگزار کرده و برادر زن وی که ماه اوت به ایران سفر کرده بود، در این نشست‌ها حضور پیدا کرده است. در نتیجه این نشست‌ها مقرر بر این شده است تا ملاقاتی بین صابرین.س و چعب در استانبول برگزار شود.

 

بر این اساس برادرزن زیندشتی هفتم اکتبر به ترکی آمده و با دو تن یک گروه تشکیل داد و در همان روز دو تن از قاچاقچیان مهاجران صابرین.س وارد ترکیه شده و سپس به همراه سه تن از جمله یکی از نزدیکان نیهات آشان به وان رفته است.

 

صابرین فردای آن‌ روز با حمل یک گذرنامه جعلی ایرانی به همراه یکی از این افراد از طریق زمینی و قاچاقچیان نیز از طریق هوایی به استانبول آمدند. در ادامه این افراد از یک فروشگاه دستبند پلاستیکی و دستمال پارچه‌ای خریداری کرده و به همراه یک مینی‌بوس و خودروی سواری راهی منطقه نمایشگاه‌های دائمی تویاپ شده‌اند.

 

چعب نیز همان شب از طریق هوایی وارد استانبول شده و پس از سوار شدن به تاکسی راهی منطقه بیلیک دوزو شده و سوار مینی‌بوس حامل صابرین شده است. وی در آن‌جا بیهوش شده و به قاچاقچیان تحویل داده شد.

 

چعب به طوری که دست و پاهایش با طناب بسته شده برد، دهم اکتبر به خانه‌ای در شهر وان برده شد. در ادامه نیز به طور غیرقانونی به ایران منتقل شد. صابرین نیز همان روز از راه‌های غیرقانونی به ایران بازگشت.

 

– انتشار خبر دستگیری و عکس حبیب فرج‌الله چعب در وبسیار وزارت اطلاعات ایران

 

در ادامه این اتفاقات، وبسایت رسمی وزارت اطلاعات ایران عکس‌های مربوط به چعب را به طوری که چشم‌هایش بسته شده است، با خبر دستگیری وی در ۱۲ نوامبر منتشر کرد.

 

منابع امنیتی در این زمینه می‌گویند که ایران برای جلوگیری از افشای رابطه خود با عوامل عملیاتی با اشخاص محلی و گروه‌های جرایم شبکه‌ای دست به چنین اقداماتی می‌زند.

 

از سوی دیگر اعلام شد، علی.ک مظنون متواری پرونده قتل سعید کریمیان صاحب شبکه تلویزیونی جم تی‌وی در ۲۹ نوامیر ۲۰۱۷ راننده و محافظ زیندشتی و همچنین عبدالوهاب ک. ضارب مسعود مولوی، شهروند ایرانی در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ نیز برادر علی.ک و باغدار زیندشتی بوده است.

شکایت از آمریکا برای استفاده از اورانیوم علیه عراقی‌ها

مشاور کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق از تصمیم خود برای شکایت قضایی علیه آمریکا به خاطر نقض حاکمیت کشورش و استفاده از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده علیه ملت عراق خبر داد.

ادامه

المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوئد, عراق

ستونی متشکل از ۸۱ خودرو و تانکر حامل نفت دزدیده شده سوریه توسط نظامیان آمریکا وارد عراق شد

منابع سوری از ورود محموله جدید از نفت دزدیده شده سوریه به دست نظامیان آمریکایی به عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» خبر دادند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی

گام برداشتن عراق برای قرارداد نفتی کم‌سابقه با چین

دولت عراق در سایه کسری بودجه و بحران مالی شدید، خود را برای امضای قرارداد چند میلیارد دلاری نفتی با شرکت «ژنهوای» چین آماده می‌کند، قراردادی که بر اساس مفاد آن، در عراق کم‌سابقه است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عراق