تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

بازداشت صدها تن از دراویش گنابادی و بی‌خبری از وضعیت دراویش مجروح

در حمله نیروهای لباس شخصی و بسیجی به تجمع دراویش در اطراف خانه قطب این گروه در منطقه پاسداران تهران در روزهای ۳۰ بهمن و اول اسفند، صدها تن از دراویش زخمی و بازداشت شده‌اند که از وضعیت تعداد زیادی از آنان اطلاعی در دست نیست.

 

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بیش از ۳۰۰ تن از دروایش در جریان حمله نیروهای لباس شخصی و بسیجی به تجمع دراویش در منطقه پاسداران تهران بازداشت شدند.

 

شماری از دراویش مرد علیرغم جراحت‌های جدی به ندامتگاه تهران بزرگ و ده‌ها زن بازداشت شده پس از تهفیم اتهام به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

 

تعداد زیادی از بازداشت شدگان در پی حمله نیروهای لباس شخصی دچار جراحت‌هایی مانند شکستگی سر و دست و پا شده‌اند ولی بدون معالجه به زندان انتقال یافته‌اند.

 

گفته می شود سه تن از آنان از جمله رضا انتصاری، کسری نوری و بهنود رستمی پس از زخمی شدن با گلوله ماموران پلیس و لباس شخصی و اغما به بیمارستان منتقل شده‌اند و پس از آن خبر جدیدی از آنان در دسترس نیست؛ مقامات قضایی و امنیتی در پیگیری خانواده ها از پاسخگویی خودداری می کنند.

 

از محل نگهداری و وضعیت سلامتی لیلی نایب‌زاده یکی از زنان بازداشت شده که باردار است، نیز اطلاعی در دست نیست.

 

شایان ذکر است که بازداشت دراویش در سراسر کشور همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی با در روز گذشته با یورش به منزل شماری از دروایش آنان را بازداشت کرده اند.

 

زنان درویش بازداشت شده پس از بازداشت به «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام»، «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» تفهیم اتهام شده اند و بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند ۳ زندان قرچک ورامین نگهداری می شوند.

 

تجمع دوشنبه ۳۰ بهمن دراویش با دخالت پلیس و نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

 

جمعی از دراویش گنابادی روز دوشنبه ۳۰ بهمن در اعتراض به تداوم بازداشت درویش سالخورده، نعمت الله ریاحی، مقابل کلانتری خیابان پاسداران تجمع کرده و شعار دادند که با دخالت نیروهای یگان ویژه به خشونت و درگیری شدید دراویش با ماموران منجر شد و این درگیری در گلستان هفتم پاسداران محل زندگی قطب این فرقه به اوج خود رسید.

 

این تجمع و درگیری پس از آن، حدود دو هفته پس از درگیری نیروهای امنیتی و لباس شخصی با دراویش در مقابل خانه نورعلی تابنده، از دراویش گنابادی، صورت گرفت.

 

در نهایت پس از نزدیک به یک روز ناآرامی در خیابان محل زندگی نورعلی تابنده، ماموران امنیتی محل را ترک کرده و نیروهای پلیس برای جلوگیری از درگیری‌های بیشتر مستقر شدند.

 

طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از دراویش گنابادی به اتهام‌‌های امنیتی بازداشت و زندانی شده‌اند.

صبح امروز ؛ کارگران گروه ملی فولاد اهواز مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند

تجمع کارگران فولاد اهواز از ساعت ۹ صبح امروز ، شنبه، ۵ اسفند ماه در حالی مقابل ساختمان استانداری خوزستان برپا شد که روز گذشته نیز تجمع مشابهی در مصلی اهواز برپا شد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

رضا شهابی کارگر زندانی علیرغم ادامه درمان به‌زندان اوین بند ۲۰۹ بازگشت

رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی که در حال حاضر در زندان اوین بند ۲۰۹ درحال سپیری کردن محکومیتش است بعلت شرایط بد جسمانی و وخامت شدید حالش که منجر به دو بار سکته مغزی در زندان شد درتاریخ ۱۹بهمن از بند ۲۰۹ اوین برای ادامه مداوای پزشکی به مرخصی ... رضا شهابی کارگر زندانی علیرغم ادامه درمان به‌زندان اوین بند ۲۰۹ بازگشت

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

اعتراض شاپرک شجری‌ زاده به حجاب اجباری در قیطریه منجر به دستگیری و ضرب و شتم وی شد + ویدیو

چهارشنبه دوم اسفند در خیابان قیطریه تهران شاپرک شجری‌ زاده به حجاب اجباری اعتراض کرد. او با چوبی که شال سفید خود را بر آن زده بود از سوی مأموران دستگیر شد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان