همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

“کمیتهٔ دفاع از حقوق مردم ایران” ( “کودیر”) که برای بیش از چهار دهه در دفاع از صلح، حقوق و آزادی‌های دموکراتیک، و به‌ویژه آزادی‌ها و حقوق سندیکایی در ایران فعالیت کرده است، در نیمهٔ دوم آبان‌ماه سال جاری نشست سالانه‌اش را در ساختمان مرکزی اتحادیهٔ “یونیسون” در لندن با موفقیت برگزار کرد. یونیسون بزرگ‌ترین ... همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

ادامه

آزادی, آلمان, امپریالیسم, انگلیس, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری, کانادا, معلمان, همبستگی

از مبارزۀ حق‌طلبانهٌ کارگران پروژه‌ای صنایع نفت پشتیبانی کنیم!

گزارش‌های انتشاریافته حاکی ازآن است در مناطق مختلف کشور شمار بزرگی از کارگران پروژه‌ای، پیمانی و قرارداد موقت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند. این اعتصاب‌ها با فراخوان ازسوی فعالان کارگری از روز گذشته آغاز شده‌است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

نیویورک تایمز؛ دستمزدی که زنان بابت کارِ خانگی نمی‌گیرند به اندازه درآمد ۵۰ شرکت بزرگ جهان است

اگر زنان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ برای کارهایی که در خانه از تهیه غذا، مراقبت از افراد، شست و شو، نظافت و … مبلغی معادل حداقل دستمزد کشورهای دریافت می‌کردند، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, زنان

هفته‌نامه “تایم” ؛ اعتراض نسرین ستوده به “نقض سیستماتیک حقوق زنان” در ایران

نسرین ستوده از زندان اوین پیامی به‌مناسبت هشت مارس منتشر کرده است. فراخوانی برای مبارزه مشترک علیه تبعیض و بی‌عدالتی. او با اشاره به شیوع کرونا در ایران از حکومت ایران خواسته است تا به دشمنی خود با جهان پایان دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان

بازداشت شاپرک شجری‌زاده به همراه پسر ۹ ساله‌اش در کاشان

شاپرک شجری‌زاده یکی از معترضان به حجاب اجباری برای دومین بار در کاشان به همراه پسر ۹ ساله‌اش بازداشت شد. نسرین ستوده وکیل او این بازداشت را مصداق بازداشت فراقانونی و خودسرانه می‌داند.

 

به گزارش صدای آلمان؛ نسرین ستوده وکیل مدافع چند تن از معترضان به حجاب اجباری مشهور به “دختران خیابان انقلاب” به دویچه‌وله فارسی گفت که یکی از موکلانش بار دیگر دستگیر شده است.

 

شاپرک شجری‌زاده روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت (۸ مه) به همراه پسر ۹ ساله‌اش در شهرستان کاشان توسط پلیس امنیت بازداشت شده است. به او این اتهام وارد شده که به خاطر کشف حجاب به کاشان رفته و به همین دلیل بازداشت شده است.

 

ستوده تصریح می‌کند که این بازداشت مصداق بازداشت خودسرانه و فراقانونی و دستگیری پسر ۹ ساله موکلش نیز مصداق کودک‌آزاری است.

 

شاپرک شجری‌زاده در اسفندماه به دلیل برداشتن روسری و حرکت اعتراضی بر چوب زدن روسری‌اش به مدت یک هفته در بازداشت بود.

 

گفتگو با نسرین ستوده وکیل مدافع شاپرک شجری‌زاده

مریم شریعتمداری از زندان آزاد شد

مریم شریعتمداری یکی از “دختران خیابان انقلاب” که روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در حرم شاه عبدالعظیم شهرری بازداشت شده بود، ظهر روز جمعه آزاد شد. نسرین ستوده وکیل خانم شریعتمداری به دویچه‌وله گفت که لپ‌تاپ و وسایل شخصی او ضبط شده است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان

قلیچداراوغلو: دولت و رهبر دیکتاتور را ساقط می‌کنیم/ زنان بزرگ‌ترین ترس اردوغان هستند

رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه با انتقاد از رویکرد حزب حاکم نسبت به زنان جامعه کشورش گفت، زنان باعث پایان حکومت تک رهبری مردان در سال ۲۰۱۹ خواهند شد.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, زنان, سیاسی

صدور حکم حبس برای دو تن از دختران خیابان انقلاب

مریم شریعتمداری و نرگس حسینی، دو تن دختران خیابان انقلاب، طی هفته های اخیر از سوی دادگاه انقلاب به حبس محکوم شده اند.   مریم شریعتمداری، یکی از دختر خیابان انقلاب که در زمان اعتراض با خشونت پلیس مجروح و بازداشت شده بود، به اتهام «تشویق به فساد ازطریق کشف حجاب» از سوی شعبه ۱۰۹۱ ... صدور حکم حبس برای دو تن از دختران خیابان انقلاب

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان

نسرین ستوده: اعتراض به حجاب اجباری پابرجاست

“کمپین حقوق بشر ایران” به نقل از نسرین ستوده گزارش داد که مریم شریعتمداری، از “دختران خیابان انقلاب” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. این مدافع حقوق بشر گفت که اعتراض به حجاب اجباری با چنین احکامی قابل فرونشاندن نیست.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان