همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

“کمیتهٔ دفاع از حقوق مردم ایران” ( “کودیر”) که برای بیش از چهار دهه در دفاع از صلح، حقوق و آزادی‌های دموکراتیک، و به‌ویژه آزادی‌ها و حقوق سندیکایی در ایران فعالیت کرده است، در نیمهٔ دوم آبان‌ماه سال جاری نشست سالانه‌اش را در ساختمان مرکزی اتحادیهٔ “یونیسون” در لندن با موفقیت برگزار کرد. یونیسون بزرگ‌ترین ... همبستگی با مبارزه مردم ایران برای صلح، حقوق و عدالت اجتماعی

ادامه

آزادی, آلمان, امپریالیسم, انگلیس, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, عدالت اجتماعی, کارگری, کانادا, معلمان, همبستگی

از مبارزۀ حق‌طلبانهٌ کارگران پروژه‌ای صنایع نفت پشتیبانی کنیم!

گزارش‌های انتشاریافته حاکی ازآن است در مناطق مختلف کشور شمار بزرگی از کارگران پروژه‌ای، پیمانی و قرارداد موقت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند. این اعتصاب‌ها با فراخوان ازسوی فعالان کارگری از روز گذشته آغاز شده‌است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

نیویورک تایمز؛ دستمزدی که زنان بابت کارِ خانگی نمی‌گیرند به اندازه درآمد ۵۰ شرکت بزرگ جهان است

اگر زنان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ برای کارهایی که در خانه از تهیه غذا، مراقبت از افراد، شست و شو، نظافت و … مبلغی معادل حداقل دستمزد کشورهای دریافت می‌کردند، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, زنان

هفته‌نامه “تایم” ؛ اعتراض نسرین ستوده به “نقض سیستماتیک حقوق زنان” در ایران

نسرین ستوده از زندان اوین پیامی به‌مناسبت هشت مارس منتشر کرده است. فراخوانی برای مبارزه مشترک علیه تبعیض و بی‌عدالتی. او با اشاره به شیوع کرونا در ایران از حکومت ایران خواسته است تا به دشمنی خود با جهان پایان دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان

بازداشت‌شدگان زن تجمع ۸ مارس در برابر وزارت کار با قرار کفالت آزاد شدند.

این بازداشت‌شدگان صبح امروز ۲۱ اسفند به دادسرای اوین منتقل شدند و بعد از امضای قرار کفالت توسط کفیل‌های آنها بار دیگر به زندان قرچک منتقل شدند .

 

تعدادی از بازداشت‌شدگان مرد در تجمع ۸ مارس در دو روز اول با قرار التزام و کفالت آزاد شدند اما هم چنان ۵ مرد با نام‌های علی افسونگر، علی سالم،‌ پیمان چهرازی، مهرداد قاضی‌ و جواد عباس توللی، از روز جمعه در زندان فشافویه بازداشت هستند.

 

طی فراخوان ۸ مارس، روز ۱۷ اسفند ماه زنان و مردان مقابل وزارت کار حضور یافتند تا به نابرابری، بی‌عدالتی و شرایط نامساعد زنان در بازار کاراعتراض کنند. بسیاری از تجمع‌کنندگان قبل از رسیدن به محل تجمع با ضرب و شتم و خشونت نیروهای انتظامی، لباس شخصی‌ها و موتورسواران مواجه و پراکنده شدند. در همان لحظات اولیه بیش از ۵۰ زن و ۲۰ مرد بازداشت شدند. برخی در دو روز اول با قرار کفالت یا تعهد آزاد شدند.

قطعنامه گردهم آئی هشت مارس در تجمع اعتراضی زنان جلو وزارت کار

ما جمعی از زنان در هفدهم اسفند و مقارن با روز جهانی زن، با بزرگداشت یاد و خاطره زنان مبارزی که از انقلاب مشروطیت تاکنون برای احقاق حقوق خود از پای ننشسته‌اند، گرد هم آمده‌ایم تا نارضایتی و اعتراض خود را به وضعیت ناگوار و رو به قهقرای زنان و پایمال شدن حقوق انسانی و ... قطعنامه گردهم آئی هشت مارس در تجمع اعتراضی زنان جلو وزارت کار

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان

آزادی هر جامعه‌یی در گرو آزادی زنان آن جامعه است

امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی زن در ایران می‌رویم که با وجود گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب بهمن ۵۷،‌ که زنان در پیروزی آن نقشی اساسی و چشمگیر داشتند، خواست‌های جنبش زنان و آرزوهای زنان میهن ما از سوی حاکمان کنونی و خائنان به آرمان‌های انقلاب بهمن زیر پا لگدمال شده است.نقل ... آزادی هر جامعه‌یی در گرو آزادی زنان آن جامعه است

ادامه

ایران, تاریخ, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان, یادنامه

اعتراض نزدیک به ۷۰ زن مستندساز به رفتار “غیرانسانی” با مخالفان حجاب اجباری

نزدیک به ۷۰ زن مستندساز در نامه‌ای سرگشاده به رؤسای سه قوه و نمایندگان مجلس ایران، به رفتار خشونت‌آمیز با زنان مخالف حجاب اجباری اعتراض کرده‌اند. آنان برخورد مأموران با معترضان را “خشن و غیرانسانی” توصیف کرده‌اند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, زنان