ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان اسرائیلی به زنان در غزه + فیلم

افشاگری یک شهروند فلسطینی درباره هتک‌حرمت زنان در غزه توسط نظامیان اسرائیلی، حواشی بسیاری را به‌وجود آورده است. به گزارش ایسنا، عصر روز شنبه بود که شبکه خبری الجزیره مصاحبه‌ای را با یک شهروند فلسطینی به نام «جمیله الهسی» که همراه با گروه دیگری از مردم در محاصره نظامیان اسرائیل در نزدیکی بیمارستان «الشفا» بوده ... ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان اسرائیلی به زنان در غزه + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, زنان, سازمان ملل, فلسطین, فیلم, گرسنگی, گزارش

پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

تحریم وسیع نمایش انتخابات ۱۱ اسفند از جانب اکثریت قاطع مردم و آمار عظیم آرای باطل در صندوق‌های رأی را باید شکست فاحش دیگری برای دیکتاتوری حاکم در برابر رأی واقعی ملت دانست. علی خامنه‌ای، که به‌خوبی به خطر “تهدید” مردم برای “نظام” واقف است، با توجه به شکست فضاحت‌بار رژیم در انتخابات اخیر فقط ... پروژۀ جانشینی خامنه‌ای: بحران بعدی پس از شکست قاطع حکومت ولایی در انتخابات فرمایشی

ادامه

آزادی, استبداد, اسلام سیاسی, ایران, تاریخ, تحریم, حقوق بشر, زنان, سیاسی, غارتگری, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

ریاض: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است

وزیر امور خارجه عربستان عصر امروز سه‌شنبه، در جریان نشست وزرای خارجه کشورهای اعضای «سازمان همکاری اسلامی» در شهر جده با محوریت جنگ غزه بر ضرورت به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس تاکید کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان ... ریاض: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین فرا رسیده است

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, زنان, عربستان سعودی, فلسطین, کودکان, گزارش, نسل‌کشی

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

ایوانکا ترامپ به مسائل زنان خواهد پرداخت

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اگرچه ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در دولت پدرش نقش رسمی نخواهد داشت اما وی ممکن است به دنبال پرداختن به مسائل مربوط به زنان و کودکان باشد.

 

ایوانکا ترامپ اعلام کرده است که می‌خواهد سیاست‌هایی به نفع زنان و دختران تدوین کند. هنوز مشخص نیست که دونالد ترامپ به صورت مستقل به وی نقشی در این زمینه بدهد اما وی اگرچه ممکن است در کاخ سفید کار نکند اما درباره اینگونه مسائل حضور فعالی خواهد داشت.

 

هنوز سخنگوی دولت انتقالی ترامپ در این باره اظهارنظر نکرده است اما کاملاً مشخص است که ایوانکا ترامپ نسبت به مسائل مربوط به زنان علاقه‌مند است. این مساله در دوران کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر کاملا مشخص بود.

 

ترامپ بنا بر توصیه دخترش پیشنهاد برنامه مراقبت از کودکان را در ماه سپتامبر اعلام کرد. البته برخی از سیاست‌های پیشنهادی از سوی دونالد ترامپ نیاز به تصویب کنگره دارد. این در حالی است که این پیشنهادات در اولویت اول جمهوری‌خواهان قرار نمی‌گیرد. بر همین اساس اگر بخواهد ایوانکا ترامپ این سیاست‌ها را دنبال کند راه سختی در پیش دارد.

 

همچنین چندی قبل رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا دامادش جارد کوشنر و همسر ایوانکا را به عنوان یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید و مسئول تبادلات تجاری و خاورمیانه منصوب کرد.

 

این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به جانشینش توصیه کرد که سعی نکند کاخ سفید را مثل یک کار و کاسبی خانوادگی اداره کند.

 

انتصاب کوشنر جنجال بسیاری به پا کرد، زیرا این انتصاب ممکن است ناقض قوانین مربوط به تاثیر روابط خانوادگی بر استخدام افراد در دولت باشد. به علاوه منافع مالی او به طور بالقوه می‌تواند با فعالیت او در این سمت در تضاد باشد.

 

کوشنر در طول مبارزات انتخاباتی اغلب در کنار ترامپ دیده می‌شد و نقش مهمی در استراتژی او در فضای مجازی داشت.

 

همچنین چندی قبل روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت که ترامپ دختر بزرگش را به عنوان سخنگوی غیررسمی‌اش در امور زنان و برابری جنسیتی منصوب کرده است. وی در گفت‌وگوی تلفنی با نانسی پلوسی، رئیس اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا که در تماس تلفنی از ترامپ خواسته بود تا درباره سیاست‌هایش درباره زنان صحبت کند، به صورت صریح از گفته‌های پدرش در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا دفاع کرد.

 

ایوانکا ترامپ در جریان سخنرانی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در ژوئیه سال جاری میلادی خواستار پرداخت حقوق برابر برای کار برابر شده بود و یکی از تدوین کنندگان پیشنهاد پرداخت شش هفته‌ای حقوق برای مرخصی زایمان است.

 

ایوانکای ۳۵ ساله مکررا پدرش را به خاطر ترغیب زنان در پیوستن به امور تجاری ستایش می‌کند و گزارش‌های متعدد درباره سوءاستفاده جنسی زنان توسط پدرش را رد کرده است.
ایسنا

خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق «حلب»

«رُز» دختری سوری است که در عملیات آزادسازی شرق حلب از اشغال گروه‌های تروریستی مشارکت داشت و دوشادوش نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها جنگید و ثابت کرد که دوستی و علاقه به وطن و دفاع از آن فقط منحصر به مردان نیست.   «لمی کیالی» خبرنگار تسنیم در حلب با دختر سوری مبارزی در حالی ... خاطرات «رُز» دختر مبارز سوری از روزهای پرالتهاب شرق «حلب»

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, زنان, سوریه