ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

ایندیپندنت: ابعاد فقر در میان آموزگاران مدارس انگلیس گسترده است

به گزارش نشریه ایندیپندنت، بسیاری از آموزگاران ماه‌ها است که اجاره مسکن خود را پرداخت نکرده و قادر نیستند هزینه تردد به مدرسه را پرداخت کنند. بر اساس آمار منتشر شده به‌طور میانگین ۴۰ درصد آن‌ها در سال گذشته، از مؤسسات خیریه کمک مالی دریافت کرده‌اند.

 

موسسه خیریه حمایت از آموزش (ESP) اعلام کرد که در سال تحصیلی گذشته (۱۷/۲۰۱۶ میلادی) ۴۹۴ تقاضا از سوی آموزگاران مدارس انگلیس برای کمک مالی دریافت کرده و این در حالی است که از ابتدای آوریل تا نوامبر گذشته (۸ ماه) ۵۳۱ تقاضا دریافت کرده است.

 

موسسه خیریه «ترن۲ آس» نیز که به اقشار کمک درآمد جامعه کمک مالی ارائه می‌دهد در گزارشی که در اختیار نشریه ایندیپندنت قرار داده گفته است که میزان کمک مالی ارائه‌شده به کارکنان بخش آموزشی از سال ۲۰۱۰ تاکنون دو برابر افزایش‌یافته است.

 

حزب کارگر این آمار را یک فاجعه خوانده و می‌گوید این مساله نشان‌دهنده بی‌توجهی دولت به امر آموزش است.

 

آمار یادشده پس‌ از آن منتشر می‌شود که مطبوعات انگلیسی می‌گویند شمار تقاضا برای شغل معلمی به دلیل وضعیت درآمد آن رو به کاهش است.

 

بر اساس مطالعات صورت گرفته درآمد سالانه یک آموزگار در انگلیس در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۱۲ درصد کمتر از آن چیزی است که او در سال ۲۰۰۵ دریافت می‌کرده است.

 

به‌طورکلی درآمد کارکنان بخش‌های عمومی از سال ۲۰۱۰ میلادی توسط دولت ائتلافی انگلیس ثابت مانده است. در پی اعتراضات صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ قرار شد سالانه یک درصد به درآمد کارکنان این بخش‌ها افزوده شود اما این میزان همچنان از سطح شکایت‌های عمومی کم نکرد.

 

متعاقبا سپتامبر گذشته میلادی، دولت محافظه‌کار ترزا می با افزایش دستمزد مأموران پلیس و سازمان آتش‌نشانی موافقت کرد اما درآمد سایر بخش‌ها به‌ویژه کارکنان بخش آموزشی تأثیری نکرده است.

 

آموزگاران انگلیسی سال گذشته خواهان افزایش ۵ درصدی دستمزد خود بوده، اما دولت انگلیس پاسخی ارائه نداده است.

 

تاکنون چندین موسسه انگلیسی نسبت به ابعاد گسترده فقر در جامعه هشدار داده‌اند.

 

‘ بنیاد خیریه ‘تراسل تراست ‘ که دارای ۴۲۰ بانک غذا مخصوص افراد مستمند در انگلیس می‌باشد، پیشتر در گزارشی گفته بود: براساس شواهد موجود خانوارهای انگلیسی کم درآمد در منافع رونق مجدد اقتصادی این کشور سهمی نداشته اند.

 

‘تراسل تراست ‘ با انتشار یک آمار مقایسه ای افزود: در سال مالی ۲۰۰۵/۰۶ میلادی شمار افرادی که از سوی بانک های غذایی در طی سه روز در شرایط اضطراری تامین غذا شده اند، بالغ بر ۲ هزار و ۸۱۴ نفر بوده که این رقم در سال ۲۰۱۰/۱۱ میلادی به ۶۱ هزار و ۴۶۸ نفر، در سال ۲۰۱۲/۱۳ میلادی به ۳۴۶ هزار و ۹۹۲ نفر و در سال ۲۰۱۳/۱۴  به ۹۱۳ هزار و ۱۳۸ نفر رسیده است که بیش از ۳۳۰ هزار نفرشان کودک بوده اند .

 

همچنین وزارت جوامع و دولت‌های محلی انگلیس نیز در گزارشی که اخیراً منتشر کرد، گفته است که آمار افراد بی‌خانمان در انگلیس طی ۷ سال گذشته دوسوم افزایش‌یافته است.

 

بر اساس این گزارش ، در سپتامبر (مهر) سال گذشته ۷۹ هزار و ۱۹۰ خانوار در انگلیس در مکان‌های موقت اسکان داده ‌شدند که این میزان در قیاس با سال قبل از آن ۶ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایرنا

مخالفت با خصوصی‌سازی، تغییر قانون کار و افزایش سن بازنشستگی، سندیکاهای کارگری را در آتن به‌خیابان‌ها آورد

هزاران نفر از کارگران بیمارستا‌ن‌ها، مترو و حمل و نقل یونان در اعتراض به محدود کردن حق اعتصاب سندیکاهای کارگری از ابتدای این هفته، به خیابان‌ها آمده‌اند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, یونان

جرمی کوربین: رابطه انگلیس با آمریکا چندان هم مهم نیست

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس با اشاره به اینکه رابطه انگلیس و آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار نیست، اظهارات توهین‌آمیز و بی‌اعتنایی رئیس‌جمهوری آمریکا را به نهادهای بین‌المللی مورد انتقاد قرار داد.   کوربین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آی.تی.وی انگلیس گفت: رابطه [انگلیس] با آمریکا به لحاظ فرهنگی و اقتصادی مهم و قابل‌توجه ... جرمی کوربین: رابطه انگلیس با آمریکا چندان هم مهم نیست

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر

دیلی میل: سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس لغو شد

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس ماه گذشته از هوادارانش خواست که در صورت سفر ترامپ به انگلیس «پیام روشنی» به او بدهند که این مساله احتمال بروز تظاهرات گسترده را افزایش داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, فلسطین