اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

ایران جزو ۱۰ کشور غمگین جهان در سال ۲۰۱۸

تحقیقات موسسۀ آمریکایی گالوپ نشان داد که مردم در سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی، برای دومین سال پیاپی غمگین‌تر و خشمگین‌تر و ترسناک‌تر از هر زمانی شده‌اند.

بهارنیوز: بر اساس این تحقیقات، جهان در سال گذشتۀ میلادی به اندازۀ سال ۲۰۱۷ بدبخت باقی مانده است که نتیجۀ جنگ‌ها، بحران‌های سیاسی و شرایط اضطراری انسانی است.

 

موسسۀ گالوپ برای انجام این تحقیق بیش از ۱۵۱ هزار مصاحبه را در سال ۲۰۱۸ در ۱۴۰ کشور جهان انجام داده است تا احساسات ساکنان این کشورها را دربارۀ وضعیت زندگیشان دریابد. در این تحقیق پرسش‌هایی با هدف درک عواطف و نگاه مردم به زندگی طرح شده و معیارهای سنتی تحقیقات از جمله تولید ناخالص داخلی کشورها، مدنظر قرار نگرفته است.

 

برخی از پرسشهای مطرح شده عبارتند از: آیا دیروز احساس خوبی داشتید؟ آیا دیروز با احترام با شما رفتار شده است؟ آیا دیروز خندیده‌اید یا دست‌کم لبخند زده‌اید؟ آیا دیروز چیز جالبی آموخته‌اید یا کار جالبی انجام داده‌اید؟ آیا شما بیشترین ساعات روز را با غم و اندوه، استرس، دردهای فیزیکی، نگرانی و خشم سپری می‌کنید؟ نتایج این تحقیق نشان داد که در سال گذشته میلادی بطور متوسط از هر ۱۰ نفر ۴ نفر اعلام کرده‌اند که زندگی روزمره‌شان توام با نگرانی‌های زیادی است و از هر ۱۰ نفر ۳ نفر نیز گفته‌اند همواره دچار استرس هستند و دردهای فیزیکی بسیاری را تحمل می‌کنند.

 

یک چهارم مصاحبه شوندگان دچار غم و اندوه بودند و ۲۲ درصد از آنها نیز همواره خشمگین هستند. بر اساس نتایج این تحقیق، ۱۰ کشوری که مردمشان بدترین وضعیت را در سال گذشته میلادی تجربه کرده‌اند به ترتیب عبارتند از: چاد، نیجر، سیرالئون، عراق، ایران، بنین، لیبریا، گینه، سرزمین‌های فلسطین و کنگو.

 

به این ترتیب مردم چاد غمگین‌ترین مردم جهانند و نسبت به مردم دیگر کشورها احساس بدبختی بیشتری می‌کنند.چاد از سال ۲۰۱۴ میلادی در یک رکود اقتصادی عمیق به سر می‌برد و استانداردهای زندگی در این کشور به پایین‌ترین سطح در میان کشورهای آفریقای مرکزی رسیده است. نزدیک به ۶ میلیون نفر از جمعیت ۱۵ میلیونی این کشور در فقر شدید زندگی می‌کنند.

کارگران ۱۹۸ بنگاه صنعتی کمتر از ۵۰۰ هزارتومان در ماه دستمزد دریافت می‌کنند

صدایش می‌لرزد؛ از کوهستان‌های سردِ کردستان تماس می‌گیرد؛ از آنجا که بیکاری و ناداری، با سرمای استخوان‌سوز ِامسال، عجین شده است. ابتدای صحبت، خودش را معرفی می‌کند؛ از همان قدیمی‌هاست؛ از کارگران «فولاد زاگرس» در قروه کردستان؛ از همان‌هایی که آوار تلخ بیکاری، بعد از تعطیلی نابهنگام کارخانه، بر سرشان آوار شد و خودشان آواره ... کارگران ۱۹۸ بنگاه صنعتی کمتر از ۵۰۰ هزارتومان در ماه دستمزد دریافت می‌کنند

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

به‌مناسبت سال تحصیلی جدید محرومیت ازتحصیل، سیاست تحمیل‌شده از طرف رژیم ولایت فقیه

روزنامه ایران، ۲۰ شهریورماه، زیر عنوان: “حق تحصیل”، نوشت: “تصویب لایحه ٬الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور٬ در دولت، همان اصلاح ساختاری است که سال‌ها به یک خواست همه‌گیر تبدیل شده بود.

ادامه

ایران, حقوق کودک, خبر, مقاله