ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

“ایران به عمد از کشتن آمریکایی‌ها خودداری کرده است” / “بحران پایان یافت”

منابع آمریکایی و اروپایی گفته‌اند که ایران در حمله‌های موشکی خود به پایگاه‌های آمریکایی در عراق به عمد از خسارت‌های جانی به ارتش آمریکا خودداری کرده است. رویترز به نقل از مقتدی صدر نوشت، بحران پایان یافت.

 

به گزارش دویچه وله؛ روز چهارشنبه، ۱۸ دی‌ماه (هشتم ژانویه) خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات دولتی ایالات متحده و اروپا نوشت که ایران نخواسته است، در واکنش به‌کشته‌شدن قاسم سلیمانی در یک حمله هوایی آمریکا به کشتن سربازان آمریکایی اقدام کند.

 

این خبرگزاری به نقل از سه منبع که “به دستگا‌ه‌های اطلاعاتی نزدیک هستند” ” نوشت، ایران سعی کرده است در حمله‌های موشکی خود حداقل خسارت جانی را به‌بار بیاید و به‌ویژه از کشتن سربازان آمریکایی خودداری کند.

 

“یک منبع” نزدیک به مقامات آمریکا به رویترز گفته است، در نخستین ساعات چهارشنبه نشانه‌هایی وجود داشته است که حمله‌های ایران به پایگاه‌های الاسد و و اربیل، تلفات جانی نداده است. منابع دیگر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.

 

رویترز در ادامه به نقل از منابع خود نوشته است که ایران به‌عمد بخش‌هایی از پایگاه‌ها را مورد هدف قرار داده است که نیرو‌های انسانی حضور نداشته‌اند.

 

یکی دیگر از منابع این خبرگزاری گفته است، ایرانی‌ها می‌خواستند پاسخ دهند اما از تشدید تنش جلوگیری کنند.

 

رویترز در ادامه به اظهارات محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد که گفته است، ایران “پاسخ مناسب” به کشتن سلیمانی را خواهد داد اما علاقه‌ای به بروز جنگ ندارد.

 

واکنش ترامپ

 

خبرگزاری رویترز در پایان گزارش خود به واکنش رئیس جمهور ایالات متحده اشاره کرده است، واکنشی که خیلی خونسردانه بود. او در پیامی توئتیری نوشت، “همه چیز” بر وفق مراد است.

 

ترامپ بعدازظهر چهارشنبه، حین موضع‌گیری عمومی در باره ایران که به‌طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد، وارد نشدن خسارت جانی در دو پایگاه عراقی را تایید کرد.

 

او علاوه بر این گفت، ایران در تنش با ایالات متحده در حال عقب‌نشینی است.

 

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «این که ما یک ارتش باشکوه و تجهیزات نظامی عالی داریم، به این معنی نیست که باید از آن استفاده کنیم. ما نمی خواهیم از آنها استفاده کنیم.»

 

ترامپ ضمن اعلام اینکه تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد، خواستار همکاری با جمهوری اسلامی در زمینه‌هایی شد که به سود منافع دو کشور است.

 

او تصریح کرد، ایالات متحده حاضر است با تمامی کسانی که خواهان صلح هستند، صلح کند.

 

“بحران پایان یافت”

 

شامگاه چهارشنبه رویترز به نقل از مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق نوشت، “پس از موضع‌گیری‌های تهران و رئیس جمهوری ایالات متحده”، بحران به پایان رسیده است.

 

به گفته این خبرگزاری، صدر از شبه‌نظامیان خواست، صبر پیشه کنند و دست به عملیات مسلحانه نزنند.

عراق مذاکره با روسیه برای خرید اس۳۰۰ را ازسرگرفت

رسانه های روسیه به نقل از «محمد رضا الحیدری» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس عراق نوشتند که بغداد مذاکرات با مسکو برای خرید تسلیحات پدافند هوایی اس-۳۰۰ را ازسرگرفته است حال آنکه این مساله باید مدت ها پیش حل می‌شد.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق

ناوگان آمریکا در آب‌های جنوب ایران با فرماندهی یک ایرانی‌تبار

این روزها ناوگان عظیم “هری ترومن” در دریای عرب برای نظارت بر فعالیت‌های ایران مستقر شده است. این مهمترین اسکادران نیروی دریایی آمریکاست و فرماندهی آن را افسری با اصلیت ایرانی به عهده دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

بازگشایی گذرگاهی در دیرالزور که توسط آمریکایی‌ها بسته شده بود

روسیه و آمریکا بر سر بازگشایی گذرگاه الصالحیه در استان دیرالزور، به مدت چند ماه از سوی نظامیان آمریکایی بسته شده بود، توافق کرده‌اند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه