هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ایران: اوکراین نمی‌بایست فایل صوتی محرمانه را منتشر می‌کرد

فایل صوتی مکالمه خلبان پرواز آسمان با برج مراقبت حکایت از اطلاع مسئولان ایران از حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی دارد. مسئولان جمهوری اسلامی نزدیک به سه روز نسبت به علت اصلی سقوط هواپیما ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

 

انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی خلبان دوم پرواز تهران − شیراز هواپیمایی آسمان توسط یک شبکه تلویزیونی اوکراینی حاکی از آن است که در همان هنگام اصابت موشک به هواپیما، برج مراقبت فرودگاه و مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به آن مطلع شده بوده‌اند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۱۴ بهمن (سوم فوریه) با انتشار گزارشی از کی‌یف خبر از انتشار فایل صوتی خلبان دوم پرواز شرکت هواپیمایی آسمان درباره حمله موشکی به هواپیمای مسافربری اوکراینی داده است.

 

این فایل صوتی غروب یکشنبه دوم فوریه توسط یکی از شبکه‌های تلویزیونی اوکراین منتشر می‌شود. وبگاه “اونیان” نیز متن کامل مکالمه خلبان دوم پرواز هواپیمایی آسمان و برج مراقبت را به زبان انگلیسی منتشر کرده است.

 

پرواز شرکت هواپیمایی آسمان از تهران به مقصد شیراز همزمان با حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی بوده است. خلبان دوم شرکت هواپیمایی آسمان در تماس خود با برج مراقبت از اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی خبر می‌دهد. برج مراقبت پس از آن چندین بار تلاش می‌کند با خلبان پرواز ۷۵۲ اوکراین تماس برقرار کند. تلاشی که به علت اصابت موشک بی نتیجه می‌ماند.

 

جمهوری اسلامی ایران به‌رغم اطلاع داشتن از علت اصلی سقوط این هواپیما، از “نقص فنی” و “سانحه هوایی” سخن گفته بودند.

 

در پی افزایش فشارهای بین‌المللی، پس از گذشت سه روز، مسئولان جمهوری اسلامی به حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی اعتراف کردند.

 

پس از آن انتشار خبر اصابت دو موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی خبرساز شد. جمهوری اسلامی ایران، در این ارتباط نیز پس از تکذیب اولیه، خبر شلیک دو موشک به هواپیمای یاد شده را تایید کرد.

 

تایید فایل صوتی

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین غروب یکشنبه دوم فوریه در یک گزارش تلویزیونی درباره این فایل صوتی خبر داده بود. فایلی که پس از آن از شبکه تلویزیزنی “۱+۱” پخش شد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به نقل از حسن رضایی‌فر، مسئول تیم بررسی و تحقیق ایران اعلام کرده است که ایران این فایل صوتی را برای تکمیل تحقیقات تیم کارشناسی اوکراین به آن کشور تحویل داده است.

 

در فایل صوتی یاد شده خلبان شرکت هواپیمایی آسمان به زبان فارسی به برج مراقبت فرودگاه می‌گوید که نورهای مشاهده شده ناشی از اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی است. برج مراقبت نسبت به این خبر ابراز بی اطلاعی کرده و می‌پرسد: «چند موشک؟ کجا؟»

 

خلبان از مشاهده یک انفجار بزرگ خبر می‌دهد. پس از آن، برج مراقبت تلاش می‌کند با خلبان پرواز ۷۵۲ اوکراین تماس برقرار کند که بی نتیجه می‌ماند.

 

ولودیمیر زلنسکی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی “۱+۱” اوکراین می‌گوید «این فایل صوتی در واقع نشان می‌دهد که طرف ایرانی از همان ابتدا در جریان سقوط هواپیمای ما توسط شلیک موشک بوده و از همان لحظه شلیک این موشک نسبت به آن آگاه بوده‌اند.»

 

رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر خواستار تحویل جعبه‌های سیاه هواپیمای مسافربری این کشور شده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به ناخشنودی ایران نسبت به انتشار این فایل صوتی اشاره کرده است.

 

حسن رضایی‌فر گفته است که انتشار این فایل صوتی از سوی اوکراین باعث آن خواهد شد که ایران هیچ سند و مدرک دیگری را در اختیار تیم کارشناسی اوکراین قرار ندهد. جمهوری اسلامی انتشار این فایل صوتی را علمی “غیرحرفه‌ای” و خود این فایل را “سندی محرمانه” خوانده‌است.

وزیر سابق اسرائیلی: به فلسطینی‌ها توصیه نمی‌کنم معامله قرن را بپذیرند

وزیر سابق اسرائیلی اعلام کرد، به رغم وعده‌های رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این که طرحش به اختلاف فلسطین و اسرائیل پایان می‌دهد، درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد و طرح معامله قرن ترامپ محکوم به شکست است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

فاش‌ شدن‌ فایل‌ صوتی‌ برج‌ مراقبت‌ تهران‌ توسط‌ اوکراینی‌ها + فیلم

یک رسانه اوکراینی (یونیان اوکراین) فایلی صوتی منتشر کرده که گفت‌وگوی میان برج مراقبت فرودگاه است با خلبان یک هواپیمای مسافری شرکت آسمان در لحظه سقوط هواپیمای اوکراینی که موشک‌خورده است.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, حوادث, خاورمیانه, خبر

عملیات ترکیه ۷۰۰ هزار تن را در شمال سوریه آواره کرده است

یک مسئول برجسته کرد در شمال شرق سوریه از سازمان ملل خواست مکانیزمی را برای بازگشت آوارگان و استقرار نیروهای بین‌المللی مستقل که تضمینی برای بازگشت آوارگان باشد، ایجاد کند.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, لیبی

اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

به گزارش روزنامه جروزالم پست، جوسپ بورل در دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن گفت: توافقنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ بسیاری از پارامترهای مورد توافق بین‌المللی از جمله مرزهای ۱۹۶۷ را به چالش می‌کشد. مرز ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین است و اسرائیل و فلسطین را به عنوان دو دولت مستقل می‌شناسد و دو ... اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین