وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

ایجاد مسیر مستقیم انتقال پول به بانک مرکزی ایران، برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

به گزارش سی ان بی سی، یکی از مقام‌های اتحادیه اروپا گفته کمیسیون اتحادیه اروپا به دولت‌های عضو اتحادیه پیشنهاد ایجاد یک مسیر مستقیم انتقال پول به بانک مرکزی ایران برای جلوگیری از جریمه‌های آمریکا را داده است.

 

بر اساس گفته‌های این مقام ارشد اتحادیه اروپا، این اقدام به دنبال دور زدن سیستم مالی آمریکا صورت می‌گیرد و به کمپانی‌های اروپایی اجازه می‌دهد که هزینه واردات نفت از ایران را بپردازند و سرمایه‌های ایران در اروپا به این کشور برگردد.

 

وی گفته جزییات این اقدام هنوز در دست کار است.

 

بر اساس گزارش سی ان بی سی، اتحادیه اروپا بزرگترین واردکننده نفت ایران است و سعی می‌کند توافق هسته‌ای که آمریکا از آن خارج شده است را حفظ کند. این کار باید با حفظ جریان مالی به ایران تا زمانی که جمهوری اسلامی به تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند باشد، صورت بگیرد.

 

به گفته این مقام ارشد اتحادیه اروپا که نامش برده نشده، ژان کلود یانکر رییس کمیسیون اتحادیه اروپا این پیشنهاد را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده و گفته که ما باید بر نحوه تسهیل پرداخت‌های مربوط به پول نفت و بازگشت سرمایه‌های ایران در اتحادیه اروپا به بانک مرکزی این کشور کار کنیم.

 

بر اساس گزارش سی ان بی سی، وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز سه‌شنبه تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات بانک مرکزی ایران از جمله رییس بانک مرکزی اعمال کرده است. اما این مقام اتحادیه اروپا گفته که این اتحادیه بر این باور است که این تحریم‌ها به معنای تحریم خود بانک مرکزی ایران نیست.

ایلنا

۸ شرکت بزرگ اروپایی مصمم به خروج از ایران شدند

با اعلام تصمیم دونالد ترامپ درباره خروج از برجام و تصمیم او مبنی بر تحریم شرکت‌های اروپایی که با شرکت‌های ایرانی همکاری می‌کنند، شرکت‌های بزرگی چون توتال، انی، زیمنس، ایرباس، آلیانتس، ساگا، دنیلی و مرسک تصمیم گرفتند از ایران خارج شوند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایتالیا, تحریم, جهان, خبر, دانمارک, غرب اروپا, فرانسه, نروژ

انتقاد شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از تحریم‌های بین‌المللی علیه سوریه

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، بعد از آغاز جنگ در سوریه کشورهای غربی تحریم‌های اقتصادیی را با هدف تضعیف نظام سوریه علیه این کشور اعمال کردند که بیشتر بانک‌ها و بخش نفت این کشور را هدف قرار داد.

ادامه

تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

وزارت خزانه داری آمریکا؛ به زودی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد

یک مقام در وزارت خزانه داری آمریکا بامداد جمعه در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: مجازات های شدید علیه ایران و حزب الله لبنان وضع خواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, لبنان

زیمنس آلمان: دیگر هیچ قرارداد اقتصادی با ایران نخواهیم بست

به نقل از “دویچه وله آلمان”، “جوکایزر”، مدیر عامل اجرایی شرکت زیمنس آلمان اعلام کرد که این شرکت دیگر هیچ فعالیت اقتصادی جدیدی را در ایران آغاز نخواهد کرد. وی علت این تصمیم خود را خروج آمریکا از برجام و احتمال بازگشت تحریم ها اعلام کرد.

ادامه

المان, امریکا, ایران, جهان, خبر, دیدگاه