روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

ایالات متحده و کره جنوبی مانور بزرگ نظامی ماه اوت خود را لغو کرده‌اند

به نقل از گاردین، یک هفته پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به مانورهای نظامی پرهزینه و تحریک آمیز با کره جنوبی پایان می‌دهد، پنتاگون از لغو مانور نظامی موسوم به “اولچی فریدوم” با کره جنوبی خبر داده است.

 

تحلیلگران سیاسی این اقدام ترامپ را یک امتیاز عجیب و غیر منتظره به رهبر کره شمالی ارزیابی کرده‌اند. در شرایطی که واشنگتن و پیونگ یانگ به مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره ادامه می دهند، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که مانور بزرگ مشترک با کره جنوبی که قرار بود در ماه اوت برگزار شود، لغو شده است.

 

بر اساس این گزارش، در مانور سال گذشته که ۱۱ روز طول کشید بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی به همراه ۵۰ هزار سرباز ارتش کره جنوبی شرکت کرده بودند. لغو این رزمایش پس از دیدار جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا با سونگ یونگ مو وزیر دفاع کره جنوبی در سئول اعلام شده است.

 

دانا وایت سخنگوی پنتاگون در سخنانی تاکید کرد: ما هنوز در حال هماهنگ کردن اقدامات بیشتر هستیم. هیچ تصمیمی درباره مانورهای بعدی گرفته نشده است. این اقدام هیچ تاثیری بر مانورهای نظامی اقیانوس آرام خارج از شبه جزیره کره نخواهد داشت.

 

وزارت دفاع کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کره جنوبی و ایالات متحده موافقت کرده‌اند تا همه فعالیت های مربوط به مانور نظامی مشترک اولچی فریدوم را متوقف کنند. هیچ تصمیمی درباره سایر مانورهای مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی اتخاذ نشده است.

 

کره شمالی هنوز واکنشی نشان نداده است. به نظر می رسد این تصمیم هیچ تاثیری بر برگزاری ۲ مانور بزرگ و مهم دیگر آمریکا و کره جنوبی که قرار است با حضور ۱۰ هزار نظامی آمریکایی و ۲۰۰ هزار سرباز کره جنوبی برگزار شود، نخواهد داشت.

 

منتقدان سیاست های ترامپ بر این باورند که پایان دادن به مانورهای مشترک نظامی موجب تضعیف اتحاد بین آمریکا و کره جنوبی خواهد شد.

 

آمریکا و کره جنوبی سال های سال است که مانورهای مشترک نظامی را برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی کره شمالی انجام می دهند.

 

دو کره پس از پایان جنگ ۱۹۵۳ میلادی هنوز از نظر فنی در حالت جنگ قرار دارند و هیچ گونه پیمان صلحی را امضا نکرده اند. آمریکا بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی خود را در کره جنوبی مستقر کرده است.

تسنیم

در اقدامی متقابل؛ چین بر کالاهای وارداتی آمریکا ۲۵درصد تعرفه گمرکی اضافی وضع می‌کند

خبرگزاری رسمی چین (شین هوآ) روز شنبه به نقل از «کمیسیون تعرفه» شورای دولتی چین گزارش داد که پکن بر ۶۵۹ قلم از کالاهای وارداتی آمریکا ۲۵ درصد تعرفه گمرکی اضافی با ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار وضع می کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وزارت دفاع آمریکا از توقف رزمایش‌های مشترک با کره‌جنوبی خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون امروزپنجشنبه گفته‌های «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا را تایید کرده و از توقف رزمایش‌های مشترک با کره‌جنوبی خبر داد.   ترامپ پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره‌جنوبی متوقف می‌شود تا پیام مثبتی به پیونگ‌یانگ ارسال شود.   ژاپن در واکنش به ... وزارت دفاع آمریکا از توقف رزمایش‌های مشترک با کره‌جنوبی خبر داد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

استقبال دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی از توقف مانورهای مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد: توقف مانورهای مشترک نظامی بین آمریکا و کره جنوبی شاید برای کمک به مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره شمالی لازم و ضروری باشد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, کره جنوبی, کره شمالی