آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا ... آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

ادامه

آمریکا, اروپا, افغانستان, انگلس, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

آخرین جلسات استماع رسیدگی به پرونده جنجالی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا به جرم افشای اسناد محرمانه پنتاگون در مورد حمله به عراق و افغانستان، امروز (سه‌شنبه) در دادگاه عالی لندن آغاز شد. به گزارش ایرنا، این آخرین فرصت آسانژ ۵۲ ساله برای لغو حکم استرداد وی به ایالات متحده است. ... آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

ادامه

آزادی, آمریکا, اروپا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, وکلا, ویکی‌لیکس

همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

همسر موسس ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامت همسرم رو به افول است و اگر آسانژ به آمریکا مسترد شود حتما می‌میرد. به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس که اکنون در زندانی در انگلیس به سر می‌برد منتظر جلسه تجدیدنظر نهایی است که ۲۰ و ۲۱ فوریه سال جاری میلادی در دیوان عالی لندن ... همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

ادامه

آزادی, آمریکا, استرالیا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, ویکی‌لیکس

چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

وزارت خارجه چین با بیان اینکه دولت آمریکا عملیات‌های جاسوسی گسترده‌ای در ژاپن و دیگر کشورها انجام داده، از واشنگتن خواست از اعزام نیروهای سایبری‌اش به سرتاسر جهان دست بردارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در کشورهای متحد خود تشکیلات هکری ... چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, امنیتی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, ویکی‌لیکس

تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه بر مخالفت قاطع دولتش در برابر اینکه آمریکا جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس را تحت پیگرد قضایی قرار دهد، تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه اظهار کرد، دولت او قاطعانه با موضع آمریکا برای پیگرد قضایی جولیان ... تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

ادامه

آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

اکوادور محدودیت‌های ارتباطی آسانژ را رفع کرد

دولت اکوادور ممنوعیت بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس برای ارتباط با دنیای خارج را پس از هفت ماه لغو کرد

 

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، دولت اکوادور ممنوعیت «جولیان آسانژ» بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس برای ارتباط با دنیای خارج را پس از هفت ماه لغو کرد. این امر بدان معناست که بازدیدکنندگان می‌توانند در سفارت اکوادور در لندن به دیدار او بروند و ارتباط او با اینترنت نیز که از ماه مارس قطع شده بود، بار دیگر برقرار می‌شود.

 

روز گذشته -یکشنبه- گزارش شد که اکوادور دسترسی آسانژ را به اینترنت، تلفن و دیدار با افرادی به‌جز تیم حقوقی‌اش را فراهم کرده است.

 

پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس خبر برداشته شدن محدودیت‌های آسانژ را تایید کرد.

 

«کریستین هافنسون» سر ویراستار ویکی‌لیکس، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این‌که در پی اقدام سازمان ملل، اکوادور بالاخره به انزوای آسانژ پایان داد، شایسته تقدیر است. با این حال،‌ آزادی بیان و عقیده او همچنان محدود است.»

 

کریستین هرافنسون، سردبیر وب‌سایت ویکی لیکس این اقدام را “مثبت” خوانده اما گفت: “این همچنان مایه نگرانی جدی است که آزادی او برای ابراز نظراتش همچنان با محدودیت روبرو است”.

 

براساس اعلام دولت اکوادور تصمیم برای قطع امکانات ارتباطی آسانژ بعد از آن اتخاذ شد که آسانژ زیر قولی که برای مداخله نکردن در امور کشورهای دیگر در زمان حضورش در این ساختمان داده بود، زد.

 

او با استفاده از توئیتر بریتانیا را به خاطر اتهام زنی‌اش علیه روسیه بابت حادثه مسموم کردن سرگئی اسکریپال، مامور اطلاعاتی سابق روسیه با ماده شیمیایی نویچوک به چالش کشیده بود.

 

او همچنین از آلمان نیز به خاطر دستگیر کردن کارلس پوجدمون، رئیس سابق منطقه کاتالونیا طبق حکم اتحادیه اروپا و طبق درخواست اسپانیا انتقاد کرده بود.

 

اکوادور در راستای تدابیر محدود کننده علیه آسانژ یک مسدود کننده را برای جلوگیری از دسترسی او به ایمیلش نصب کرده و تعداد ملاقاتی‌های او در روز را نیز محدود کرد.

انگلیس و اکوادور به دنبال پایان دادن به بن‌بست پرونده آسانژ

رئیس جمهوری اکوادور اعلام کرد که کشورش و انگلیس در حال همکاری برای یافتن یک راه حل حقوقی درباره‌ جولیان آسانژ هستند تا به بنیانگذار ویکی‌لیکس این اجازه داده شود تا از سفارت اکوادور در لندن در میان مدت خارج شود.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا, ویکی‌لیکس

احتمال اخراج «جولیان آسانژ» از سفارت اکوادور در لندن

به گزارش اسپوتنیک، «خوزه والنسیا» وزیر امور خارجه اکوادور امروز پنجشنبه، درباره احتمال اخراج «جولیان آسانژ» بنیان گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» از سفارت این کشور هشدار داد.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, ویکی‌لیکس

وکیل آسانژ: سکوت مقام‌های اکوادور در رابطه با آینده آسانژ، نگران‌کننده است

تیم حقوقی، جولیان آسانژ موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس که در سفارت اکوادور پناه گرفته است، نگران سکوت مقام‌های اکوادوری درباره آینده او هستند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس