بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

۷۵ درصد فرانسوی‌ها با فروش تسلیحات این کشور به عربستان و امارات مخالفند

به گزارش خبرگزاری رویترز، فشارها بر امانوئل ماکرون،‌ رئیس جمهور فرانسه برای متوقف کردن حمایت نظامی از عربستان و امارات از بابت نگرانی در خصوص استفاده از تسلیحات فرانسوی علیه مردم بی گناه یمن افزایش یافته است.

 

یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه “یوگاو” نشان داد که ۸۸ درصد فرانسوی ها معتقدند کشورشان باید صادرات سلاح به همه کشورهایی که ریسک استفاده از این سلاح ها علیه غیرنظامیان را دارند متوقف کند و ۷۵ درصد از فرانسوی ها نیز خواهان متوقف شدن صادرات سلاح به کشورهایی که به یمن حمله کرده اند شدند.

 

در عین حال هفت نفر از هر ۱۰ پاسخگو نیز گفتند که دولت فرانسه باید هر گونه صادرات سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند.

 

اوین دابسکی، مدیر کمپین ” SumOfUs” که پشتیبان این نظرسنجی بوده گفت: همزمان با سومین سالگرد تجاوز عربستان به یمن، اکنون بسیار ضروری است که دولت فرانسه این پیام را بشنود. امانوئل ماکرون که خود را به عنوان یک رئیس جمهور بشردوست به دنیا معرفی می کند باید به جای حرف زدن وارد عمل شود.

 

فرانسه سومین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان محسوب می شود و عربستان و امارات جزو مهمترین مشتریان سلاحهایش هستند.

 

این در حالی است که در فرانسه هیچگونه اقدام پارلمانی در قبال صدور مجوز صادرات سلاح صورت نمیگیرد و بر اساس نظرسنجی مذکور ۶۹ درصد فرانسوی ها تقاضا کردند تا نقش پارلمان این کشور در کنترل فروش سلاحهایش پررنگ تر شود.

ایسنا

بن سلمان: گسترش وهابیت به‌درخواست آمریکا برای مقابله با اتحاد شوروی بود

«محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان سعودی اذعان کرد تمرکز ریاض روی گسترش وهابیت در جهان به درخواست آمریکا و به منظور مقابله با بلوک شرق در دوره جنگ سرد صورت گرفت.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, عراق, عربستان سعودی

انتقاد عفو بین‌الملل از فروش تسلیحات به ائتلاف عربی در جنگ با یمن/ موافقت آمریکا با فروش ۶۶۰۰ موشک تاو به عربستان

عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای از معامله تسلیحاتی با کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان که در یمن با حوثی‌ها می‌جنگند انتقاد کرد. به گفته عفو بین‌الملل فروش اسلحه به رنج و تیره‌روزی بیشتر غیرنظامیان انجامیده است.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, یونان

ترامپ: عربستان کشور ثروتمندی است می‌تواند بخشی از آن را به آمریکا بدهد

ترامپ با اشاره به لیست خرید ۱۲/۵ میلیارد دلاری سلاح از سوی عربستان به تعداد مشاغلی که در اثر فروش این تجهیزات ایجاد خواهد شد اشاره کرد و گفت معتقد است روابط خوب هر دو کشور در آینده حتی بهتر از این خواهند بود.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عربستان سعودی