همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

اولین نشست مشترک اتحادیه عرب وچین در عربستان سعودی برگزار می‌شود

«احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب و «وانگ یی» وزیر خارجه چین بر اهمیت آماده سازی برگزاری اولین اجلاس عرب و چین به میزبانی عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ تأکید کردند.

 

به گزارش خبرگزاری «روسیا الیوم» ابوالغیظ و وانگ یی پس از دیدار خود در شهر «العلمین» مصر در بیانیه مشترکی ابراز امیدواری کردند که این نشست یک جهش کیفی برای پیشرفت روابط عربی- چینی و مشارکت استراتژیک میان کشورهای عربی و چین با افق‌های گسترده تر و در جهت تامین منافع مشترک هر دو طرف باشد.

 

در این بیانیه دو طرف بر رضایت کامل خود از توسعه روابط استراتژیک دنیای عرب و چین و سطح همکاری های موجود و نیز همبستگی و حمایت متقابل از موضوعات مورد علاقه از جمله همکاری و همبستگی  برای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا تاکید کردند.

 

اتحادیه عرب و چین همچنین بر اهمیت تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر، تلاش‌های مشترک به ویژه در زمینه واکسن‌ها و تولید آن‌ها به صورت محلی، مقابله با اثرات همه گیری ویروس و عدم سیاست‌زدگی در این موضوع تاکید کردند  و خواستار همکاری علمی در کشف منبع ویروس کرونا شدند.

 

دو طرف بر اهمیت حفظ امنیت، صلح و ثبات و لزوم دستیابی به راه حل‌های سیاسی برای بحران‌ها و مسائل منطقه‌ای مطابق با قطعنامه‌های  بین‌المللی و توافق نامه‌ها و مراجع مربوطه و نیز بر اهمیت راه حل عادلانه، جامع و پایدار برای آرمان فلسطین و تأسیس کشور مستقل فلسطینیان در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌‌المقدس تاکید کردند.

 

طرفین با تاکید بر اهمیت حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی کشورهای عربی به ویژه در سوریه، لیبی، یمن و نیاز به تقویت امنیت و حاکمیت آن‌ها بر سرزمین و منابع طبیعی خود، افزایش فرصت‌ها برای یک راه حل سیاسی، رد مداخله خارجی در کشورهای عربی و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل و اتحادیه عرب در این زمینه، خواستار تشکیل کنفرانس بین‌المللی صلح با اعتبار بیشتر و نمایندگی گسترده‌تر برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه در اسرع وقت شدند.

 

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، پیش از سفر به مصر به سوریه رفت و ضمن دیدار با بشار اسد رییس جمهوری این کشور ، در دیدار با فیصل مقداد، همتای سوری خود بر لزوم رفع تحریم‌های این کشور و حمایت پکن از دمشق در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

حزب‌های کمونیست و کارگری، تحریک‌های هماهنگ‌شده و اقدام‌های تضعیف‌کنندهٔ گروه‌های ضدانقلابی در کوبا و خارج از کشور را که با استفاده از دشواری‌های ناشی از تنگ‌تر شدن محاصرهٔ جنایتکارانهٔ آمریکا، و وخیم‌تر شدن این دشواری‌ها در بستر همه‌گیری کووید-۱۹، تلاش می‌کنند تصویری از بی‌ثباتی به‌منظور توجیه مداخلهٔ امپریالیستی علیه کوبا و مردم آن ایجاد کنند، ... بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری جهان کوبا پیروز خواهد شد!

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بیانیه, جهان, خبر, کوبا, همبستگی

خط بطلان هزاران هوادار دولت کوبا بر دسیسه‌های آمریکا

هزاران کوبایی روز شنبه در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, کوبا, گزارش, همبستگی

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در محکوم کردن ادامهٔ خون‌ریزی و اشغال توسط اسرائیل

ما حزب‌های کمونیست و کارگری امضاکنندهٔ این بیانیه، تجاوز اسرائیل علیه فلسطینیان در اورشلیم، و نیز ادامهٔ بمباران نظامی غزه را که به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی فلسطینی و مجروح شدن و نقص عضو صدها نفر دیگر، از جمله کودکان، منجر شده است، به‌شدّت و قاطعانه محکوم می‌کنیم.

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, کارگری, کمونیسم, همبستگی