سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

اوضاع وخیم در دیترویت آمریکا و تحصن پرستاران

طبق گفته کارمندان بیمارستانی در شهر دیترویت آمریکا، به دلیل کمبود تخت بیمارستانی و نگهداری بیماران در راهرو‌ها، دو بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان شهر “دیترویت” آمریکا بسیار وخیم گزارش شده است؛ دو نفر از بیماران در راهروهای این بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

 

پایگاه خبری “CNN” نوشت، کارکنان مراقبت بهداشتی و درمانی بیمارستان “Sinai-Grace” در شهر دیترویت آمریکا خبر از مرگ دو نفر از بیماران مراجعه کننده را در راهروهای این بیمارستان دادند.

 

بسیاری از پرستاران و کارمندان این بیمارستان در مصاحبه با cnn بیان کردند که وضعیت این بیمارستان بسیار وخیم است و با کمبود تجهیزات درمانی و محافظتی روبه‌رو هستند.

 

پرستاران این بیمارستان گفتند که به دلیل مراجعه بسیار افراد برای آزمایش، نتایج آزمایش‌های آنان چند روز طول می‌کشد و این مراجعان با علائم بیماری به حال خود رها می‌شوند.

 

شرایط در این بیمارستان آنقدر وخیم است که همه پرستان شیفت شب این بیمارستان تحصن کرده و تا فراهم نکردن تجهیزات درمانی و محافظتی به کار بازنخواهند گشت.

 

به گفته یکی از کارمندان خدماتی این بیمارستان، به دلیل کمبود تخت بسیاری از بیماران در راهروهای این بیمارستان نگهداری و درمان می‌شوند.

 

این در حالی است که برای دومین روز پیاپی آمار جانباختگان آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا حدود ۲۰۰۰ نفر افرایش یافته است.

 

آمریکا که با بیش از ۴۰۰ هزار نفر بیشترین شمار مبتلا به ویروس کرونا را در جهان داراست، طی ۲۴ ساعت و حد فاصل بین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۹۷۳ نفر از شهروندانش را به علت ابتلا به کرونا از دست داد.

 

در دو روز گذشته شمار قربانیان آمریکایی در یک روز نزدیک به ۲۰۰۰ نفر بوده است که نشان می‌دهد شمار موارد مرگ و میر در این کشور همچنان روندی افرایشی دارد.

 

با احتساب نزدیک به دوهزار مورد فوتی جدید نیز اکنون ۱۴۷۳۹ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

 

بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون ۴۳۰۳۷۶ آمریکایی به کرونا مبتلا شده‌اند و از این بین ۲۳۷۰۷ نفر بهبود یافته‌اند.

ماکرون از سازمان بهداشت جهانی در مقابل انتقادات ترامپ حمایت کرد

رئیس جمهوری فرانسه یک روز پس از آنکه همتای آمریکایی‌اش از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد، حمایت کامل خود از این سازمان بین‌المللی را در تماسی تلفنی با رئیس این سازمان ابراز کرد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, فرانسه

انتقاد ضمنی گوترش از ترامپ و درخواست برای اتحاد در مقابله با کرونا

دبیرکل سازمان ملل در انتقادی ضمنی از رئیس جمهوری آمریکا که اتهاماتی را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرده بود، دعوت به اتحاد کرده و گفته است، هنوز زمان عبرت گرفتن از عملکرد سازمان جهانی بهداشت در مقابله با ویروس کووید- ۱۹ نرسیده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا