الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

انگلیس به تبانی در شکنجه زنان و کودکان در سوریه متهم شد

یک گروه دیده بان حقوق بشر انگلیس را متهم کرد با خودداری از بازگرداندن زنان و کودکانی که در یک اردوگاه در سوریه زندانی هستند، در  شکنجه این افراد تبانی کرده و نسبت به نوع رفتارها با این افراد بی‌اعتنا بوده است.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: ارزیابی دیده بان حقوق بشر موسوم به «حقوق و امنیت بین المللی» (RSI) نشان می دهد انگلیس و برخی دیگر از کشورها چشم خود را به روی شرایط غیرقانونی در دو اردوگاه های کثیف و غیرقانونی که محل نگهداری ۶۰ هزار زن و کودک است و بسیاری از آنها از زمان سقوط داعش در این اردوگاه های نگهداری می‌شوند، بسته است.

 

حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر از خانواده ها و افرادی که از انگلیس به سوریه آمده اند در بین افراد بازداشت شده در شمال غرب سوریه هستند.  شمیمه بیگم و برخی دیگر از شهروندان سوریه که از حق شهروندی انگلیس محروم شده اند، در بین این افراد هستند.

 

مدیر اجرایی این نهاد حقوق بشر گفت: دولت انگلیس با خودداری از بازگرداندن این گروه از زنان و کودکان از جمله شهروندان خود به انگلیس- آن هم در شرایطی که می‌توانست چنین اقدامی را انجام دهد- مردم را در معرض شکنجه و مرگ قرار داده است.

 

سارا سنت وینست افزود: این اقدام آشکارا حقوق بشر را که دولت انگلیس در عرصه بین المللی درباره آن تبلیغ می کند، نقض می‌کند و رفتار این کشور با زنان و کودکان مسلمان غیرانسانی است.

 

بیشتر زنان و کودکان تا زمانی که داعش آخرین اراضی خود را در نتیجه سقوط شهر دیروالزور در سال ۲۰۱۹ از دست داد و جنگجویان کرد سوری این شهر را تصرف کردند، بیشتر این زنان و کودکان تحت سلطه داعش بسر می‌بردند.

 

انگلیس همچنان چنین استدلال می کند که زنان تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور هستند و حق شهروندی این افراد را لغو کرده است. این کشور مدعی است اجازه به بازگشت هر یک از افراد بزرگسال انگلیس آنها را با اتهام ترور مواجه خواهد کرد هر چند که معلوم نیست دادستان ها چه شواهدی ارائه خواهند داد.

 

وزارت کشور انگلیس خاطرنشان کرده که در مواردی می‌تواند به کودکان اجازه دهد به کشور بازگردند به شرطی که مادران آنها اجازه دهند انها با دیگر اعضای خانواده خود زندگی کنند. اما پیشنهاد جدا کردن خانوارها جنجال برانگیز است و چنین اتفاقی رخ نداده است.

 

دیگر کشورها جدا کردن تدریجی زنان و کودکان را آغاز کرده اند. هفته گذشته آلمان گفت ۸ زن و ۲۳ کودک را در عملیات مشترکی با کمک دانمارک به کشور بازگردانده است. دانمارک سه و ۱۴ کودک را به کشور بازگردانده است.

پاشینیان اتهامات علی اف درباره تبانی ارمنستان و ایران برای قاچاق مواد مخدر به اروپا را رد کرد

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، سخنان الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان را که در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در قالب کنفرانس ویدئویی ادعا کرد”ارمنستان در تبانی با ایران” از مناطق تحت کنترل خود در مرزهای ایران برای قاچاق مواد مخدر استفاده نموده، تکذیب کرد.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, اروپا, ایران, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر

نیوزویک؛ اسد با قدرت به عرصه سیاسی جهان بازگشت

نشریه نیوزویک در مطلبی با اشاره به تحولات سوریه نوشت که از این پس، دشمنان آمریکا اجازه نخواهند داد آنچه در عراق و لیبی رخ داد، تکرار شود. آمریکا به لحاظ اقتصادی یا نظامی ضعیف‌تر نشده است اما دشمنان آن در حال قدرت گرفتن هستند و همینطور اراده آنها برای همکاری با یکدیگر بیشتر می‌شود.

ادامه

امریکا, ایران, پناهجویی, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, عراق, لیبی, مقاله, ناتو

رسانه‌های ترکیه؛ داعش باهماهنگی دولت اردوغان دست به‌عملیات تروریستی زده است

رسانه‌های ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) نوشتند که یک گزارش محرمانه نهاد اطلاعاتی «اتحادیه اروپا» فاش کرد که حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه دو عنصر تروریستی «داعش» را برای انجام عملیات خرابکارانه در آنکارا بکار گرفته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, گزارش