عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

انگلیس بطور جدی خود را برای درگیری نظامی با روسیه آماده می‌کند

انگلیس امکان درگیری نظامی با روسیه در مناطق مرکزی یا شرقی اروپا را کاملاً محتمل می‌داند و به همین دلیل تصمیم گرفته پایگاه‌های نظامی خود در منطقه را که در آنها تجهیزات نظامی سنگین مستقرند، حفظ کرده و حضور نظامی خود در شمال اروپا را نیز افزایش دهد.

 

روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو، در تحلیلی نوشته است: این اواخر قدرت‌های مطرح جهانی، به ‌خصوص روسیه، چین و کشورهای غربی توان بالقوه نظامی خود را افزایش داده‌اند. در گذشته چنین روند اوضاعی به عنوان تمایل برای استفاده از سلاح علیه یکدیگر تلقی می‌شد، ولی این روزها وضعیت خطرناک‌تر شده است.

 

انگلستان در سال ۲۰۱۸یکی از بزرگ‌ترین تمرینات نظامی خود طی ۲۰ سال گذشته را انجام داد. این مانورها در صحرای عمان و با مشارکت شش کشتی نظامی، دویست ماشین زرهی و بیش از پنج هزار نیروی نظامی انگلیسی و همچنین ۶۰ هزار نفر از نیروهای نظامی سلطان نشین عمان انجام گرفت. سناریوی اصلی این مانور، بر اساس درگیری نظامی با روسیه تهیه شده بود.

 

لازم به یادآوری است که در حال حاضر انگلیس ۱۶ پایگاه نظامی خود در سایر کشورهای جهان را حفظ کرده است. وجود پایگاه های نظامی در خاک سایر کشورها به منزله آن است: کشوری که دارای پایگاه نظامی خارجی است، سعی دارد در آن منطقه توان نظامی خود را حفظ کند تا در صورت بروز بحران، سریعتر بتواند از آنها استفاده کند.

 

طرح امنیت و دفاع راهبردی انگلیس از سال ۲۰۱۰ در نظر داشته تا پایگاه نظامی انگلیس در آلمان تا سال ۲۰۱۹ برچیده شود، ولی وزیر دفاع انگلیس در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ از تغییراتی در این راهکار خبر داد. “گوین ویلیامسون” گفت: «ما حضور نظامی انگلیس در سراسر جهان راافزایش خواهیم داد. ما تاسیسات نظامی خود در آلمان را تعطیل نخواهیم کرد و به جای آن از آنها برای افزایش توان بالقوه دفاعی خود استفاده خواهیم کرد.» دقیقا به همین دلیل هم حدود ۱۸۵ نظامی ارتش انگلیس و ۶۰ شهروند غیرنظامی در پایگاه نظامی این کشور در آلمان باقی ماندند.

 

منطق این مسئله نشان می دهد که این اقدام فرماندهی نظامی انگلیس بر اساس تمایلات خصمانه مقامات لندن علیه روسیه صورت گرفته است. زمانی تعداد نیروهای مسلح انگلیس در مناطق غربی آلمان بیش از ۵۵ هزار نفر بود که این میزان تا ۱۵۰ هزار نفر در صورت بروز مناقشه نظامی می توانست افزایش یابد.

 

البته احتمال چنین روند اوضاعی بسیار کم است، با این وجود انگلیس انبارهای نظامی خود در خاک آلمان را حفظ کرده که ممکن است در آنها بیش از ۲۰۰۰دستگاه وسایل حمل و نقل نظامی و مقادیری مهمات نظامی وجود داشته باشد. ارتش انگلیس از سال ۲۰۰۱ به این طرف به مبارزه علیه گروه‌های مسلح غیرقانونی پیوست. این مسئله روی سفارشات تسلیحاتی و منطق استفاده از توان نظامی این کشور تاثیر گذاشت.

 

در حال حاضر فرماندهی نظامی انگلیس در حال کار به روی این مسئله است که ارتش این کشور عملیاتی‌تر عمل کند. توجه اصلی به روی استفاده از نیروهای کم هزینه‌تر، مانند تفنگداران دریایی، نیروهای هوابرد، نیروهای زمینی متحرک و همچنین شکل گیری نیروهای ضربتی ویژه است. در عین حال انگلیس به طور جدی تصور می‌کند که درگیری نظامی با روسیه در مناطق مرکزی یا شرقی اروپا کاملا محتمل است. به همین دلیل در لندن تصمیم گرفته شده تا پایگاه‌های نظامی خود که در آنها تجهیزات نظامی سنگین مستقر است را در این منطقه حفظ کند.

 

در حال حاضر تنها انگلیس حضور نظامی خود در آلمان را کاهش داده، در حالی که آمریکا بر حضورش افزوده است. در خاک آلمان هم اکنون بیش از ۳۳ هزار نیروی نظامی آمریکایی مستقر هستند. پنتاگون قصد دارد بر تعداد این نیروها بیفزاید تا «امنیت کشورهای اروپایی» تقویت شود.

 

در عین حال انگلیس قصد دارد در پاسخ به افزایش حضور نظامی روسیه در مناطق قطبی، ۸۰۰ نیروی نظامی در خاک نروژ مستقر کنند و در آنجا یک پایگاه جدید نیز احداث کند که قرار است در سال ۲۰۱۹فعالیت خود را آغاز کند.

تسنیم

 

تلاش آمریکا برای سوق دادن اوکراین به سمت جنگ با روسیه

به عقیده کارشناسان، بروز یک درگیری نظامی گسترده بین اوکراین و روسیه برای تحقق سیاست‌ آمریکا در منطقه و مانع‌تراشی در ادامه حضور نظامی روسیه در خاورمیانه و همچنین توقف انتقال انرژی این کشور به اروپا، بسیار مفید خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, رویارویی نظامی, شرق اروپا, مقاله

کنگره آمریکا: در جنگ با روسیه و چین شکست می‌خوریم

براساس گزارش یک کمیسیون کنگره در حوزه بررسی استراتژی دفاعی دولت آمریکا، ایالات متحده برتری نظامی خود را به حدی خطرناک از دست داده و احتمال دارد در جنگی احتمال با چین یا روسیه شکست بخورد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی

اسرائیل بزرگترین قرارداد خرید هواپیمای نظامی تاریخ خود را امضا می‌کند

روزنامه اورشلیم پست در گزارشی در این باره نوشت، اسرائیل به زودی قراردادی به ارزش آن ۱۱ میلیارد دلار است با شرکت بوئینگ آمریکا امضا خواهد کرد که یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی در تاریخ اسرائیل است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, مسابقه تسلیحاتی

روسیه: غرب مقابل تسلیحات مدرن ما ناتوان است

معاون نخست وزیر روسیه با بیان اینکه روسیه تسلیحاتی در اختیار دارد که برتری این کشور در مقابل غرب را تضمین می کند، اظهار داشت: هم اکنون غرب در مواجهه با شش سلاح نوین روسیه وسیله ای برای دفاع ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی