الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

انفجار بمب در مسیر کاروان نیروهای آمریکا در عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز سه شنبه اعلام کرد که یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر حرکت کاروان نیروهای آمریکایی به پایگاه «التاجی» در شمال بغداد منفجر شد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه فرماندهی مشترک عراق، انفجار این بمب باعث آتش‌سوزی در یکی از کانتینرهای خودرویی نیروهایی آمریکایی شد.

 

در این بیانیه به تلفات احتمالی این حادثه اشاره نشده است.

 

همچنین تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را برعهده نگرفته است.

 

از سوی دیگر، برخی منابع عراقی بامداد امروز اعلام کردند که یک پایگاه محل استقرار تجهیزات و تدارکات نیروهای آمریکایی در گذرگاه «جریشان» در مرز عراق و کویت هدف گرفته شد.

 

با وجود انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از این حمله، فرماندهی عملیات مشترک عراق این حادثه را تکذیب کرد.

 

عصر یکشنبه نیز یک دستگاه انفجاری در مسیر کاروان حامل تجهیزات نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در جاده بین‌المللی استان «ذی قار» در عراق منفجر شد.

 

بر اثر این انفجار به یک خودرو حامل تجهیزات نظامی و تدارکاتی نیروهای آمریکایی خسارت وارد آمد.

 

سه شنبه گذشته نیز یک بمب انفجاری در مسیر حرکت کامیون‌های حامل ادوات نظامی آمریکا در جاده «ناصریه» به «بصره» در جنوب عراق منفجر شد.

 

این ششمین انفجار در هفته‌های اخیر در مسیر حرکت کاروان نیروهای آمریکایی در عراق است.

 

اول مرداد ماه جاری نیز کاروان نیروهای آمریکایی در مسیر جاده بین‌المللی بغداد- ناصریه در تقاطع «البطحاء» مورد حمله قرار گرفت.

 

این کاروان حامل مواد و تجهیزات تدارکاتی بود و چندین خودرو از آنها به علت انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای در آتش سوخت.

به‌دنبال حمله هوایی ترکیه به‌شمال عراق و کشته‌شدن چند فرمانده نظامی، سفر خلوصی کار به بغداد لغو شد

حمله پهپادی روز گذشته سه‌شنبه، ترکیه به شمال عراق و کشته شدن دو مقام بلند پایه مرزبانی عراق سبب شد تا پس از حدود دو ماه از آغاز عملیات نظامی آنکارا، بار دیگر اقلیم کردستان و تحولات در مرزهای شمالی عراق در کانون توجه مسئولان این کشور قرار گیرد.

ادامه

ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عراق

نتانیاهو: آمریکا عامل شکست طرح الحاق کرانه باختری است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بعد از ماه‌ها دست و پا زدن برای الحاق غیرقانونی کرانه باختری، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را مقصر شکست و عدم پیشبرد این طرح غاصبانه خود معرفی کرد و گفت این طرح اکنون از اولویت های کاری رئیس جمهوری آمریکا خارج شده و او درگیر انتخابات ریاست جمهوری است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

کارشناس روس میزان نیترات آمونیوم منفجر شده در بیروت را زیر سوال برد

یک کارشناس امور نظامی روس تاکید کرد، با توجه به اطلاعات ارایه شده از سوی مقام های محلی در ارتباط با انفجار در لبنان و وجود دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت، انفجار این میزان مواد باید کل بیروت را و نه بخشی از آن را از نقشه جهان محو می‌کرد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, لبنان