بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

انفجار انتحاری در مرکز بغداد ۲۸ کشته و ۷۳ زخمی برجای گذاشت

منابع رسانه‌ای از وقوع دو انفجار انتحاری در مرکز بغداد خبر دادند و بر اساس آخرین آمار، در این انفجار ۲۸ نفر کشته و ۷۳ تن زخمی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری شبکه «الجزیره» در خبری فوری از وقوع دو انفجار در مرکز بغداد خبر داد و نوشت که دو انفجار در میدان «الطیران» در مرکز بغداد روی داد که طی آن چند نفر کشته و زخمی شدند.

 

شبکه تلویزیونی «النجباء» نیز از وقوع یک انفجار انتحاری در منطقه «باب‌الشرقی» بغداد خبر داد.

 

کانال تلگرامی «الصابرین»، ویدئویی از محل انفجار و قربانیان منتشر کرد.

 

همزمان، پایگاه خبری «السومریه» با اعلام شنیده شدن صدای انفجارهایی در «باب الشیخ» و میدان الطیران، به نقل از یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد که طی این انفجار در باب‌الشرقی بغداد، پنج نفر کشته و هفت تن زخمی شدند.

 

پایگاه خبری« دجله» با تایید وقوع دو انفجار متوالی در مرکز بغداد، شمار قربانیان را در ابتدا ۸ کشته و ۱۵ زخمی اعلام کرد. سپس به نقل از یک منبع امنیتی، شمار قربانیان این انفجار انتحاری، را ۱۲ کشته و ۲۰ زخمی اعلام کرد.

 

پایگاه خبری «الناس» به نقل از یک منبع آگاه امنیتی نوشت که این حمله تروریستی را دو انتحاری با کمربندهای انفجاری، در یک بازار در مرکز بغداد انجام دادند. فرد انتحاری نخست، خود را در بازاری در میدان «غرناطه» مقابل یک ایستگاه برق منفجر کرد و سپس نفر دوم در فاصله ۲۰۰ متری او خود را منفجر کرد.

 

فرماندهی عملیات بغداد، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجار یک حمله انتحاری در میدان الطیران بغداد بوده که چندین قربانی برجای گذاشت.

 

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد به جزئیات بیشتری اشاره نشد.

 

از سوی دیگر پایگاه خبری «موازین نیوز» به نقل از یک مقام آگاه نوشت که در پی وقوع این دو انفجار، تدابیر امنیتی اطراف منطقه سبز بغداد تشدید شد و کلیه دروازه‌های اصلی ورود به این منطقه بسته شد.

 

رئیس اداره دفاع شهری عراق، ساعتی پس از وقوع این انفجار از افزایش شمار قربانیان خبر داد و اعلام کرد که شمار قربانیان به ۲۸ کشته و ۷۳ زخمی رسیده است.

 

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است.

 

پایگاه خبری «المستقله» به نقل از وزارت کشور عراق درباره جزئیات دو انفجار تروریستی امروز در مرکز بغداد نوشت: فرد انتحاری اول، ابتدا مدعی می‌شود که بیمار است و مردم برای کمک به او دورش جمع می‌شوند که وی خود را منفجر می‌سازد. فرد انتحاری دوم، پس از جمع شدن مردم برای کمک به زخمی‌های انفجار نخست، خود را منفجر می‌کند.

کشته شدگان عملیات انتحاری در بغداد به ۳۰ کشته و بیش از ۸۰ زخمی رسید

 

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، فرماندهی عملیات بغداد از کشته و زخمی شدن چندین تن بر اثر دو انفجار انتحاری که در میدان «الطیران» واقع در مرکز بغداد رخ داد، خبر داد.

 

یک فایل ویدئویی از محل وقوع انفجار  هنگام حضور شهروندان عراقی در بازار باب الشرقی (الباله) منتشر شده است که پس از تجمع شهروندان عراقی در این محل بعد از انفجار اول، انفجار دومی هم رخ داد.

 

در همین راستا، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، در نتیجه حمله انتحاری در باب الشرقی ۳۰ تن کشته و بیش از ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

 

نماینده آمریکایی: تحریم‌های پمپئو جان هزاران ایرانی را گرفت

«ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ بشدت انتقاد کرد و گفت که تحریم‌های دولت این کشور باعث مرگ هزاران ایرانی شد.

ادامه

امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, عربستان سعودی

گاردین؛ اکثر اروپایی‌ها می‌گویند چین در عرض یک دهه جای آمریکای “خراب شده” را می‌گیرد

یک مطالعه مشخص کرد درصد اروپایی‌هایی که می‌گویند به آمریکا بعد از چهار سال ریاست جمهوری ترامپ دیگر نمی‌توان اعتماد کرد بیشتر از درصد مخالفان این گفته است.

ادامه

اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, سوئد, فرانسه, لهستان, مجارستان, محیط زیست

انتقال ۷۰ داعشی از زندان حسکه به التنف توسط نظامیان آمریکایی

خبرگزاری رسمی سوریه “سانا” گزارش داد، نیروهای آمریکایی ده ها تروریست عضو داعش را از زندان‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک در حسکه به پایگاه خود در منطقه التنف واقع در مرزهای مشترک سوریه و اردن منتقل کردند.   به گزارش ایسنا، این خبرگزاری به نقل از منابع خود اعلام کرد، نیروهای آمریکایی ۷۰ تروریست ... انتقال ۷۰ داعشی از زندان حسکه به التنف توسط نظامیان آمریکایی

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه