دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

انتقال ۱۷ هزار تروریست از سوریه به لیبی توسط ترکیه

سخنگوی ارتش لیبی به فرماندهی حفتر گفت: ترکیه طی روز‌های اخیر برای انتقال حدود ۱۷ هزار تروریست از سوریه به لیبی تلاش کرده است.

 

به گزارش افکارنیوز، سخنگوی ارتش موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر گفت رژیم ترکیه طی روز‌های اخیر برای انتقال حدود ۱۷ هزار تروریست از سوریه به لیبی تلاش کرده است.

 

احمد المسماری در کنفرانس خبری گفت مجلس نمایندگان لیبی با برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم تشکیل شده و نماینده ملت است و امکان منحل کردن آن هم جز از طریق برگزاری انتخابات وجود ندارد.

 

المسماری گفت ما با چندین فروند موشک به پایگاه معیتیقه حمله کردیم، زیرا به تهدیدی برای همه منطقه و شهروندان حومه طرابلس تبدیل شده بود. پایگاه هوایی معیتیقه به یک پایگاه نظامی هوایی برای اشغالگران ترکیه‌ای تبدیل شده است.

 

المسماری افزود بیانیه پنج جانبه (مصر، امارات، یونان، فرانسه و قبرس) به مثابه به رسمیت شناختن بین‌المللی ارتش ملی لیبی و مهر تأییدی بر محوریت نقش ارتش ملی لیبی در جنگ با تروریسم است.

 

این بیاینه پنج جانبه، مداخله نظامی ترکیه در لیبی را عامل تهدیدی برای ثبات منطقه‌ای دانسته بود.

 

المسماری بیانیه وزارت خارجه ترکیه را رد و با رؤیا‌های اردوغان رئیس جمهور ترکیه، مخالفت و تأکید کرد این رؤیا‌ها در لیبی پایان خواهد یافت.

 

وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه اعلام کرده بود آنکارا، نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش موسوم به ارتش ملی لیبی را در صورت هرگونه حمله به منافع آنکارا در لیبی، اهداف قانونی تلقی می‌کند.

 

گفتنی است ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی برخوردار از حمایت‌های بین‌المللی ماه نوامبر گذشته دو یادداشت برای همکاری‌های امنیتی و ترسیم مرزی امضا کردند. اردوغان همچنین ژانویه گذشته اعلام کرده بود آنکارا استقرار نیرو‌هایی را در لیبی برای حمایت از دولت به رسمیت شناخته شده در سطح بین‌المللی آغاز کرده است.

 

بیانیه مشترک ۵ کشور علیه ترکیه به دلیل دخالت نظامی در لیبی

 

کشورهای مصر، امارات، فرانسه، یونان و قبرس در واکنش به دخالت نظامی ترکیه در لیبی بیانیه‌ای صادر کردند.

 

به گزارش روسیاالیوم، مصر، امارات متحده عربی، فرانسه، یونان و قبرس در بیانیه‌ای مشترک دوشنبه شب آنچه را که دخالت نظامی ترکیه در لیبی نامیدند، محکوم کردند.

 

این کشورها از دولت آنکارا خواستند، اعزام جنگجویان خارجی از سوریه به لیبی را متوقف کند.

 

برخی منابع پیش از این گفته بودند که هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به همراه مسؤولانی از این سازمان هفته پیش به لیبی سفر کرده است.

 

با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای توقف درگیری در لیبی، ترکیه به حضور در لیبی و اجرای برنامه هایش ادامه می‌دهد.