۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, درمان, عدالت اجتماعی, غارتگری, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

انتقاد ۲۰۴ نماینده مجلس از وضعیت معاش بازنشستگان

نماینده طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نسبت به عدم اجرای قانون خدمات کشوری و بی‌توجهی به وضعیت حقوق و دستمزد بازنشستگان انتقاد کردند.

 

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه، پارلمان بیانیه ۲۰۴ نماینده به رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قانون خدمات کشوری را قرائت کرد.

 

در این بیاینه، بر لزوم توجه به معیشت بازنشستگان و اجرای همسان‌سازی تاکید شده‌است. بازنشستگان از تخصیص ناکافی بودجه برای طرح همسان‌سازی انتقاد داردن.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام
با عنایت به تصویب قانون مدیریت خدمات کشور از سوی مجلس شورای اسلامی و تعیین این مصوبه از سوی شورای نگهبان در سنوات قبل به منظور همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان متاسفانه این مصوبه عملی نشده و به صورت ناقص اجرا شده است و باعث اعتراض شدید قشر ضعیف و عزیز بازنشسته شده و در قانون یاد شده اختلاف حقوق شاغلین و بازنشسته حداکثر ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است، در حالی که با توجه به افزایش حقوق شاغلین و دلایل گوناگون سازمانی و شغلی گاها این اختلاف به بیش از ۱۰۰ درصد می‌رسد و باعث عقب افتادگی حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلین گردیده و اعتراض بازنشستگان را به دنبال داشته است.

 

مسئولین دولتی در پاسخ اعلام کرده اند به علت بار مالی زیاد قادر به جبران عقب ماندگی نمی باشند و سالانه فقط افزایش سنواتی حداقلی را انجام می‌دهند که آن هم با نرخ تورم همخوانی ندارد.

 

حال سوال اینجاست که اگر مسئولین محترم طی سنوات گذشته به مرور و در چند مرحله اقدام به اجرای طرح همسان سازی حقوق می‌کردند این مصوبه بود و اگر برای بازنشستگان عمل شده بود این اختلاف در این حد فاحش نبود، حال تقاضامندیم با توجه به عقب ماندگی شدید و بالارفتن نرخ تورم و هزینه های کمرشکن زندگی و جوابگو نبودن حقوق بازنشستگان عزیز در بودجه سال ۹۸ توجه ویژه به افزایش حقوق این قشر عزیز بشود و ضمن اجرایی شدن طرح همسان سازی با اختصاص رقم چشمگیری به این امر مهم نسبت به افزایش حقوق سنواتی با رعایت نرخ تورم اقدام لازم به عمل آید و در صورت صلاحدید با حذف بودجه های غیر ضرور سایر دستگاه ها و نهادها نسبت به تامین اعتبار بودجه حداکثری به این مصوبه اقدام لازم صورت پذیرد.

ایلنا

تجمع بازنشستگان کشوری مقابل مجلس/ معلم زندانی، آزاد باید گردد

صبح امروز ۲۷ آذر، جمعی از  بازنشستگان کشوری مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند؛ همزمان در برخی از شهرستان‌ها نیز بازنشستگان صندوق کشوری مقابل سازمان برنامه و بودجه جمع شدند.

ادامه

بازنشستگان, حقوق بشر, خبر

هاشم خواستار، معلم بازنشسته آزاد شد/ پیام هاشم خواستار به مردم ایران

بعد از ظهر امروز شنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۷ هاشم خواستار معلم بازنشسته و عضو کانون صنفی معلمان مشهد که در بخش روانی بیمارستان ابن‌سینای مشهد بازداشت بود آزاد شد.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, معلمان

بازنشستگان بانک‌ها ضمن تجمع مقابل صندوق بازنشستگی با سردادن شعار خواستار رسیدگی به فاصله عمیق دریافتی حود با خط فقر شدند

صبح روز شنبه، پنجم آبان جمعی از بازنشستگان بانک‌های مختلف دولتی به تهران آمدند و مقابل صندوق بازنشستگی بانک‌ها تجمع کردند.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری