الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

انتقاد واشنگتن پست از آمریکا برای ادامه تحریم های علیه ایران همزمان با گسترش کرونا

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود با انتقاد از اقدامات دولت آمریکا در تحریم شرکت‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی ایران نوشت: آمریکا باید به جای چنین اقداماتی به کنترل همه‌گیری ویروس کرونا در ایران کمک کند.

 

این روزنامه آمریکایی افزود: آمریکا تلاش کرده تحریم های ایران را تشدید کند. هفته گذشته چند شرکت دخیل در صنایع پتروشیمی ایران هدف تحریم ها قرار گرفتند.

 

واشنگتن پست نوشت:رهبر ایران تحریم های آمریکا را مانع مبارزه این کشور با همه گیری کرونا توصیف کرده و گفته که آمریکا در تولید این ویروس نقش داشته است. این در حالیست که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است تهران درباره دامنه شیوع این ویروس دروغ می گوید.

 

این رسانه افزود: در شرایط بحران انسانی فوق العاده، دولت ترامپ سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران را تشدید کرده است تا شرایط دشوار جمعیت ۸۰ میلیون نفری این کشور را افزایش دهد اما این راهبرد چه هدفی را دنبال می‌کند؟

 

مردم عادی ایران و دیگر کشورها، آمریکا را در سخت تر کردن مبارزه با همه گیری کرونا در ایران مقصر می‌دادند. این شامل کشورهای متحد آمریکا نیز می شود. بریتانیا در بین دیگر کشورها خواستار رفع تحریم ها شده است.

 

پمپئو مدعی است به ایران پیشنهادکمک پزشکی به ایران شده است اما ایران آن را رد کرده است و تحریم ها واردات مواد غذایی یا دارو را هدف قرار نمی دهد اما اقدامات آمریکا برای محدود کردن تامین مالی، شرکت های بیمه و کشتیرانی در جلوگیری از این امر موثر است.

 

این رسانه به نقل از کارشناسان نوشت چند شرکت تامین کننده تجهیزات پزشکی ارسال محموله به ایران را متوقف کرده‌اند.

 

این رسانه نتیجه گرفت: رویکرد تقابلی ترامپ نتوانسته به اهداف خود برسد و شیوع ویروس کرونا فرصتی به او می‌دهد تا این روند را اصلاح کند.

بنی گانتس رییس پارلمان اسرائیل شد/ انشعاب در حزب آبی سفید

بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی _ سفید و رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو در انتخابات، در یک چرخش غیرمنتظره به ریاست پارلمان اسرائیل (کنست) برگزیده شد. این تحول، راه را برای به قدرت رسیدن دوباره نتانیاهو باز می‌کند.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نیویورک تایمز: زمان برداشتن تحریم‌ها علیه ایران فرا رسیده است

روزنامه نیویورک تایمز تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران را غیراخلاقی توصیف و تاکید کرد که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا زمان مناسبی برای برداشتن تحریم‌های علیه جمهوری اسلامی ایران است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صندوق بین‌المللی پول