تلاش قانونگذاران آمریکا برای خاتمه جنگ افروزی علیه کره شمالی

شماری از قانونگذاران آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده‌اند که در صورت تصویب به طوری رسمی به جنگ بین ایالات متحده با کره شمالی خاتمه می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جهان, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

لاوروف: غرب در تلاش است تا بی‌ثباتی را در اطراف روسیه ایجاد کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت آمریکا و متحدانش نزدیکترین همسایگان مسکو را مجبور به انتخاب میان غرب و روسیه می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسیای مرکزی, امریکا, اوکراین, بی‌ثباتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, روسیه, سوریه, شرق اروپا

مسدود شدن حساب کاربری زن کوبایی به دلیل اعتراض به‌ سوءاستفاده از عکسش توسط کمیسر حقوق بشر سازمان ملل

اعتراض زن کوبایی به سوءاستفاده کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از عکسش موجب بسته شدن حساب کاربری او در توییتر شد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل

انتقاد مقام سازمان ملل از گروه ۷ در مورد طرح جهانی واکسیناسیون

رئیس امور کمک‌های سازمان ملل از گروه هفت به دلیل ناکامی در ارائه طرحی سازنده و موثر در مورد واکسیناسیون جهانی علیه کرونا انتقاد کرد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، “مارک لاوکاک” مدیر امور بشردوستانه و کمک‌های سازمان ملل وعده گروه هفت برای ارائه یک میلیارد دوز واکسن کرونا طی سال آینده میلادی را ” گامی کوچک” از سوی این گروه توصیف کرد.

 

این مقام ارشد سازمان ملل که قرار است روز جمعه از سمتش کناره‌گیری کند، گفت: این کمک با حجم کم از سوی کشورهای ثروتمند برای کشورهای فقیر یک طرح جدی نیست و منجر به پایان دادن به همه‌گیری کرونا نخواهد شد. گروه هفت به طور کامل در نشان دادن فوریت لازم در این راستا ناکام ماند.

 

پیش از این گزارش شده بود که رهبران گروه ۷ با همکاری با بخش خصوصی، گروه ۲۰ و دیگر کشورها برای افزایش کمک های مربوط به واکسن کرونا طی ماه‌های آینده موافقت کرده بود.

 

لاوکاک در ادامه افزود: اعضای گروه ۷ گام کوچکی در راستای کمک به طرح واکسیناسیون جهانی برداشته‌اند. این گام بسیار کوچکی بود و هنوز لازم است که اقدامات بیشتری انجام دهند.

 

این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد: آنچه جامعه جهانی از گروه هفت انتظار دارد، طرحی برای واکسیناسیون جهان است اما آنچه از این گروه برآمده طرحی برای واکیسناسیون ۱۰ درصد از جمعیت کشورهای ضعیف و با درآمد متوسط در سال آینده یا نیمه دوم سال آتی است.

 

صندوق بین‌المللی پول  پیش از این پیشنهاد بودجه ۵۰ میلیارد دلاری را برای پایان دادن به همه‌گیری کرونا از طریق واکسیناسیون حداقل ۴۰ درصد از جمعیت همه کشورها تا پایان سال ۲۰۲۱ و دست کم ۶۰ درصد جمعیت در نیمه اول سال ۲۰۲۲ داده بود.

 

دبیرکل سازمان ملل چند روز پیش از رهبران جهان خواسته بود تا با فوریت بیشتری در این راستا اقدام کنند و هشدار داد که اگر کشورهای در حال توسعه به سرعت تحت واکسیناسیون کرونا قرار نگیرند، ویروس کرونا همچنان جهش خواهد داشت.

سفارت کوبا؛ سیاست‌های تحریمی آمریکا همچون کوبا در ایران نیز شکست خورده است

سفارت کوبا در تهران با انتشار بیانیه با اشاره به محاصره‌ای که ایالات متحده بر کوبا تحمیل کرده در عین حال تاکید می‌کند که کوبا هرگز تسلیم یا منصرف از انقلاب سوسیالیستی خود نخواهد شد. کوبا در دفاع از اصول خود در برابری، همبستگی، انترناسیونالیسم، عدالت اجتماعی، انتخاب سرنوشت، استقلال و حکمیت ذره ای عقب ... سفارت کوبا؛ سیاست‌های تحریمی آمریکا همچون کوبا در ایران نیز شکست خورده است

ادامه

امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, بیانیه, تحریم, سوسیالیسم, کوبا

روایت وزیر امور خارجه آمریکا از مذاکرات وین/ فشار بر ایران پس از برجام

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان یک جلسه استماع در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت برنامه هسته‌ای ایران از کنترل خارج شده است   به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان یک جلسه استماع در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد برنامه هسته‌ای ایران ... روایت وزیر امور خارجه آمریکا از مذاکرات وین/ فشار بر ایران پس از برجام

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, فلسطین, گزارش, مذاکرات اتمی

قدردانی چین بابت انتقادهای روسیه از افترازنی‌های واشنگتن علیه پکن

وزیر امور خارجه چین گفت، کشورش از انتقادات روسیه از “افترازنی و شایعات ساختگی” که آمریکا و کشورهای غربی با هدف آسیب وارد کردن به جمهوری خلق چین اشاعه داده‌اند “شدیدا قدردانی می‌کند”.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحلیل, جهان, جهان غرب, چین, روسیه, سازمان ملل, سیاست جهانی, شرق آسیا, صلح