هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

روسیه نسبت به خطر وقوع جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای به دلیل استراتژی ناتو هشدار داد. گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، امروز پنجشنبه تأکید کرد که بزرگترین خطر هسته‌ای که در حال حاضر با استراتژی تشدید تنش از سوی آمریکا و ناتو در بحران اوکراین مرتبط است، می‌تواند منجر به رویارویی ... هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, غرب, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پوتین: آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی با اعلام تمایل کشورش برای مذاکره مستقیم با ناتو تأکید کرد که آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی, مصاحبه و گفتگو, ناتو

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی

انتقاد مجلس نمایندگان آمریکا از ترکیه به‌دلیل روابطش با روسیه

اعضای ارشد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا از ترکیه خواستند که توافق خرید سامانه دفاعی موشکی اس ۴۰۰ روسیه را لغو کنند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانونگذاران آمریکا در قطعنامه‌ای از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه خواستند که از روابط نظامی با روسیه که ممکن است شراکت ترکیه و آمریکا و نقش آنکارا در ناتو را به خطر اندازد، پرهیز کند.

 

رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: نزدیکی و صمیمی شدن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه غیرقابل قبول است.

 

مقامات آمریکا خواستار لغو توافقنامه خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه هستند و اعلام کرده‌اند در صورت خرید، پروژه شراکت و خرید جنگنده‌های F ۳۵ آمریکا به خطر می‌افتد.

 

تاکنون مقامات مختلف آمریکا در محافل گوناگون نسبت به خرید این سامانه از روسیه به ترکیه هشدار داده‌اند.

 

این قطعنامه توسط اسپنی هویر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه و برخی نمایندگان دیگر ارائه شده است.

ایسنا

با فروش اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه صنعت نظامی آمریکا ضربه بزرگی می‌خورد

اگر روسیه موفق به فروش سامانه اس ۴۰۰ خود به ترکیه شود، صنعت نظامی آمریکا بزرگترین ضربه را خواهد خورد و متحمل زیان هنگفتی می‌شود.

ادامه

الجزایر, امریکا, بحرین, برزیل, ترکیه, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, قطر, کلمبیا, مصر, مقاله, هندوستان, ونزوئلا, یونان