انتقاد صدراعظم اتریش از «بازی کثیف» اتحادیه اروپا در توزیع واکسن کرونا

سباستین کورتس با متهم کردن اتحادیه اروپا به توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، از رایزنی‌ها با روسیه برای خرید یک میلیون دوز واکسن اسپوتنیک خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش اتحادیه اروپا را به «بازی ناپاک» در توزیع واکسن کرونا میان کشور‌های عضو متهم کرد و گفت با روسیه برای خرید یک میلیون دوز واکسن اسپوتنیک گفت‌و‌گو کرده است.

 

کورتس اعلام کرد: در هنگام واکسیناسیون نباید هیچ موضوع ژئوپلیتیکی وجود داشته باشد. تنها چیزی که مهم است این است که آیا واکسن موثر و بی خطر است یا نه. بنابراین ما از ماه فوریه تبادل خوبی با طرف روسی برای دریافت واکسن اسپوتنیک داشتیم.

 

او افزود: اگر اتریش یک میلیون دوز اضافی واکسن دریافت کند، بازگشت به شرایط طبیعی زودتر امکان پذیر است. ما می‌توانیم جان بسیاری را نجات دهیم و ایمنی مشاغل را تأمین کنیم.

 

کورتس بارها ضمن حمایت از واکسن اسپوتنیک از اتحادیه اروپا خواسته تا هرچه زودتر به دیگر کشورها اجازه استفاده اضطراری از واکسن روسی را بدهد.

 

در ۲۶ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کورتس، صدراعظم اتریش طی تماسی تلفنی درباره تلاش مشترک برای مبارزه با شیوع کرونا و تأمین واکسن اسپوتنیک روسی برای اتریش گفت‌وگو کردند.

تصویب پروژه‌های جدید میان ایران و آژانس انرژی اتمی

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از تصویب چندین پروژه جدید همکاری فنی میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان اجلاس هفته گذشته شورای حکام آژانس خبر داد.

ادامه

اتریش, اروپای مرکزی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

سباستین کورتس پیروز انتخابات اتریش؛ ائتلاف ضروری است

نتایج نظرسنجی‌ پس از انتخابات نشان می‌دهد، حزب محافظه‌کار صدراعظم پیشین اتریش موسوم به “حزب مردم اتریش” در انتخابات پارلمانی زودهنگام امروز (یکشنبه) پیروز شده است اما همچنان نیازمند شریک ائتلافی است.

ادامه

اتریش, اروپای مرکزی, المان, جهان, خبر