وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی ... درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اشغالگری, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

انتقاد روسیه از مواضع مخرب غرب در قبال سوریه و ونزوئلا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد، کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا مانع بازگشت سوریه به جمع اتحادیه عرب شوند و آمریکا نیز همچنان به فکر اجرای سناریوی نظامی و ایجاد هرج و مرج در ونزوئلاست.

 

به نقل از روزنامه «راسیسکایا گازیتا»، “ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که غربی‌ها همچنان در تلاشند تا مانع از بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی شوند.

 

زاخارووا روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این باره که چه چیز مانع از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب می‌شود، گفت: «به عقیده من، فقط یک چیز و آن هم مواضع شرکای غربی ماست که ائتلافی تشکیل داده و مایل نیستند مواضع کشورهایی که از دید آنها نامطلوب هستند، در منطقه تقویت شود.»

 

این دیپلمات روس تاکید کرد: «بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و عادی شدن روابط دمشق با کشورهای جهان عرب به معنای شکست دکترین آمریکایی در منطقه است که شامل این اصل می‌شود که تنها سرنگونی دولت “بشار اسد” امکان پیشرفت کشور سوریه را فراهم خواهد ساخت. مانع دیگری در این راستا وجود ندارد.»

 

به عقیده وی، اتحادیه عرب نمی‌تواند یک ساختار منطقه‌ای تمام عیار باشد، اگر سوریه که یک کشور بزرگ عربی است، در ترکیب آن حضور نداشته باشد. در غیر این صورت اتحادیه عرب تنها باشگاهی از کشورهای دارای منافع مشابه است و نقشی در حیات سیاسی منطقه نمی‌تواند ایفا کند.

 

زاخارووا در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که مقامات مسکو امیدوارند که نتیجه رایزنی‌های مقامات نظامی روسیه و ترکیه باعث حل و فصل اوضاع در استان ادلب سوریه شود. به گفته وی، دو کشور بر اساس توافقات صورت گرفته به کار فعال خود برای دستیابی به توافق درباره مجموه‌ای از اقدامات با هدف اجرای کامل یادداشت تفاهم دوجانبه در این راستا ادامه می‌دهند و طرف روسی امیدوار است که نتیجه این اقدامات ثبات اوضاع در ادلب و از بین رفتن تهدیدات تروریستی در آنجا شود.

 

سرنگونی دولت ونزوئلا همچنان در دستور کار آمریکا قرار دارد

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین هشدار داد که آمریکا سناریوی نظامی و طرح سرنگونی دولت ونزوئلا را هنوز از دستورکار خود حذف نکرده و به موازات آن نیروهای نظامی غیرقانونی در خطوط مرزی ونزوئلا در حال شکل گیری است.

 

وی گفت: «در آمریکا دیگر از ضرورت بازگشت دموکراسی و کمک به مردم ونزوئلا نمی‌زنند، بلکه صحبت بر سر ضرورت تغییر قدرت حاکمه و شکل گیری ائتلافی بین المللی برای تحقق این هدف است. به موازات آن “نقشه بی” هم در نظر گرفته شده و نیروهای نظامی غیرقانونی در خطوط مرزی ونزوئلا در حال آماده سازی هستند تا برای اقدامات خرابکارانه به خاک این کشور نفوذ کرده و به عنوان اهرم مقاومت در برابر ارتش ونزوئلا از آنها استفاده شود.»

 

زاخارووا یادآور شد، این در حالی است که دولت “نیکلاس مادورو” برای گفت‌وگوهای سازنده با مخالفان تندرو اعلام آمادگی کرده است.

 

به عقیده این دیپلمات روس، آمریکا امیدوار است که با تشدید تحریم‌ها علیه ونزوئلا، باعث ایجاد نارضایتی جدی در میان مردم این کشور و در نهایت هرج و مرج کامل شود. وی افزود: «هدف اصلی واشنگتن در شرایط فعلی این است که به هر قیمت ممکن مانع از برقراری ثبات در اوضاع سیاسی ونزوئلا شود و اجازه ندهد احتیاجات مردم این کشور از خارج تامین شود.»

 

علاوه بر این، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این کنفرانس در تفسیر علت توقف اجرای پیمان مربوط به نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط توسط مسکو، تاکید کرد که واشنگتن همچنان هیچ اقدام ضروری برای برطرف کردن موارد نقض این توافقنامه از سوی این کشور نکرده و بدین ترتیب، عدم پایبندی طرف آمریکایی روسیه مجبور شده تا اجرای پیمان موشکی را متوقف کند.

تسنیم

سیاستمدار ونزوئلایی: آمریکا بدنبال اجرای شکل جدیدی از جنگ در ونزوئلا است

سیاستمدار ونزوئلایی ضمن هشدار درمورد تشکیل یک ‘ارتش آزادیبخش’ توسط مخالفان راست گرا علیه دولت کاراکاس گفت: آمریکا در راستای اجرای شکل جدیدی از جنگ در ونزوئلا گام برمی‌دارد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

آمریکا می‌خواهد حکومت دو کشور دیگر را تغییر دهد

مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Telemundo اعلام کرد ایالات متحده مایل است حکومت نه فقط در ونزوئلا بلکه در نیکاراگوئه و کوبا را تغییر دهد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا

هشدار روسیه درباره توطئه آمریکا برای انتقال سلاح و نیرو به ونزوئلا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که ایالات متحده قصد دارد به منظور براندازی دولت قانونی نیکولاس مادورو، اسلحه و نیروهای نظامی ویژه به نزدیکی ونزوئلا بفرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, ناتو, ونزوئلا

لاوروف: غرب با زور به دنبال عضویت کشورهای بالکان در ناتو است

به گزارش خبرگزاری تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که غرب به زور درحال فشار به ملت‌های بالکان برای عضویت در ناتو بدون درنظر گرفتن مردم این ملت‌ها است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, بالکان, جهان, خبر, ناتو, ونزوئلا