استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

روسیه اظهارات وزیرمشاور امور اروپایی فرانسه را احیای تبعیض نئونازیسم در اروپا نامید

وزارت امور خارجه روسیه از رفتار تبعیض آمیز دولت فرانسه در اعمال محدودیت برای اعضای هیات روسی برای تردد در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ انتقاد کرد. فرانسه واکسن اسپوتنیک وی را برای ایمنی در برابر ویروس کرونا کافی نمی‌داند و برای تردد هیات روسی محدودیت قایل شده است.

 

به گزارش ایرنا، یک مقام وزارت خارجه روسیه بدون این که نام و سمتش فاش شود روز چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: اقدام دولت فرانسه برای محدودیت تردد اعضای هیات روسیه در استراسبورگ که با واکسن اسپوتنیک وی علیه کووید-۱۹ واکسیناسیون شده‌اند، فعالیت مسکو در سازمان های بین‌المللی واقع در فرانسه را دشوار می‌کند.

 

وی افزود: این محدودیت را نقض تعهدات بین‌المللی پاریس در توافقنامه امتیازات و مصونیت‌ها در مورد شورای اروپا می‌دانیم که بر اساس آن دولت فرانسه موظف است شرایط تردد آزاد هیات‌های رسمی را فراهم کند.

 

مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه روسیه جزو پنج کشوری است که با پرداخت حق عضویت بیش از دیگران بودجه شورای اروپا را تامین می کند خواستار رفتار محترمانه فرانسه با هیات روسی شد.

 

وی هشدار داد که در صورت ادامه این وضعیت، اعضای هیات روسی از راه دور (از روسیه) به انجام وظایف خود در شورای اروپا خواهند پرداخت.

 

هفته گذشته هیاتی از شورای فدراسیون روسیه برای شرکت در نشست شورای اروپا به استراسبورگ سفر کرد و اعضای این هیات به دلیل اینکه واکسن اسپوتنیک وی زده بودند با اعمال محدودیت هایی در تردد در این شهر فرانسه مواجه شدند.

 

روسیه در ماه‌های اخیر چند بار از مواضع سیاستمداران اروپایی در مورد واکسن اسپوتنیک وی که نخستین واکسن روسی علیه ویروس کووید-۱۹ است انتقاد کرد.

 

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به تازگی اظهارات وزیر مشاور امور اروپایی فرانسه درباره واکسن روسی را محکوم کرد و آن را احیای تبعیض نئونازیسم در اروپا دانست.

 

به گزارش ایرنا، زاخارووا در کانال تلگرام خود نوشت: اظهارات تند کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه در مورد واکسن روسی، روح تبعیض نئونازیسم را در اروپا احیا می‌کند.

 

وزارت امور خارجه روسیه نیز چندی پیش در بیانیه‌ای سران کشورها و سیاستمداران اروپایی را از برخورد سیاسی با واکسن اسپوتنیک وی برحذر داشت.

 

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود به سیاستمداران و مقامهای اروپایی توصیه کرد که در موضع گیری‌های خود در مورد واکسن اسپوتنیک وی به اطلاعات علمی منتشر شده در منابع غربی توجه کنند.

 

وزارت خارجه روسیه از سیاستمداران اروپایی خواسته است در قضاوت در مورد واکسن اسپوتنیک وی به تبلیغات سیاسی که برای رقابت‌های ناسالم بکار گرفته می شود، توجه نکنند.

 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه خاطرنشان شده است که این درخواست (در مورد واکسن وی) را در وهله اول از کلمان بون، وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان می‌کند.

 

«به این سیاستمداران یادآوری می‌شود که موضوع زندگی و سلامتی انسان‌ها و نه اختلافات ژئوپلیتیکی و منافع شرکت‌های داروسازی مطرح است.»

 

در بیانیه گفته شده است: در موضع گیری در مورد واکسن اسپوتنیک وی به منابع علمی توجه شود ازجمله نشریه انگلیسی نیچر به تازگی در مقاله‌ای به کارایی بالای واکسن روسی اشاره کرد.

 

واکسن اسپوتنیک وی واکسن اصلی روسیه در مورد ویروس کرونا است که در مهر ماه سال گذشته در این کشور ثبت شده است و حدود ۷۰ کشور جهان آن را تایید کرده‌اند.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا: تمرکز ویژه‌ای روی توانایی‌های چین در پاسیفیک است

فرمانده نیروی هوایی آمریکا تاکید کرد که نیروهایش به شدت روی رشد چالش و قاطعیت قدرت هوایی نظامی چین در غرب اقیانوس آرام و به سمت ژاپن و تایوان متمرکز هستند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا

هشدار لوکاشنکو به نیروهای ناتو در اوکراین

رئیس‌جمهوری بلاروس هشدار داد که این کشور با همراهی روسیه ممکن است با هدف پاسخ به رزمایش نظامی با حضور نیروهای ناتو در اوکراین اقداماتی انجام دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, بالکان, بلاروس, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا

انتقاد لاوروف از قصد آمریکا برای تحویل زیردریایی‌های اتمی به استرالیا

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از پیمان امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا و قصد واشنگتن برای تحویل زیردریایی های اتمی به استرالیا در چارچوب این پیمان انتقاد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, المان, امریکا, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, ناتو