ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

انتقاد رهبر حزب کارگر انگلیس از سیاست اقتصاد ریاضتی دولت ترزا می

رهبر حزب کارگر در میان هزاران تن از مردم انگلیس که پس از راهپیمایی از مقابل ساختمان بی.بی.سی در میدان پارلمان تجمع کرده بودند، افزود: ۶ میلیون نفر در انگلیس زیرخط فقر زندگی می‌کنند، ۴ میلیون کودک در فقر و یک‌میلیون نفر از مردم، ازجمله کارکنان بخش‌های عمومی از فرط گرسنگی به انبار مواد غذایی پناه برده‌اند.

 
کوربین توضیح داد: زمانی که محافظه‌کاران اعمال سیاست اقتصاد ریاضتی را به بهانه کسری بودجه آغاز کردند، قصد فاصله انداختن طبقاتی بین قشر مرفه و فقیر جامعه را داشتند.

 
رهبر حزب کارگر انگلیس تصریح کرد:اقتصاد ریاضتی، یک سیاست گزینشی و بی‌رحمانه علیه مردم بوده که همخوانی با جامعه مدرن ندارد.

 
کوربین گفت: اقتصاد ریاضتی یعنی آنچه در فاجعه آتش‌سوزی برج گرنفل شاهد بودیم. هیچ‌کدام از ساکنان گرنفل نبایستی می‌مردند اما در مقطعی یک جریانی تصمیم اشتباه گرفت و مردم را در یک ساختمان اشتعال‌زا حبس کرد.

 
وی تاکید کرد: گرنفل به ما درس داد که بسیاری از مردم جامعه از فرط ناچاری در مجتمع‌های شلوغ و غیر امن زندگی کنند. این دستاورد اقتصاد ریاضتی تحت دولت محافظه‌کار است. پس تمام کنید اقتصاد ریاضتی را و در آینده سرمایه‌گذاری کنید.

 
کوربین همچنین گفت که حزب کارگر برای اصلاح سیاست خارجه انگلیس بر مبنای دفاع از حقوق بشر، پایان دخالت در جنگ‌های خارجی و دفاع از محیط‌ زیست تلاش می کند.

 
«لیندزی جرمن» عضو ارشد کارزار ائتلاف ضد جنگ نیز در این تجمع گفت: ترزا می در انتخابات هشتم ژوئن تصور می‌کرد که کرسی‌های بیشتری را به دست بیاورد اما با ناکامی روبه رو شد و برای ماندن در قدرت با پول ما با حزب اتحادگرای دمکراتیک معامله می‌کند.

 
وی افزود: چطور است وقتی نمایندگان پارلمان به حمله هوایی علیه یک کشور رای می‌دهند، از فردا حملات شروع می‌شود، اما اکنون دو هفته از حادثه آتش‌سوزی برج گرنفل گذشته اما هنوز وضعیت کشته‌شدگان مشخص نبوده و برخی از گزارش‌ها حاکیست که از برخی قربانیان این حادثه اجاره گرفته می‌شود

 
جرمن افزود: دیگر بس است. ما نیازمند تغییر حکومت هستیم و تا برکناری ترزا می به تظاهراتمان ادامه می‌دهیم.

 
عضو ارشد کارزار ائتلاف ضد جنگ انگلیس ادامه داد: ما به ترزا می هشدار می‌دهیم تا هرچه سریع‌تر شماره ۱۰ (دفتر نخست‌وزیری) را ترک کند.

 
«جان مک دانل» وزیر دارایی کابینه در سایه نیز بابیان اینکه «آتش‌سوزی برج گرنفل نماد تمام اشتباهات محافظه‌کاران و ریاضت اقتصاد است» افزود: اما ما استراحت نمی‌کنیم تا زمانی که قربانیان گرنفل اسکان داده شوند.

 
وی توضیح داد: ۱۰ سال پیش محافظه‌کاران به بهانه کسری بودجه ریاضت اقتصادی علیه مردم اعمال کردند تا منافع قشر مرفه را تامین کنند. اما از آن زمان مردم دچار زحمت شده و رو به انبار مواد غذایی آورده تا شکم خود را سیر کنند.

 
مک دانل ادامه داد: ریاضت اقتصادی وضعیت مسکن را برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم به شرایط بحرانی رسانده و اکنون افراد زیادی کارتن‌خواب و در خیابان جان می‌دهند.

 
وی گفت که اما زمانی که ما دولت را به دست بگیریم از حقوق مردمی که تحت‌فشار ریاضت اقتصادی کمر خم کرده‌اند دفاع خواهیم کرد. ما در اولین فرصت دولت ضعیف محافظه‌کار را کنار می زنیم و از هر اهرمی استفاده می‌کنیم.

 
«لن مک کلاسکی» رئیس بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری انگلیس نیز در این تجمع گفت: دولت به ما وعده دروغین می‌دهد که با اقتصاد ریاضتی آینده را تضمین خواهد کرد. اما ریاضت اقتصادی دزدی از مال مردم است.

 
وی افزود: ریاضت اقتصادی یعنی بچه‌های ما در فقر بزرگ شوند، از فرار مالیاتی قشر مرفه چشم‌پوشی شود و ارزش‌های کشور زیر سؤال برود.

 
مک کلاسکی آتش‌سوزی برج گرنفل را نماد سیاست اشتباه محافظه‌کاران خواند و گفت: ترزا می مایه ننگ کشور است و بایستی هرچه از قدرت کنار برود.

 
در جریان این تجمع اعتراضی همچنین نمایندگانی از سایر اتحادیه‌های کارگری، اتحادیه ملی معلمان، فعالان مدنی سخنرانی کردند.

 
هزاران تن از مردم انگلیس روز شنبه با برگزاری تظاهرات گسترده در خیابان های شهر لندن، مخالفت خود را با سیاست ریاضتی دولت «ترزا می» اعلام کردند.

 
تجمع کنندگان با دردست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن عبارت هایی همچون محافظه کاران بیرون باید گردند، کاپیتالیسم سم است، حملات نژادپرستانه را پایان دهید، ‘نه به جنگ نه به سیاست اقتصاد ریاضتی’ ، اعتراض خود را به دولت انگلیس نشان دادند. تظاهرات معترضان به سیاست های دولت لندن از مقابل دفتر بی.بی.سی آغاز و به سمت پارلمان انگلیس کشیده شد.

ایرنا

آغاز تظاهرات گسترده مردم انگلیس علیه سیاست اقتصاد ریاضتی دولت «ترزا می» + ویدئو

هزاران تن از مردم انگلیس روز شنبه با برگزاری تظاهرات گسترده در خیابان های شهر لندن، مخالفت خود را با سیاست ریاضتی دولت «ترزا می» اعلام کردند.   در این حرکت اعتراضی که از سوی گروه‌های مدنی ضد جنگ و طرفدار صلح از جمله کارزار مدنی «ائتلاف ضد جنگ» برنامه‌ریزی ‌شده است، علاوه بر مردم، ... آغاز تظاهرات گسترده مردم انگلیس علیه سیاست اقتصاد ریاضتی دولت «ترزا می» + ویدئو

ادامه

اعتراضات اجتماعی, انگلستان, جهان, خبر

درخواست جرمی کوربین برای منع فروش سلاح به عربستان

رهبر حزب کارگر انگلیس خواهان منع فروش سلاح به کشورهایی شد که مرتکب نقض حقوق بشر و تجاوز در یمن می‌شوند.   جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: کشورهایی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند یا غیرنظامیان را می‌کشند نباید به سلاح انگلیس دست یابند.   وی ... درخواست جرمی کوربین برای منع فروش سلاح به عربستان

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

انتقاد مرکل از آمریکا و تاکید بر محور برلین – پاریس در آستانه اجلاس گروه ۲۰

یک هفته پیش شروع اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ که انتظار می رود آوردگاه اروپا و آمریکا برای تعیین سیاست های جهانی باشد، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه به دفاع از اروپا پرداخت و دونالد ترامپ را آماج انتقادهای خود قرار داد.   به گزارش دویچه وله، مرکل روز پنجشنبه در سخنانی در پارلمان ... انتقاد مرکل از آمریکا و تاکید بر محور برلین – پاریس در آستانه اجلاس گروه ۲۰

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر

پرونده‌ای علیه خانم صدراعظم

افشاگری اخیر نشریه اشپیگل درخصوص جاسوسی سرویس اطلاعات آلمان از کاخ سفید و دیگر نهادهای دولتی ایالات متحده آمریکا شوک سنگینی را به آنگلا مرکل صدراعظم فعلی و گرهارد شرودر صدراعظم پیشین آلمان وارد ساخته است.   بازه زمانی جاسوسی آلمان از کاخ سفید، بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۶ میلادی بوده است.   گرهارد شرودر ... پرونده‌ای علیه خانم صدراعظم

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر