اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

انتقاد جمعی مدیران سلامت از اطلاعات و تحلیل غلط روحانی درباره کرونا

هشت تن از مدیران پیشین حوزه سلامت و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران با استناد به آمار رسمی،‌ در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران،‌ از وجود آمار و اطلاعات غلط در سخنرانی‌های او درباره بحران کرونا انتقاد کردند.

متن نامه به این شرح است:

 

محضر ریاست جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر روحانی
سلام علیکم

 

با تبریک اعیاد شعبانیه لازم دانستیم چند نکته در خصوص سخنرانی‌های اخیر شما که دلالت بر ارائه اطلاعات غلط یا ارائه تحلیل اشتباه از آمار به حضرتعالی دارد را به استحضار برساند.

 

۱- فرمودید بنا به گزارش داده شد این هفته وضع ما بهتر از هفته قبل بوده.

 

طبق گزارش ستاد، سه روز قبل دو هزار نفر، دیروز دو هزار پانصد و امروز سه هزار فرد مثبت به آمار کل اضافه شده، آیا وضع نسبت به چند روز قبل بهتر شده؟

 

آقای رییس جمهور!

 

در نوع قرنطینه چینی تلفات اپیدمی کرونا در چین ۲/۵ نفر بازای هر یک میلیون جمعیت بود و درایران تا این لحظه ۳۸ وجود نازنین بازای هر یک میلیون نفر جمعیت. یعنی ۱۵ برابر چین. و واحد شمارش انسان است!!!

 

پانزده برابر بیشتر در واحد انسانی
نتیجه تفکرات اشتباه مدلول مشاورات نادرست.

 

۲- فرمودید مردم اگر همکاری نکنند کرونا کنترل نمی‌شود، در این حالت وظیفه حاکمیت چیست؟ فقط نصیحت می‌کند؟

 

۳- آیا در این مدت با نکوهش و نصیحت مردم به کنترل جامعی رسیده‌اید؟

 

۴- چگونه مردم را به خانه ماندن تشویق اما بانکها و ادارات را باز می‌کنید، تجاری که با بانک و ادارت درگیرند چه کنند؟ کارگران روزمزد و فصلی چه کنند؟ آیا برای اقشار مختلف تدبیری اندیشیده‌اید؟
افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه و ساختار حمایتی نیستند چه وضعیتی خواهند داشت؟

 

۵- از دویست میلیون یورو تخصیصی چه میزان به تولید داروی ضد ویروس وچه میزان به واردات دارو تخصیص داده شده است؟

 

۶- گزارشی از هزینه‌های درمان و هزینه‌های بهداشتی و مواد رفع آلودگی و پرداخت از جیب مردم دارید؟ آیا قیاس علمی بر میزان هزینه بری قرنطینه کامل با هزینه های بهداشتی درمانی و زندگی‌های ازدست رفته و ناتوانی‌های ایجاد شده در دست دارید تا تصمیم همه جانبه، جامع و ملی گرفته شود؟

 

۷- لطفا یکبار گزارش بخواهید که کره جنوبی در چه وضعیتی است و ما در چه وضعیتی (مجاورت این کشور به مرکز آلودگی هم مد نظر باشد)، شاید ناچار باشیم بجای غره شدن به اینکه اروپایی‌ها با ما تماس ویدئویی داشتن و اعجاز آماری ما را جویا بودند، لازم شود ما با کره‌ای‌ها تماس گرفته و از اعجاز آنان پرس‌وجو کنیم.

 

۸- مطمئن هستیم حضرتعالی قصد ایجاد آرامش و دادن انگیزه به جامعه دارید اما مردم از تناقضات موجود در گویش مسئولین بخوبی در می‌یابند که تسلطی بر بحران ندارید.

 

امیدواریم باعث کدورت خاطر نشده و تنها باعث تعمق بیشتر و دقت در تحلیل و اجرای قدرتمند قرنطینه کشور و جلوگیری از تلفات انسانی و اتلاف سرمایه‌های ملی شده باشیم.

 

اقای رئیس جمهور!

 

نگاهی به آمار بیماران پرخطر و آمار تختهای ای‌سی‌یو و پر پر شدن کادر درمانی در این دوران حکایت از اوضاع بهتر از هفته قبل نمی‌کند .

 

استراتژی‌های کنترل وپیشگیری در نظام مراقبت چیست؟ وچقدر این استراتژی‌ها بدرستی تعریف وبکارگیری شده است؟ نتایج حاصل از آن از چه خروجی قابل قبولی برخوردار است؟

 

لطفا قرنطینه درون شهری را اجرا فرمایید تا حلقه انتقال قطع شود این اقدام را سرعت ببخشید و تاخیر در آن ضایعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

 

نمی‌توان به نصیحت اکتفا کرد اگر در همان اوان تردد برون شهری قطع می‌شد اوضاع بهتری داشتیم حال تاخیر نکنید.

والسلام
۱۳ فروردین ۱۳۹۹

 

جمعی از مدیران اسبق حوزه سلامت و اعضاء هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی و نظام پزشکی:
▫️سید ابوالقاسم موسوی
▫️رحمت اله حافظی
▫️سید موید علویان
▫️علی مهرابی توانا
▫️شاهرخ خوش سیرت
▫️فرزین سرکارات
▫️ناهید خداکرمی
▫️مجید حسن قمی

 

———————

حسن روحانی در جلسه هیأت دولت گفته بود که اجرای قرنطینه چینی در ایران و کشور‌های دیگر امکان پذیر نبود

راه درازِ «محمد ابراهیم» از روستاهای متروکِ جنوب خراسان تا کوچه‌های پرخطرِ تهران

به راستی سهم محمد ابراهیم از ذخایر ملی و صندوق‌های اندوخته کشور چقدر است؛ حتی در زمانی که مرگ در میان زباله‌ها نفس می‌کشد و دنبال طعمه‌ای آسان می‌گردد، نباید آنهایی که مسئولند، پای درد دل محمد ابراهیم بنشینند و سهمی از دخایر اندوخته‌ی ملی به او و امثال او بدهند تا لااقل در این ... راه درازِ «محمد ابراهیم» از روستاهای متروکِ جنوب خراسان تا کوچه‌های پرخطرِ تهران

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, فقر, گزارش

جامعه‌ای با مناسبات به غایت نابرابر

فرشاد مومنی اظهار داشت: ساز و کارهای تصمیم گیری و تخصیص منابع به چه صورتی بوده که در سال ۱۳۹۸ با یک نقطه عطف تاریخی روبرو شدیم و برای اولین بار حتی پیش از ظهور کرونا، کل سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در اقتصاد ملی حتی قادر به جبران استهلاکات نبوده و ما با یک بحران ... جامعه‌ای با مناسبات به غایت نابرابر

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, حقوق بشر, سیاسی, مصاحبه و گفتگو