مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور به علت اعتراض او به نسل‌کشی اسراییل در نوار غزه، احضار کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ‌۲۴، «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس ... پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

ادامه

آزادی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, فلسطین, نسل‌کشی

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

انتقاد تند پامپئو از دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایت از حقوق فلسطینی‌ها

وزیر خارجه آمریکا دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل را به دلیل حمایت از حق فلسطین در طرح شکایت از جرائم جنگی اسرائیل به این دادگاه، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایتش از حق فلسطین برای طرح شکایت از جرائم جنگی اسرائیل به این دادگاه، مدعی شد: فلسطینی‌ها شایسته این نیستند که به عنوان یک کشور در نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری عضویت کامل داشته باشند.

 

پامپئو در ادامه بنسودا را به این امر متهم کرد که با طرح شکایت جدیدی علیه اسرائیل به اتهام ارتکاب جرائم جنگی، تلاش دارد حاکمیت قضایی خود را بر کرانه باختری، بیت‌المقدس شرقی و غزه اعمال کند.

 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: دیوان کیفری بین‌الملل یک هیات سیاسی و نه موسسه‌ای قضایی است و بار دیگر این واقعیت تاسف‌بار با تلاش دادستان کل این دادگاه برای اعمال حاکمیت قضایی خود بر اسرائیل ثابت شد. در حالی که اسرائیل در کنار آمریکا از طرف‌هایی در توافقنامه رم نیستند که دادگاه کیفری بر اساس آن تشکیل شد.

 

بنسودا یکم مه گذشته برای فلسطین حقی برای طرح شکایت از اسرائیل به دلیل جرائم و تجاوزهای آن قائل شد.

 

در گزارش ۶۰ صفحه‌ای دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل دلایل و نحوه اعمال حاکمیت قضایی بر جرائم انجام شده در فلسطین بیان شده و محدوده جغرافیایی حاکمیت این دادگاه در اراضی اشغالی تعیین شده و تاکید شد، تحقیقی کیفری درباره این جرائم در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود.

 

این در حالی است که به گزارش شبکه روسیا الیوم، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره حق طرح دعوی فلسطین علیه مقامات اسرائیل در این دادگاه استقبال کرد.

 

وی در این باره افزود: دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مهر تایید بر این حقیقت زد که اختیارات قانونی این دیوان شامل سرزمین فلسطین اشغالی که شامل کرانه باختری و از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه نیز می‌شود.

 

المالکی در ادامه از دیوان کیفری بین‌المللی خواست که مقدمات اولیه برای صدور تصمیم خود را در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

 

در همین حال، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گزارش بنسودا را شجاعانه و مسئولانه خواند.

 

وی تأکید کرد: افتخار می‌کنم که وظیفه دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی برای احقاق عدالتی که این دیوان به خاطر آن تشکیل شده، به فاتو بنسودا واگذار شده است.

کمیسرعالی حقوق بشر: تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا را لغو یا تعلیق کنید

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار لغو یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا را برای کمک به روند مبارزه با کرونا شد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, لیبی, ونزوئلا

هاآرتص: چرا مایک پومپئو تهدیدی فوری برای خاورمیانه است؟

دیوید روتکوف در هاآرتص نوشت: پمپئو این هفته در تلاشی آشکار برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر سیاسی ترامپ عازم اسرائیل می‌شود. از فلسطینیان گرفته تا ایران، و همه خاورمیانه ای ها هستند که قیمت آن را پرداخت خواهند کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, فلسطین

هشدار دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه‌اروپا به اسرائیل

«پیتر استاتو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در صورتی که اسرائیل به الحاق غیرقانونی کرانه باختری ادامه دهد، اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین