دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

پِپه اسکوبار (Pepe Escobar) کارشناس و ناظر کهنه‌کار امور بین‌الملل اعلام کرد که حمله تروریستی دولتی به مرکز دیپلمالتیک ایران در دمشق، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, اسکوبار افزود: اسراییل با حمله تروریستی به دمشق کنوانسیون وین در مورد مصونیت دیپلماتیک را نقض کرد، همچنین ... کارشناس برزیلی: حمله تروریستی به کنسولگری ایران، حمله به بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایران, برزیل, بریکس, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شانگ‌های, فرانسه, کره جنوبی, گزارش, مالت, ناتو

انتشار جزئیات جدیدی از ترور نافرجام الکاظمی/ آمریکا: حق مشارکت در پاسخ را محفوظ می‌دانیم

شبکه “آر تی” جزئیات جدیدی را در خصوص سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق منتشر کرد.

 

به گزارش ایسنا، اطلاعات فاش شده توسط منابع عراقی حاکی از آن است که پهپادهای پرتاب شده از منطقه (القریات) در شمال بغداد پرتاب شده‌اند.

 

یکی از کارشناسان تحقیقات به RT گفت: “تحلیل‌ها نشان می‌دهد که مهاجمان می‌دانستند نمی‌توانند الکاظمی را در داخل خانه او هدف قرار دهند، بنابراین با سه پهپاد حمله خود را آغاز کردند”.

 

وی درباره علت حمله با سه فروند پهپاد توضیح داد: عاملان حمله می‌خواستند با یک پهپاد خانه را هدف قرار دهند و سپس الکاظمی را از خانه خارج کنند تا ترور کنند اما نقشه آنها به نتیجه نرسید.

 

به گفته این کارشناس، تحقیقات هنوز مشخص نکرده است که چه کسی مسئول این حمله است.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط RT، کارشناسان کشف مواد منفجره در وزارت کشور عراق و همچنین سرویس اطلاعات ملی می گویند که موشک‌ها و پهپادهایی که منزل الکاظمی را هدف قرار دادند، همان موشک‌هایی بودند که برای بمباران پایگاه‌ها و تأسیسات آمریکایی استفاده می‌شدند.

 

در این حمله که منطقه سبز در مرکز بغداد را هدف قرار داد، تعدادی از محافظان مصطفی الکاظمی زخمی شدند.

 

شناسایی مظنونان

 

از سوی دیگر یک منبع عراقی فاش کرد که سرویس‌های امنیتی ۳ تن را به ظن دست داشتن در سوء قصد به جان نخست‌وزیر شناسایی کردند.

 

این منبع جزییات بیشتری را فاش نکرد و نگفت به کدام طرف یا گروهی تعلق دارند.

 

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا تهدید کرد ایالات متحده به حمله‌ای که خانه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را هدف قرار داد، با مشارکت عراق، پاسخ خواهد داد.

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “ما حق مشارکت با دولت عراق را برای پاسخ به حمله تروریستی به نخست‌وزیر این کشور محفوظ می‌دانیم” و توضیح داد که “حمله به خانه الکاظمی نه تنها او را هدف قرار داده است. بلکه حاکمیت عراق نیز هدف قرار گرفت.”

 

وی افزود: “ما شاهد حملات بسیاری در عراق بوده‌ایم و نمی‌خواهیم جلوی تحقیقات درباره سوء قصد به نخست‌وزیر عراق را بگیریم”.

 

پرایس گفت: “ما برای عراقی‌ها روشن کرده‌ایم که ایالات متحده آماده است تا در تحقیقات سوء قصد به نخست‌وزیر عراق کمک کند.”

محل‌های استقرار داعش در حمص سوریه هدف جنگنده‌های روسیه قرار گرفت

رسانه‌های سوریه از هدف قرار گرفتن محل‌های استقرار نیروهای داعش در صحرای حماه به ویژه در منطقه « اثریا » در نزدیکی مثلث « رقه – حماه – حمص » خبر دادند.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

شورش در زندان داعشی‌ها در شرق سوریه به‌دنبال بازدید یک هیات آمریکایی

یک زندان مملو از هزاران تروریست داعشی در شرق سوریه که تحت کنترل گروه شبه نظامی تحت حمایت آمریکا قرار دارد امروز یکشنبه پس از بازدید هیات آمریکایی از آنجا، شاهد شورش و نافرمانی زندانیان بود.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

لاوروف: «نشست دموکراسی» آمریکا در راستای تفکر ارباب و رعیتی است

وزیر امور خارجه روسیه قصد آمریکا برای برگزاری نشست دموکراسی را ایجاد تفرقه در جهان و پیشبرد اهداف ارباب و رعیتی توصیف کرد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

تیراندازی طالبان به یک مراسم عروسی به دلیل پخش موسیقی در افغانستان؛ دو کشته و ١٠ زخمی برجای گذاشت

برخی منابع خبری گزارش دادند که افراد طالبان به دلیل «پخش موسیقی» در یک مراسم عروسی در ولسوالی «سرخرود» ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تیراندازی کردند که در نتیجه دو نفر کشته شدند و ١٠ نفر دیگر به شمول کودکان زخم برداشتند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر

مسکو؛ شهرک‌سازی‌های اسراییل غیرقانونی‌ست/ آمریکا مسائل حقوق بشر را از خود شروع کند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اعلام مناقصه رژیم اسراییل برای احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن و ۸۳ واحد در شرق بیت‌المقدس اعلام کرد که شهرک‌سازی اسراییل به تلاش‌های بین‌المللی برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل ضربه می‌زند.

ادامه

اسراییل, افغانستان, المان, امریکا, اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, فرانسه