آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

نیجر اعلام کرد که آمریکا قرار است طرحی برای خروج نیروهای نظامی خود، از این کشور آفریقایی ارائه کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «محمد تومبا» وزیر کشور نیجر چهارشنبه با «کاتلین فیتزگیبون» سفیر آمریکا دیدار کرد و مساله خروج نظامیان آمریکایی از نیجر در این دیدار مطرح شد. فیتزگیبون در ... آمریکا طرح خروج نظامیانش را از نیجر ارائه می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استقلال, تروریسم, جهان, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

انتشار اسناد جدیدی در رابطه با ترور دکتر قاسملو

بنابر اسناد منتشر شده‌ای از سوی آژانس خبررسانی کُردپا، واقعیات تازه‌ای در رابطه با هویت تروریست‌هایی که دکتر قاسملو را در وین ترور کرده‌اند و نیز واکنش شرم‌آور مسئولان وقت دولت اتریش در قبال این ترور، افشا می‌شود.

 

این اسناد به نشست‌های متعدد مجلس اتریش اشاره دارد که در یکی از این نشست‌‌ها، به بحث در رابطه با تحقیقات انجام شده در مورد ترور دکتر قاسملو، اختصاص یافته بود. طی این نشست چند نماینده مجلس اتریش، اسناد و مدارکی را ارائه می‌دهند که به طور آشکار عاملان ترور دکتر قاسملو را معرفی کرده و همکاری دولت اتریش در بازفرستادن این متهمان به ایران را، برملا می‌سازد.

 

در این اسناد آمده است که: دکتر ”هیدی سکمی دت” نماینده‌ مجلس از حزب لیبرال‌ها، درخواست کرده بود تا تحقیقات جامعی درباره نقش و تاثیر گذاری دولت اتریش به خصوص هرسه وزارت خارجه، کشور و دادگستری در ارتباط با تلاش آن‌ها برای تحقیق در مورد ترور سیزدهم جولای ١٩٨٩ میلادی، انجام شود.

 

همچنین ردلف آنشوبر، نماینده مجلس از حزب سبز اتریش، در صحن مجلس درباره نقش دولت اتریش در بازگشت آزادانه و بدون دردسر تروریست‌ها به ایران، سخنانی ایراد کرده بود. دکتر هانیز فیشر رئیس وقت مجلس اتریش، در این نشست با ابراز ناراحتی از رویدادهای تروریستی انجام شده و ترور عبدالرحمان قاسملو، اظهار داشته بود که: ترور رهبر کوردها در وین و مخفی کردن عاملان این ترور تا از محاکمه و دادگاهی شدن به دور باشند، رژیم جمهوری اسلامی ایران را بیشتر تحریک کرد تا دست به چندین ترور دیگر در خارج از ایران بزنند، که می‌توان به ترور دیگر رهبران کورد در برلین که به ترور “میکونوس” معروف است، اشاره کرد.

 

رئیس مجلس اتریش در بخش دیگری از سخنان خود می‌افزاید: تمامی اسنادی که در دست است، ثابت می‌کند که “جعفر صحرارودی” و “امیر منصور بزرگیان” با حمایت دولت اتریش توانستنند به ایران بازگردند در حالی که از همان روزهای نخست ترور، اسناد معتبری علیه این افراد در دست بود.

 

اسناد منتشر شده از سوی آژانس خبررسانی کُردپا، به خوبی نشان می‌دهد که دولت اتریش در آن زمان برای حفظ منافع اقتصادی و سیاسی خود، از بازداشت و دادگاهی کردن عاملان ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو خودداری کرده است و جعفر صحرارودی و امیر منصور بزرگیان، دیپلمات-تروریست‌های ایرانی را بدون تحقیق و بازداشت، به صورت آزادانه به ایران فرستاده است.
کوردستان میدیا

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اعطای ۲۵۰۰ تابعیت به ایرانی‌ها در زمان اوباما

به گزارش پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، «هیدر نائورت» سخنگوی وزیر خارجه این کشور در یک نشست خبری در خصوص بازداشت یک دیپلمات ایرانی در اروپا که مقامات آلمانی مدعی‌ هستند این دیپلمات در توطئه بمب‌گذاری در نشست منافقین دست داشته ، مدعی شد: ما نمی‌خواهیم از بررسی‌هایی که در فرانسه قرار است در مورد ... واکنش وزارت خارجه آمریکا به اعطای ۲۵۰۰ تابعیت به ایرانی‌ها در زمان اوباما

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, جهان, چین, خبر

در حمله به‌دفتر یک روزنامه در آمریکا، پنج نفر جان خود را از دست دادند

پلیس اعلام کرد یک مرد ۳۸ ساله روز پنج شنبه ۲۸ ژوئن، در دفتر روزنامه کاپیتال در مریلند آتش گشود و حداقل پنج نفر را کشته و چندین نفر دیگر را در این”حمله هدفمند” زخمی کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

از طرف گروه مشاوره‌ی attac شعبه‌ی آلمان؛ اطلاعیه متفکران و اساتید دانشگاه‌های آلمان در باره‌ی جنگ سوریه

قبل از ورود به موضوع اعلام می‌کنیم: اولا، بر ما پوشیده نیست که روسیه و ایران که در کنار رژیم اسد در جنگ شرکت دارند، منافع و اهداف استراتژیک خود را دنبال می‌کنند.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی