گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ شورش در پورتلند و سیاتل + فیلم

شهرهای پورتلند و سیاتل آمریکا شب گذشته (چهارشنبه شب) به وقت محلی به صحنه درگیری میان مخالفان توقف شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری و نیروهای پلیس تبدیل شد.

 

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس روز پنجشنبه گزارش داد صدها نفر در دو شهر پورتلند و سیاتل در واکنش به ادعادی پیروزی زودهنگام ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین درخواست او برای توقف شمارش آرا در برخی از ایالت‌ها، به خیابان آمده و پرچم آمریکا را آتش زدند.

 

دفتر کلانتری شهرستان «مولت نوماه» پورتلند حدود ساعت ۷ عصر چهارشنبه به وقت محلی، بعد از اینکه معترضان پنجره‌های این کلانتری را شکستند اعلام شورش کرد در همین راستا به منظور حفظ امنیت عمومی، فرماندار «کیت براون» استفاده از گارد ملی ایالتی را برای کمک به اجرای قانون در مدیریت ناآرامی‌ها فعال کرد.

 

براون گفت: نیروهای ارتش، معاونان کلانتری و افسران پلیس را تحت فرماندهی واحد تا روز جمعه در پورتلند نگه می دارد تا معترضانی که نسبت به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده معترض هستند را کنترل کند.

 

براون به پلیس اجازه داده است در صورت لزوم برای جلوگیری از ناآرامی ها از گاز اشک آور استفاده کنند.

 

پورتلند پیش از این نیز به دلیل قتل «جورج فلوید» رنگین پوست توسط پلیس، پنج ماه صحنه اعتراضات شدید نژادی بود اما در اعتراضات روز گذشته دستگیر نشده است.

 

گزارش های دیگری حاکی است همزمان با بالا گرفتن نگرانی‌ها از وقوع شورش پس از انتخابات آمریکا، حضور سربازان گارد ملی در برخی شهرهای بزرگ از جمله شیکاگو، فیلادلفیا و فلوریدا هم پررنگ‌تر شد.

 

رسانه ها همچنین گزارش داده اند با توجه به احتمال بروز اعتراضات به نتایج انتخابات آمریکا، یک حصار بسیار بزرگ، اطراف کاخ سفید نصب شده است تا از رئیس جمهوری در برابر معترضانی که ممکن است تلاش کنند از این حصار عبور کنند، محافظت کند.

 

همزمان بلومبرگ هم گزارش کرده است تعدادی از هواداران ترامپ که در دیترویت (میشیگان) مقابل یک مرکز شمارش آرا تجمع کرده و خواهان توقف شمارش آرا شده بودند، با ورود به محل شمارش آرا تلاش کردند ادامه شمارش آرا را متوقف کنند.

 

پلیس با معترضان نیویورکی‌ درگیر شد

 

پلیس نیویورک با برخی از صدها معترضی که شامگاه چهارشنبه برای حمایت از شمارش همه آرا به خیابان‌ها آمده بودند، درگیر شد.

 

به گزارش ایرنا، با فراخوانی که از صبح چهارشنبه در نیویورک انجام شده بود، ۹ راهپیمایی و تجمع در این ایالت برگزار شد که خواسته آنها لزوم شمارش همه آرا، ضدیت با ترامپ، ضدیت با فاشیسم و تاکید بر زندگی سیاهان مهم است، بود.

 

در یک راهپیمایی ائتلافی که در خیابان شمال به جنوب پنجم منهتن برگزار شد، تظاهرکنندگان بیش از یک ساخت مسیرهای این خیابان را طی کردند و گفتند که باید همه آرای رقابت انتخاباتی بایدن و ترامپ شمرده شود.

 

این اعتراض‌ها که در فیلادلفیای پنسیلوانیا هم جریان داشت، پس از آن تقویت شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی بی سابقه خواستار توقف شمارش آرا شد. او و تیم او به دنبال بهره‌گیری از ابزار دادگاه هستند تا پس از آنکه در سرکوب آرای مردمی ناکام ماندند، از این طریق جلوی شمارش آرا را بگیرند.

 

کامالا هریس معاون انتخاباتی جو بایدن هم شامگاه چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: جو بایدن و من روشن کردیم، هر یک برگه رای باید شمارش شود.

 

تقریبا ۵۰۰ فعال از گروه‌های مختلف در پارک واشنگتن اسکوئر هم جمع شدند. حضور شدید پلیس در همان حوالی، با یک هلی کوپتر که از بالای سر پرواز می کند، قابل ملاحظه است.

 

پلیس پس از درگیر شدن با معترضان، برخی از آنها را دستگیر کرد. در خیابان هفتم شمال به جنوب هم پلیس معترضان و حتی خبرنگاران را مورد ضرب و شتم قرار داد.

 

انتخابات آمریکا از روز سه شنبه به وقت محلی آغاز شده است و شمارش آرا همچنان ادامه دارد جوبایدن نامزد دموکرات‌ا تا این لحظه ۲۶۴ رای الکترال را از آن خود کرده و در صورت پیروزی در ایالت نوادا و کسب ۶ رای الکترال این ایالت، جمع آرای الکترال او به ۲۷۰ خواهد رسید و پیروز نهایی انتخابات خواهد شد.

 

تا این لحظه ۷۵ درصد از آرا در ایالت نوادا شمرده شده که بایدن با کسب ۴۹.۳ درصد در مقابل ترامپ با ۴۸.۷ درصد، در این ایالت سرنوشت ساز، پیش است.

 

اعلام منطقه پرواز ممنوع در اطراف اقامتگاه بایدن

اطراف اقامتگاه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاور و چند منطقه دیگر این شهر، منطقه پرواز ممنوع اعلام شد، امری که می‌تواند نشان از پیروزی احتمالی وی داشته باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, خبر

مهم‌ترین اخبار انتخابات آمریکا؛ ۲۶۴ رای الکترال برای بایدن و ۲۱۴ رای برای ترامپ

تازه ترین آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه نشان می‌دهد، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است و به گزارش رسانه های آمریکایی فاکس نیوز و سی.ان.ان در آستانه ورود به کاخ سفید قرار بگیرد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

ادعاهای بایدن و ترامپ برای پیروزی، سایه خشونت وابهام برانتخابات آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی در آخرین سخنرانی، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد که هنوز شمارش آرا، به ویژه در سه ایالت کلیدی به پایان نرسیده و او با ۲۱۳ رای مجمع گزینندگان، دست کم ۲۵ رای از رقیب خود، جو بایدن عقب است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, فساد