شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

امکان تولید انبوه واکسن کرونا در روسیه در پاییز امسال

وزارت دفاع روسیه با رضایت بخش بودن خواندن وضعیت جسمانی نخستین گروه داوطلبانی که واکسن ویروس کرونا به آنها تزریق شده، از امکان تولید انبوه واکسن تهیه شده در این کشور در پاییز سال جاری خبر داد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه به نقل از “الکساندر گینتس‌بورگ” مدیر مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ملی این کشور اعلام کرد که تولید انبوه واکسن در برابر عفونت ویروس کرونا در روسیه ممکن است در پاییز سال ۲۰۲۰ آغاز شود.

.

بر اساس این اطلاعات، با استفاده از سیستم تست ایمنی بیماری کووید-۱۹ که در این مرکز تحقیقاتی به‌وجود آمده، بیش از چهار هزار نمونه پلاسمای خون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. و با مشخص شدن نتیجه آزمایشات بالینی به روی واکسن تهیه شده، تولید انبوه آن به احتمال زیاد در پاییز سال جاری آغاز خواهد شد.

 

پیش از این مشخص شد که وزارت دفاع روسیه با همکاری مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ملی این کشور، مجوز لازم را از وزارت بهداشت برای انجام آزمایشات به روی انسان دریافت کرد. این آزمایشات قرار است در ماه جولای به اتمام برسند.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که تمامی داوطلبانی که در آزمایش واکسن ویروس کرونا شرکت کرده و این واکسن به آنها تزریق شده، در وضعیت جسمانی عادی قرار داشته و مشکلی ندارند.

 

بر اساس این اطلاعات، حال همه داوطلبان خوب است و بعد از تزریق واکسن هیچ عارضه جانبی جدی در آنها مشاهده نشده و به‌طور روزانه طیف گسترده‌ای از مطالعات آزمایشگاهی به روی آنها انجام می شود. پس از انجام تحقیقات و به دست آوردن اطلاعات اولیه در مورد ایمنی واکسن، بقیه داوطلبان واکسینه خواهند شد.

سطح تاثیر پادتن مبتلایان به کرونا دوام چندانی ندارد

یک مطالعه جدید نشان داده است سطح تاثیر آنتی‌بادی بیماران مبتلا به کرونا، تنها دو تا سه ماه دوام می‌آورد و این میزان به ویژه در میان افراد مبتلایی که علائم شدید بیماری را بروز نداده‌اند کمتر است. آنتی‌بادی یا پادتن نوعی پروتئین است که در مقابله با ویروس یا باکتری در دستگاه ایمنی بدن تولید ... سطح تاثیر پادتن مبتلایان به کرونا دوام چندانی ندارد

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, مقاله

چین: آزمایش‌های واکسن کرونا وارد مرحله نهایی شد

محققان چینی اعلام کردند سه واکسن از پنج واکسن ویروس کرونا که در این کشور در دست تولید است، دو مرحله از سه مرحله آزمایش‌های بالینی را طی کرده و اکنون وارد مرحله نهایی شده است.

ادامه

افریقا, جهان, چین, خبر, دانش, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا

سازمان جهانی بهداشت؛ واکسن کووید۱۹ احتمالا تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ کشف شود

پنج شنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) به وقت محلی، سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: دست کم ۲۰۰ نوع واکسن کووید-۱۹ در مرحله اکتشاف قرار دارد که حدود ده نوع وارد مرحله آزمایش روی انسان شده و سه نوع از آن شامل واکسن چین به زودی وارد فاز سوم آزمایش بالینی می‌شود.

ادامه

جهان, خبر, دانش, سازمان بهداشت جهانی