روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

امضای توافق نظامی میان دو کره/ توافق دو کره برای میزبانی مشترک المپیک ۲۰۳۲

کره‌شمالی و کره‌جنوبی در پی برگزاری نشستی در پیونگ‌یانگ، توافقی را در حوزه دفاعی و نظامی به امضا رسانده و بیانیه مشترکی منتشر کردند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی توافق مشترکی را به دنبال نشست مشترک خود در پیونگ‌یانگ به امضا رساندند. همچنین توافقی در حوزه دفاعی در حضور رهبران دو کشور به امضای سونگ یونگ-مو، وزیر دفاع کره‌جنوبی و نو کوانگ چول، وزیر دفاع نیروهای مسلح خلق کره‌شمالی رسید.

 

بر اساس بیانیه مشترک این رهبران، کره‌شمالی تصمیم گرفته که به صورت کامل محل آزمایش راکتی خودش در تونچخان-نی را امحا کرده و به ناظران بین‌المللی اجازه بازدید دهد. در این بیانیه همچنین آمده است، کره‌شمالی قصد دارد رآکتور هسته‌ای خودش در یونبیون را در چارچوب توافق‌ها با ایالات متحده آمریکا برچیند.

 

پس از این نشست، رهبر کره‌شمالی قول داد در آینده نزدیک به سئول برود. او همچنین گفت، دو کشور توافق دارند روی خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره همکاری کنند. در همین حال، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی تأکید کرد، سئول و پیونگ‌یانگ توافق دارند تا تهدید جنگ در این شبه جزیره را از میان بردارند.

 

بر اساس بیانیه مذکور، همکاری در زمینه اتصال جاده‌ای و راه‌آهنی میان دو کشور پیش از پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

 

نشست روز چهارشنبه رهبران دو کره به صورت رو در رو در محل پذیرایی از میهمانان افتخاری پیونگ‌یانگ برگزار شد. همراهان دو طرف تا پایان گفت‌وگوی این رهبران در محل انتظار باقی ماندند.

 

این دو کشور همچنین روی توقف رزمایش‌های توپخانه‌ای تمام‌عیار و پروازهای نظامی در نزدیکی خط علامت‌گذاری توافق کردند. آنها همچنین توافق کردند نظامیانشان را از منطقه غیرنظامی‌شده خارج کرده و پرسنل حاضر در روستای صلح پانمونجوم را خلع سلاح کنند. دو کره همچنین برای ایجاد منطقه ۸۰ کیلومتری آزاد از رزمایش‌های نظامی در دریای زرد توافق کردند.

 

پیشتر یک سخنگوی دولت سئول تأکید کرد، کره‌شمالی و کره‌جنوبی قصد دارند توافقی نظامی به امضا برسانند و بیانیه مشترکی صادر کنند. مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی برای سفری سه روزی به پیونگ‌یانگ رفته است. این اولین سفر رهبر کره‌جنوبی به پیونگ‌یانگ در ۱۱ سال گذشته است.

 

 

توافق دو کره برای میزبانی مشترک المپیک ۲۰۳۲

 

رهبران دو کره در بیانیه مشترک امروز چهارشنبه، خود توافق کردند تا میزبانی مشترک بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ را برعهده بگیرند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه همچنین آمده که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی هم‌چنین توافق کردند تا به صورت مشترک در رقابت‌های بین‌المللی شامل المپیک ۲۰۲۰ در توکیو، ژاپن حضور یابند.

 

ایده میزبانی مشترک بازی‌های تابستانی در ۲۰۳۲ اخیرا توسط دو جونگ – هوان، وزیر ورزش کره جنوبی مطرح شده بود.

 

وی گفته بود که میزبانی مشترک این بازی‌ها در نتیجه موفقیت آمیز بودن بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ در کره جنوبی است که در آن حضور ورزشکاران کره شمالی به کاهش تنش بین دو کره کمک کرد.

 

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز از تحولات امروز در نشست بین دو کره در پیونگ یانگ استقبال کرد و آن را “بسیار هیجان انگیز” خواند.

ایسنا

نماینده سوریه در سازمان ملل: توافق ادلب نتیجه مذاکرات فشرده میان دمشق و مسکو بود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که طرح غرب در سوریه در راستای خدمت به طرح خاورمیانه جدید بوده و شبیه طرح اسرائیل برای از بین بردن حق مردم فلسطین درخصوص تشکیل کشور مستقل‌شان است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین

ترامپ در مورد اقدام تلافی‌جویانه‌ی اقتصادی علیه چین هشدار داد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به چین هشدار داد: در صورتی که آمریکایی ها هدف تمهیدات تجاری غیرمنصفانه چینی ها قرار گیرند، پکن با اقدام تلافی جویانه اقتصادی سریع واشنگتن روبه رو خواهد شد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

استقبال گرم رهبر کره شمالی در فرودگاه پیونگ‌یانگ از رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی امروز سه شنبه، وارد کره‌شمالی شد تا به بررسی روند صلح با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی بپردازد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

روسیه: غرب به دنبال تشدید فشار سیاسی و روانی بر کره‌شمالی است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز (دوشنبه) گفت، کشورهای غربی به دنبال افزایش فشار سیاسی و روانی بر پیونگ‌یانگ با هدف تضمین پیشرفت در وعده‌های خلع سلاح هسته‌ای هستند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

آمریکا علیه کره شمالی ائتلاف دریایی تشکیل می‎دهد

وال‌استریت ژورنال در گزارشی از تصمیم آمریکا برای تشکیل ائتلافی خبر داد که هدف از آن مقابله با کشتی‌هایی است که با نقض تحریم‌های سازمان ملل، سوخت مورد نیاز کره شمالی را تامین می‌کنند.   این ائتلاف دریایی قرار است علاوه بر آمریکا شامل کشورهای استرالیا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند، فرانسه، کره جنوبی و ژاپن باشد. ... آمریکا علیه کره شمالی ائتلاف دریایی تشکیل می‎دهد

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, فرانسه, کانادا, کره جنوبی