شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین گامالیا، صندوق سرمایه گذاری و شرکت‌های آسترازنکا و R-PHAR

مرکز گامالیا، آسترازنکا، صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و شرکت R-PHAR تفاهم نامه همکاری در زمینه مبارزه با کووید – ۱۹ امضاء کردند.

 

به گزارش اسپوتنیک، مرکز گامالایا، آسترازنکا، صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و شرکت R-PHAR تفاهم نامه همکاری در زمینه مبارزه با کووید – ۱۹ امضاء کردند.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امضای اسناد را از طریق کنفرانس ویدیویی تبریک گفت.

 

واکسن AZD1222 که توسط آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده است و Sputnik V بر اساس ناقلین آدنو ویروسی ساخته می شوند که پروتئین سنبله ای ویروس SARS-CoV-2 در آنها جاسازی شده است. در همان زمان، آدنو ویروس‌ها از توانایی تکثیر محروم هستند – آنها یک سیستم برای رساندن مواد ژنتیکی (آنتی ژن) به سلول های بدن انسان هستند.

 

پیش از این ، الکساندر گینزبورگ، مدیر مرکز گامالیا اعلام کرده بود که آزمایش های مشترک واکسن‌های Sputnik V و AstraZeneca علیه ویروس کرونا در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

 

گامالیا از آغاز آزمایشات واکسن مشترک کرونا با شرکت آسترازنکا خبر داد

 

مدیرعامل مرکز گامالیا، سازنده اولین واکسن ویروس کرونا، از آزمایشات بالینی واکسن مشترک این مرکز با شرکت آنگلو – سوئدی آسترازنکا خبر داد.

 

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینزبورگ، مدیر مدیر مرکز گامالیا از آزمایشات بالینی واکسن مشترک این مرکز و شرکت آسترازنکا علیه ویروس کرونا آغاز شده است.

 

وی در جریان گفتگو با ولادیمیر پوتین که از طریق ویدئو کنفرانس در حال انجام بود گفت: “در آینده نزدیک، در واقع همین اکنون ، آزمایشات بالینی آغاز می شود. تا آنجا که من تصور می کنم این به سرمایه گذاری زیاد و مدت زمان طولانی نیاز نخواهد داشت، به این دلیل ساده که دو سیستم فن آوری که واکسن AstraZeneca و Sputnik V بر روی آنها ایجاد شده است ، کاملاً شبیه یکدیگر هستند، بنابراین آن دسته از اجزای سازنده واکسن که در هر دو ماده گنجانده شده اند به راحتی سازگار هستند. ”

 

همچنین پاسکال سوریو، مدیر عامل شرکت آنگلو – سوئدی AstraZeneca گفت، ترکیبی از واکسن های Sputnik V و AstraZeneca علیه ویروس کرونا انعطاف پذیری در برنامه واکسیناسیون را فراهم می کند.

 

وی در جریان کنفرانس ویدئویی مربوط به امضای تفاهم نامه گفت: ” من می خواهم به دانشمندان روسی موسسه گامالیا و همچنین صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در زمینه تولید اولین واکسن جهان علیه COVID-19 که اخیراً نه تنها یک واکنش ایمنی، بلکه همچنین اثربخشی و محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان را نشان داده است، تبریک بگویم.”

 

توضیح دانشمند روس درباره “واکسن سبک” علیه ویروس کرونا

مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه در توضیح سخنان “ولادیمیر پوتین” درباره “واکسن سبک” کرونا، گفت: این دارو همان نخستین مولفه از واکسن “اسپوتنیک-۵” است که با تزریق آن فرد در صورت ابتلا به کووید-۱۹، بیماری شدیدی نخواهد داشت.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا