بیانیه صدها نویسنده برای آزادی “نویسندگان و فعالان فرهنگی در بند”

صدها نویسنده ایرانی در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمام نویسندگان و فعالان فرهنگی زندانی شدند. در این بیانیه به طور مشخص از چند عضو زندانی کانون نویسندگان نام برده شده که یکی از آنها به کرونا مبتلا است.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, فرهنگ, نویسندگان

دیوان لاهه اعتراض آمریکا در پرونده شکایت ایران را رد کرد

دیوان بین‌المللی دادگستری روز چهارشنبه با صدور حکمی تاریخی، اعتراض مقدماتی آمریکا را رد و صلاحیت خود را برای رسیدگی به پرونده شکایت جمهوری اسلامی ایران از ایالات متحده به دلیل نقض پیمان مودت ایران و آمریکا تأیید کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, قضایی, هلند

دادگاه استیناف: به‌رغم ادعای آژانس امنیت ملی، ضبط تماس‌ تلفنی شهروندان آمریکایی حتی مانع از یک حمله تروریستی نیز نشده است

یک دادگاه استیناف فدرال در حکمی اعلام کرد، برنامه جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا از تماس‌های تلفنی آمریکایی‌ها “غیرقانونی و احتمالا مغایر با قانون اساسی” است و هیچ مدرکی که نشان دهد این برنامه منجر به بازداشت تروریست مظنونی شده، وجود ندارد.

ادامه

اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, قضایی

امام‌جمعه کازرون به ضرب چاقو کشته شد

حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون (فارس)، پس از پایان مراسم احیاء و در مقابل منزلش به ضرب چاقو به قتل رسید.

 

بر اساس اعلام معاون اجتماعی فرمانده ناجا در استان فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند ساعتی پیش توسط فردی درب منزل خود با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد و متاسفانه به دلیل عمق جراحت وارده در ناحیه شکم، در بیمارستان کازرون جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 

این اتفاق پس از بازگشت امام‌جمعه کازرون از مراسم احیاء و ساعت ۳ و نیم بامداد امروز ( ۲۳ رمضان) رخ داد.

 

بر پایه این گزارش، ضارب شناسایی‌شده و ماموران در تلاش هستند تا وی را دستگیر کنند.
فارس

نماینده دادستان: مدیران خائن بانک سرمایه بدون اخذ وثیقه، تسهیلات پرداخت می‌کردند

نماینده دادستان در دادگاه رسیدگی به پرونده ۳۱ متهم بانک سرمایه، گفت: مدیران خائن و فاسد بانک سرمایه بیشترین میزان تسهیلات را بدون کوچکترین اخذ وثیقه به برخی مشتریان پرداخت کرده‌اند.

ادامه

ایران, خبر, فساد, قضایی

رئیس کل دادگستری گلستان: اگر مدیریت صورت می‌گرفت، آسیب سیل کمتر می‌شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه به دنبال آسیب شناسی حادثه سیل هستیم، گفت: درست است که باران به میزان زیادی بوده، اما اگر مدیریت صورت می گرفت، آسیب سیل کمتر می شد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, محیط زیست