چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

الوطن: هند با افزایش خرید نفت ایران، و کاهش خرید نفت آمریکا، این کشور را به‌چالش می‌کشد

تارنمای مصری «الوطن» امروز یکشنبه نوشت، هند از جمله کشورهایی است که آمریکا آن را متحد راهبردی خود محسوب می کرد اما این کشور این روزها به دلیل سیاست های نادرست واشنگتن، با کاهش خرید نفت از آمریکا و افزایش خرید نفت از ایران، واشنگتن را به چالش می کشد.

 

نویسنده این مقاله تحت عنوان «هند به آمریکا می گوید نه » آمریکا را کشوری فرصت طلب می داند که تنها به منافع خود می اندیشد و در این راستا سعی می کند همیشه میان کشورهای جهان اختلاف بیاندازد .
نویسنده در ادامه تاکید می کند، شرایط این روزها تغییر کرده و کشورهای مختلف حاضرنیستند زیر بار زورگویی های آمریکا بروند.

 

الوطن نوشت، ابتدا هند متحد راهبردی آمریکا ، پس از چند سال پاکستان (که با هند اختلافات مرزی و رقابت دارد) متحد راهبردی آمریکا می شود و پس از مدتی دیگر نه هند و نه پاکستان هیچ یک متحد راهبردی آمریکا نیستند ، واشنگتن هند و پاکستان هر دو را تهدید می کند.از سوی دیگر آمریکا نمی خواهد چین قدرت بزرگی باشد، به همین دلیل از هند حمایت می کند اما در عین حال نمی خواهد هند هم قدرت بزرگی باشد و به همین دلیل از پاکستان حمایت می کند اما نمی خواهد پاکستان نیز قدرت بزرگی باشد و به همین دلیل خود به افغانستان می آید.

 

الوطن در ادامه نوشت، آمریکا نمی خواهد هند و چین و همچنین چین و روسیه و چین و پاکستان متحد هم باشند ، آمریکا نمی خواهد صلح و آشتی میان هند و پاکستان برقرار باشد کما اینکه نمی خواهد کره شمال و جنوبی با هم آشتی کنند.این کشور شبکه گسترده ای از تناقض ها را اداره می کند و سعی می کند کنترل بخش های وسیعی از آسیا را در دست داشته باشد، سعی می کند همه را از هم دور کند تا به هم شک داشته و نگران اقدامات همدیگر باشند.

 

‘«دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا این روزها بر همه فشار وارد می کند ، تا در مقابل حفاظت آمریکا از آن ها پول پرداخت کنند یا امتیاز بدهند،آمریکا از چین هم می خواهد در قبال لغو تحریم ها ، به آمریکا امتیاز بدهد ، از نظر آمریکا همه باید از خریداری سلاح روسی خودداری کنند در غیر این صورت تهدید می کند آن ها را تحریم می کند.’

 

این روزنامه مصری در ادامه نوشت، آسیا هیچ وقت به اندازه زمان حاضر برای آمریکا اهمیت نداشته است . روسیه این روزها خود را در مرکز یک جنگ سرد دیگر با آمریکا می بیند و چین خود را در یک جنگ تجاری بزرگ و تاریخی. مشخص نیست این جنگ ها چه زمانی به پایان می رسد؟با دقت در رسانه های روسی و چینی و نتایج تحقیقات مراکز مطالعاتی این دو کشور به این نتیجه می رسیم که این ها تا چه اندازه نگران اند، با بررسی رسانه های پاکستان نیز به این نتیجه می رسیم که اعتماد به آمریکا از بین رفته است و رسانه های این کشور واشنگتن را به تلاش برای تکه تکه کردن پاکستان پس از گرفتن سلاح های هسته ای آن و از بین بردن همه چیز متهم می کنند.

 

‘هند این روزها آمریکا را آشکارا به چالش می کشد و واردات نفت از ایران را افزایش می دهد و در مقابل واردات نفت از آمریکا را کاهش می دهد ؛هند در گذشته روزانه ۴۰۰هزار بشکه نفت از ایران وارد می کرد اما اکنون به ۵۰۰هزار بشکه رسانده است ، در گذشته بیش از ۳۰۰هزار بشکه در روز از آمریکا نفت وارد می کرد اما اکنون به ۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است ، هند، آمریکا را در خصوص ایران و همچنین روسیه به چالش می کشد و به مقابله با قانون تحریم های آمریکا در خصوص واردات اسلحه از روسیه می پردازد.

 

آمریکا می خواهد مانع صادرات سلاح های روسی شود اما هند تن به این خواسته نمی دهد و در پاییز ۲۰۱۸ هند قرارداد حرید ناوهای روسی و سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ با روسیه به امضا رساند.۷۰ درصد سلاح های ارتش هند، ساخت روسیه است و تنها زیردریایی اتمی ارتش این کشور نیز روسی است .برنامه فضایی هند نیز با کمک های علمی روسیه و تلاش دانشمندان هندی پیشرفت زیادی داشته است ، هند متحد راهبردی دیروز واشنگتن این روزها خود را ناچار به مقابله با آمریکا و به چالش کشیدن آن می بیند.

 

الوطن در پایان نوشت، جهان در حال تغییر است ، ائتلاف های گذشته از هم فرو می پاشد و ائتلاف های جدیدی به سرعت در حال شکل گرفتن است ، سناریوها و احتمالاتی که تا چندی پیش غیر ممکن به نظر می رسید، اکنون ممکن شده است. یکی از واقعیت های جدید در این روزها این است که آسیا به آمریکا می گوید نه.

ایرنا

 

با وجود مخالفت سرسختانه آمریکا؛ آلمان بر اجرای پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «مارتینا فیتز»، سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، با تاکید بر اجرای طرح انتقال گاز روسیه به اتحادیه اروپا گفته است این طرح نه تنها دارای ابعاد اقتصادی، که همراه با جوانب سیاسی است.   این مقام آلمانی با تاکید بر این که آلمان بدلیل افزایش تقاضا در پی افزایش واردات گاز ... با وجود مخالفت سرسختانه آمریکا؛ آلمان بر اجرای پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا تاکید کرد

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, فرانسه

یک فعال کارگری: تعقیب سیاست‌های کنونی به‌گسترش لشکر گرسنگان منجر شده است

عبدالله‌ وطن‌خواه در انتقاد از نحوه پرداخت ناعادلانه دستمزد در نظام سرمایه‌داری، تاکید کرد: این در ذات سرمایه‌داری است که از این همه ارزشی که برای صاحب سرمایه تولید می‌شود من فقط بخش کوچکی را به دست می‌آورم.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, کارگری, گفتگو

هشدار فرشاد مومنی برای شرایط بحرانی در کشور: فربه‌کردن مفت‌خوران، صبر مردم را به‌صفر رسانده است

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به صفر رسیدن تحمل مردم هشدار داد و افزود: ایجاد اضطراب در مردم و فربه کردن مفت‌خورها، خواب مردم را به صفر رسانده است که هشداری است نسبت به تجربه کردن شرایط بحرانی در کشور.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, فقر

کلانتری: مخالفان لوایح FATF منافع‌شان به‌خطر می‌افتد؛ نمی‌خواهند کسی از حساب و کتاب‌شان سر دربیاورد

انتخاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری در نشست هم اندیشی با مدیران کل استان ها افزود: اتحادیه اروپا گفته مردم ما باید بدانند که به ‌جز آمریکا کشورهای دیگر تمایل فراوانی به حفظ برجام دارند.

ادامه

اقتصادی, ایران, جهان, خبر, فساد