مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

النصره و داعش در جنوب سوریه متحد شدند

ارتش سوریه در ادامه عملیات «جنوب سوریه» موفق شد روستای «المسیفره» را آزاد و خود را به شهرک «طفس» نزدیک کند.

 

هم‌زمان با رسیدن ارتش سوریه به ورودی شرقی شهرک مهم «طفس»، گروه‌های مسلحی که آشتی ملی را نپذیرفتند، با گروهک «جیش خالد بن الولید» که خودش در بیعت با داعش است، متحد شدند. این خبر را روزنامه الوطن سوریه به نقل از گروه «الاعلام الحربی المرکزی» گزارش کرده است.

 

گروهک «جیش خالد بن الولید که در بیعت با داعش است،‌ مناطقی در مثلث مرزی سوریه – اردن – فلسطین اشغالی در جولان را در اختیار دارد.

 

طفس در غرب شهرک «داعل» و در شمال غرب شهر درعا (مرکز استان درعا) قرار دارد. منابع خبری روز گذشته اعلام کرده بودند که ارتش سوریه از محورهای جاده «التابلین» در شرق طفس و ارتفاعات «السمن» به سمت شمال به سمت طفس در حال عملیات هستند.

 

در جریان عملیات پاکسازی المسیفره و مناطق اطراف آن، ارتش سوریه بیمارستان میدانی گروه‌های مسلح را کشف کرد که در آن مقادیر زیادی از داروهای ساخت آمریکا و تجهیزات پزشکی یافت شد. در واقع تروریست‌ها، عناصری را که نمی‌توانستند برای درمان به اراضی اشغالی و اردن منتقل کنند، در چنین بیمارستان‌هایی درمان می‌کردند.

 

در ادامه پیشروی، نیروهای سوری، در ریف جنوب شرقی درعا، مواضع افراد مسلح در روستاها و شهرک‌های «النعیمه»، «الجیزه» و «صیدا» را بشدت گلوله‌باران کردند. این مناطق طی سال‌های گذشته راه امدادرسانی به تروریست‌ها بوده است.

 

همچنین ارتش سوریه دامنه عملیات خود را به سمت ریف غربی درعا گسترش داده و مواضع تروریست‌های جبهه النصره و «جیش خالد بن الولید» – وابسته به داعش – را هدف قرار داد.

 

منابع میدانی می‌گویند که ارتش سوریه در این منطقه حلقه محاصره را بر تروریست‌ها تنگ کرده است؛ بویژه اینکه عناصر تروریستی حاضر در این منطقه به خاطر حمایتی که از سوی اسرائیل دریافت می‌کنند به مصالحه و رسیدگی به وضعیتشان تن نمی‌دهند. لذا عناصر النصره ضمن رد هر گونه توافق با ارتش سوریه در ریف جنوب غربی درعا، به نوعی با داعش متحد شدند.

 

در خصوص مذاکره ارتش سوریه و طرف روس با افراد مسلح نیز گزارش شده است که گروه موسوم به «مدیریت بحران» درعا – نزدیک به معارضان – که در این مذاکرات در کنار افراد مسلح قرار دارد، به خاطر آنچه آن را «پیشنهاد توهین‌آمیز» روسیه می‌نامد، خروج خود از مذاکرات را اعلام کرد.

 

این گروه همچنین اعلام بسیج عمومی کرد و از همه افرادی که می‌توانند علیه ارتش سوریه سلاح به دست گیرند، خواست که به نزدیک‌ترین نقطه درگیری بروند.

 

به گفته منابع رسانه‌ای معارض، هم اکنون ارتش سوریه ۵۸ درصد از مساحت کل استان درعا را در اختیار گرفته و حداقل ۸۲ فرد مسلح کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شده‌اند.

افکارنیوز

بولتون: ترامپ و پوتین درباره حضور ایران در سوریه گفت وگو می‌کنند

بولتون در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی.بی.اس اظهار داشت: وقتی دو طرف دیدار کنند خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. این احتمال وجود دارد که مذاکرات گسترده تری برای کمک به خارج کردن نیروهای ایرانی از سوریه و بازگرداندن آنها به ایران انجام شود. این یک گام مهم روبه جلو خواهد بود.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, کره شمالی

افشاگری ساندی تایمز؛ حمله اخیر به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی پایگاه التنف کار انگلیس بود

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز فاش کرد، نیروی هوایی این کشور در ژوئن گذشته حمله‌ای را علیه گروهی از نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در نزدیکی پایگاه التنف انجام داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, غرب اروپا, فرانسه

مخالفان سوری و افسران روس در جنوب به‌مذاکره بازگشتند/ بیش از نیمی از استان درعا آزاد شد

در پی شکست مذاکرات روز شنبه مخالفان سوریه با روس‌ها در زمینه پیوستن به روند آشتی‌ها در جنوب سوریه، سخنگوی شورشیان “ارتش آزاد سوریه” اعلام کرد، مذاکرات با طرف روس امروز از سرگرفته شد.

ادامه

اردن, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

سیمور هرش: عربستان و ترکیه به النصره گاز سارین دادند

روزنامه‌نگار آمریکایی برنده جایزه پولیتزر فاش کرد عربستان و ترکیه گاز سارین را در اختیار جبهه النصره در سوریه قرار می‌دهند.   سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی و نویسنده آمریکایی برنده جایزه پولیتزر در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای روسیا الیوم گفت: گزارش‌های اطلاعاتی تایید می‌کنند که عربستان و ترکیه مواد شیمیایی اولیه برای ساخت گاز سارین ... سیمور هرش: عربستان و ترکیه به النصره گاز سارین دادند

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی