هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

المیادین: ارتش سوریه وارد شهر رقه شد

منابع خبری از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر رقه واقع در شمال سوریه خبر دادند.

 

شبکه خبری المیادین گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه وارد شهر رقه شده‌اند و پست‌های دیدبانی در آن احداث کردند.

 

گروه‌های تروریستی معارض سوریه ۷ مارس ۲۰۱۳ میلادی شهر رقه را اشغال کردند. گروه تروریستی داعش اما در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۴ این شهر را از معارضان پس گرفت و به اشغال خود درآورد.

 

نیروهای دموکراتیک سوریه هم با حمایت ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ پس از توافق با داعش، این شهر را به تصرف خود درآوردند. رقه مرکز خلافت خودخوانده داعش در سوریه بود.

 

موقعیت شهر رقه در سوریه

 

در همین ارتباط، «عبدالاله الهادی» دبیر شاخه حزب بعث در استان رقه امروز چهارشنبه تأکید کرد که یگان‌های ارتش سوریه آماده ورود به شهر رقه هستند.

 

الهادی با بیان اینکه با استقرار نیروهای ارتش سوریه در فرودگاه «الطبقه»، شهر رقه توسط این نیروها از شمال و جنوب محاصره شده است، تصریح کرد، شمار زیادی از مردم استان رقه به ویژه در شهر رقه به خیابان‌ها آمدند و شعارهای حمایتی برای ارتش سر دادند.

 

این مسئول سوری با تأکید بر اینکه شمار زیادی از ساکنان رقه به ورود ارتش سوریه اصرار دارند، تصریح کرد که دولت سوریه به محض ورود به استان رقه، باید بازسازی مدارس را در رأس اولویت‌های خود قرار دهد.

 

در همین راستا، ساکنان شهر رقه روز گذشته در حمایت از ارتش سوریه، دست به برگزاری گردهمایی و تظاهرات زدند.

 

ساکنان رقه ضمن محکوم کردن تجاوزات ترکیه به سوریه، تأکید کردند که همه باید در پشت ارتش سوریه قرار بگیرند تا بتوانند از مناطق خود در برابر تجاوزات ترکیه دفاع کنند و نیروهای متجاوز را بیرون برانند.

 

منابع محلی هم گفتند که اکثر مناطق رقه، از ورود ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در استانهای رقه و حسکه ابراز شادمانی و تأکید کردند که رؤیاهای اردوغان در برابر اراده ارتش سوریه، نقش بر آب خواهد شد.

 

این در حالی است که ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم مهر ماه عملیاتی را به بهانه دور کردن شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروی دموکراتیک سوریه» از نوار مرزی خود با سوریه، در شمال شرق این کشور آغاز کرده است.

 

شبه‌نظامیان کُرد نیز پس از اینکه شاهد خیانت آمریکا به خود بودند، یکشنبه هفته جاری از توافق با دمشق برای ورود نیروهای ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل خود خبر دادند. این مناطق تحت حملات هوایی ارتش ترکیه قرار دارد.

 

برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که بر اساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت.

 

حضور ارتش سوریه در شهرهای شمالی این کشور با درخواست شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک صورت می‌گیرد. این شبه‌نظامیان پس از نا امیدی از آمریکا جهت دفاع از آنها در مقابل حملات ارتش ترکیه، از ارتش سوریه خواستار کمک شدند. از همین رو نیروهای ارتش سوریه وارد شهر «منبج» شدند. این شهر تا پیش از این، یکی از مراکز حضور نیروهای آمریکایی محسوب می‌شد.

 

نیروهای سوری همچنین از دو روز گذشته در شهرهای قامشلی، حسکه، عین عیسی، طبقه و بسیاری از روستاها و شهرک‌های شمال سوریه مستقر شده‌اند. گفته می‌شود که ارتش سوریه در آستانه ورود به شهر «عین العرب» در استان حلب نیز قرار دارد.

فارس

گاردین؛ تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه درست بود، حالا نوبت عراق و افغانستان است

“دونالد ترامپ با کنار کشیدن از صحنه سوریه کار درستی می‌کند. نیروهای آمریکایی هیچ دلیل استراتژیکی برای ماندن در این کشور ندارند. اگر آنان بیش از این در سوریه بمانند، فقظ بیشتر در این منجلاب فرو می‌روند. جهان بیرون نفعی در درگیری ترکیه با کردها ندارد”.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق, عربستان سعودی

واشنگتن‌پست؛ اشتباه بزرگ ترامپ در سوریه قابل جبران نیست/ نگرانی از فرار ترامپ از باتلاقی که امریکا ایجادگر آن بود

«تاکنون این امید وجود داشت که آسیب‌های ایجاد شده به سبب بی کفایتی، جهالت و دمدمی مزاجی وحشتناک دونالد ترامپ در حوزه سیاست خارجی تا حد زیادی حالت تئوریک داشته و قابل جبران هستند اما این تلقی دیگر درست نیست.»

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, مقاله