مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

العبادی؛ ارتش عراق برای عملیات علیه داعش در سوریه برنامه‌ریزی می‌کند

به گزارش شبکه خبری الجزیره، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: اوضاع در سوریه به دلیل حضور داعش در مناطق بسیار نزدیک به مرزهای عراق همچنان چالش محسوب می‌شود.

 

وی اعلام کرد که دستور تهیه طرح‌هایی نظامی برای جنگ علیه داعش در سوریه را داده است.

 

العبادی ضمن تأکید بر اینکه “یک نزاع منطقه‌ای درباره عراق” وجود دارد گفت که این کشور خواهان ایجاد روابط جدی با تمامی کشورهای منطقه است و می‌خواهد نزاع از عراق دور باشد.

 

وی در اظهاراتی طی بازدید از شهر تکریت در استان صلاح الدین به مناسبت سالروز آزادی این شهر از وجود داعش نیز گفت: تروریسم در عراق شکست خورده است. ما اطمینان داریم که آینده عراق شاهد تغییرات ریشه‌ای در تمامی زمینه‌ها باشد.

 

نخست وزیر عراق نسبت به تلاش برخی طرف‌های سیاسی و رسانه‌ای برای بزرگ جلوه دادن اقدامات داعش همزمان با نزدیک شدن به موعد انتخابات پارلمانی، هشدار داد.

 

العبادی در میان نیروهای حشد شعبی گفت: تلاش‌ها برای ایجاد اختلافات میان ارتش، حشد شعبی و پیشمرگ‌ها شکست خورد. نیروهای ما قهرمانانه در برابر داعش ایستادند. ما بعد از پیروزی و وحدت صفحه جدیدی از مبارزه را گشودیم و اطمینان داریم که در بازسازی کشور نیز پیروز خواهیم شد.

 

وی تأکید کرد: عراق امروز کشور پیشرفته‌ای است. جهان فکر می‌کرد عراق نابود و تقسیم خواهد شد اما ما متحد و پایدار ماندیم و معجزه پیروزی را محقق کردیم.

 

العبادی از پایگاه اسپایکر نیز بازدید کرد. او گفت: بهترین پاسخ به کشتار اسپایکر شکست داعش و آزادی منطقه بود.

ایسنا

اولتیماتوم روسیه و سوریه به شورشیان قلمون شرقی

سخنگوی یک گروه شورشی در منطقه قلمون واقع در شمال شرق دمشق امروز سه‌شنبه، گفت، افسران نظامی روسیه و سوریه به این شورشیان در این منطقه محاصره شده گفته‌اند که آنها یا باید حاکمیت دولت را بپذیرند و یا این منطقه را ترک کنند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

«دوما» در آستانه آزادسازی؛ صدها تروریست به ادلب اخراج شدند

به گزارش سانا، عصر دیروز ۱۱۴۶ نفر از تروریست‌های گروه «فیلق الرحمن» به همراه خانواده‌های‌شان به وسیله ۲۴ دستگاه اتوبوس از شهر دوما و از گذرگاه الوافدین به سوی شهر ادلب سوریه خارج شدند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

ادعای عبور دو جت جنگنده «اف-۳۵» اسرائیل از فراز سوریه و عراق و ورود به‌حریم هوایی ایران تکذیب شد

یک منبع وابسته به وزارت دفاع روسیه گزارش منتشره در یک روزنامه چاپ کویت را که ادعا می‌کرد دو جت جنگنده «اف-۳۵» اسرائیل با عبور از فراز سوریه و عراق به حریم هوایی ایران وارد شده است، تکذیب کرد.

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, عراق

تحرکات نظامیان آمریکایی در منبج برای رویارویی با ارتش ترکیه

منابع محلی به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند که نیروهای آمریکایی در شهر منبج در حومه شمالی حلب دست به اقداماتی زده اند و مواضع و استحکامات خود را به منظور رویارویی احتمالی با ترکیه تقویت کرده اند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه