ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

الشروق :حکام عرب همه تخم مرغ ها را در سبد ترامپ نگذارند

روزنامه مصری ‘الشروق’ نوشت: حکام عرب نباید به دشمنی آمریکا با ایران دل خوش کرده و هم تخم مرغ های خود را در سبدواشنگتن بگذارند بلکه باید عاقلانه و با توجه به منافع ملی خود تصمیم بگیرند.

 

عمادالدین حسین روزنامه نگار مصری در این مطلب افزود: حکام عرب هیچ احتمال نمی دهند که ایران یک روز با آمریکا مذاکره کند اما الفبای سیاست می گوید که هیچ چیز غیر ممکنی وجود ندارد و هر چیز غیرممکنی می تواند ممکن شود.

 

وی افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری افراطی و دمدمی مزاج آمریکا در روزهای گذشته با اعلام اینکه آماده مذاکره با ایران بدون پیش شرط است همه را غافلگیر کرده است .

 

روزنامه نگار مصری یاد آور شد در ماههای گذشته جنگ لفظی شدیدی میان ترامپ و مسئولان دولتش با ایران و مقام های این کشور به خصوص پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای وجود داشت و هرکس این جنگ کلامی را دنبال می کرد احتمال نمی داد رئیس جمهوری آمریکا از مذاکره با تهران سخن بگوید.

 

این روزنامه نگار می نویسد که پیش از این نیز کسی تصور نمی کرد ترامپ با کیم جون اون رهبر کره شمالی پشت میز مذاکره بنشیند اما این اتفاق در سنگاپور رخ داد و یک عملیات سیاسی میان پیونگ یانگ و واشنگتن، سئول و توکیو آغاز شد که می تواند یک گشایش بی سابقه در بحران کره شمالی با آمریکا که از دهه پنجاه قرن گذشته آغاز شده، بوجود آورد.

 

وی افزود که نمی توان انتظار داشت مشکلات میان ایران و آمریکا به زودی حل شود بلکه بدون شک همراه با مخالفت هایی میان دو طرف و نیز تحقق شروطی میان آنها خواهد بود اما آنچه برای کشورهای عربی مهم است اندیشیدن جدی به تعاملات خود با این مساله است تا در مقابل سیاست دیپلماتیک قدیمی ایران و مذاکره آن با طرف مقابل غافلگیر نشوند.

 

روزنامه نگار مصری افزود که حکام عرب اشتباه بزرگی مرتکب شدند که هم تخم مرغ ها را در سبد ترامپ و اسرائیل گذاشتند. آن ها فراموش کرده اند که رئیس جمهوری آمریکا دلال است و تنها به منطق معامله و سود بیشتر فکر می کند و مهم نیست که با چه کسی این معامله را انجام می دهد. ترامپ تنها در دوستی با اسرائیل صادق بوده و تل آویو بیشترین سود را از اظهارات و تصمیم های و اقدامات او برده است و مشخص نیست که این طرفداری به دلیل پایگاه انتخاباتی ترامپ یا ایدئولوژی افراط گرای او است یا یک روز نسبت به آنها نیز ورق برخواهد گشت.

 

وی نوشت که ترامپ از اعراب باجگیری کرده و تاکنون میلیاردها دلار به شکل قردادهای تسلیحاتی و سرمایه گذاری با تهدید به خروج از سوریه و در جریان تنش با قطر دوشیده است حتی در بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس با قطر، آمریکا و اروپایی ها از هردو طرف نزاع سود بردند.

 

این روزنامه نگار بیان داشت که دولت های عربی باید از سیاست های ترامپ درس گرفته و عقلانی و نه احساسی تصمیم گیری و به منافع ملی کشورشان و نه به تمایلات شخصی خود فکر کنند.

 

وی اضافه کرد که آمریکا کشور جهان سوم نیست که در آن یک رهبر و یک شخص یا فلان موسسه تصمیم بگیرد بلکه مجموع منافع عالی این کشور در تصمیم گیری ها تاثیر دارد و برخی معتقدند که دولت پنهان در آمریکا، سیاست های بی پروایانه و دمدمی ترامپ را زیر نظر دارد تا منافع عالی این کشور به خطر نیفتد.

ایرنا

دولت ترامپ، سیاست‌های ماورای راست و شبه‌فاشیستی‌ و خطر آن برای مردم ایران

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های جهان دونالد ترامپ در پیغام توییتری که روز اول مردادماه منتشر کرد، در پاسخ به حسن روحانی نوشت: “به رئیس جمهور ایران، روحانی: هرگز و هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه بلایی سرتان خواهد آمد که کمتر کسی در تاریخ متحمل شده‌است.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, خاورمیانه, عربستان سعودی, فرانسه

امارات اعلام کرد که با چین درباره ایجاد روابط همه‌جانبه استراتژیک به‌توافق رسیده‌است

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در سفر به امارات با مقامات این کشور دیدار و در حضور محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و دیگر مقامات این کشور ۱۳ توافق‌نامه و یادداشت تفاهم را امضا کرد.

ادامه

اقتصادی, امارات, جهان, چین, خاورمیانه, خبر

کویت با کشاندن پای چین به منطقه یک رقیب قدرتمند برای امریکایی‌ها ایجاد کرد

سرمایه گذاری کلان چینی ها که قرار است در راستای طرح راه ابریشم در کویت صورت پذیرد، عراقی ها را حسرتمند و آینده آمریکا را در منطقه – به باور کارشناسان – در معرض تهدید قرار داده است.   شیخ ‘صباح احمد الصباح’ امیر کویت در نهم جولای ۲۰۱۸ (۱۸ تیر ۹۷) در سفری به ... کویت با کشاندن پای چین به منطقه یک رقیب قدرتمند برای امریکایی‌ها ایجاد کرد

ادامه

امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عراق, کویت

قانون نژادپرستانه “کشور یهودی” در پارلمان اسرائیل به تصویب رسید

پارلمان اسرائیل (کنست) بامداد پنج شنبه قانون پایه قومیت را با ۶۲ رأی موافق و ۵۵ رأی مخالف تصویب کرد. پس از تصویب این قانون، نمایندگان عرب کنست، آن را پاره کرده، به سمت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پرتاب کردند. این اقدام آنان سبب شد یولی آدلشتاین دستور دهد آنها را از صحن کنست ... قانون نژادپرستانه “کشور یهودی” در پارلمان اسرائیل به تصویب رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین