راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

الحیات: عباس تاسیس دولت تحت اشغال فلسطین را اعلام می کند

روزنامه ‘الحیات’ چاپ لندن به نقل از یک مقام فلسطینی نوشت: ‘محمود عباس’ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای جهان می خواهد ‘دولت تحت اشغال فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷’ را به رسمیت بشناسند.

 

به گزارش روز سه شنبه این روزنامه، این مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، افزود: عباس به اطلاع مجمع عمومی خواهد رساند که شورای مرکزی ‘سازمان آزادیبخش فلسطین’ تشکیل دولت تحت اشغال فلسطین را اعلام و از ۱۳۸ کشور عضو سازمان ملل که فلسطین را در سال ۲۰۱۲ به عنوان عضو ناظر در این سازمان به رسمیت شناختند، خواهد خواست که دولت فلسطین را در مرزهای خود که همان مرزهای ۱۹۶۷ است، به رسمیت بشناسند.

 

این مقام فلسطینی ادامه داد که عباس از کشورهای عضو ‘اتحادیه اروپا’ که تاکنون دولت فلسطین را به رسمیت نشناخته اند، خواهد خواست فورا آن را به رسمیت بشناسند و همچنین نشست بین المللی صلح جایگزین نقش نظارتی آمریکا در عملیات موسوم به صلح باشد.

 

به گفته مسئولان فلسطینی، عباس همچنین از توقف همکاری با دولت آمریکا در خصوص عضویت در سازمان های بین المللی خبر خواهد داد و اعلام می کند، نشست بعدی شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین که قرار است در اکتبر ( مهر) برگزار شود، بازنگری در قراردادهای امضا شده با اسراییل به دلیل عدم پایبندی به آن را بررسی خواهد کرد.

 

مقامات فلسطینی به الحیات گفته اند: عباس پس از نشست شورای مرکزی برای اقداماتی در غزه از جمله توقف بیشتر حواله های مالی آماده می شود و ‘جنبش حماس’ را مخیر به انتخاب یکی از دو گزینه می کند، یا تسلیم حکومت به دولت یا ادامه حکومت و تحمل تبعات آن که در راس آن بانک ها و موسسات بهداشتی و آموزشی قرار دارند.

 

 

استقبال از پیشنهاد اسپانیا در خصوص به رسمیت شناختن فلسطین

 

‘احمد ابو الغیط ‘ دبیر کل ‘اتحادیه عرب’ با صدور بیانیه ای با استقبال از پیشنهاد اسپانیا در خصوص به رسمیت شناختن دولت فلسطین به صورت یک جانبه اعلام کرد، این رویکرد بیانگر دوستی دراز مدت کشورهای عربی و اسپانیا و ارتباط قوی دولت و مردم این کشور با مساله فلسطین به طور خاص است.

 

ابوالغیط از دولت اسپانیا خواست، طرح به رسمیت شناختن فلسطین به صورت یکجانبه را اجرا کند، زیرا این گام، دیگر کشورهای اروپایی را تشویق می کند، دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

 

وی به رسمیت شناختن دولت فلسطین را اقدامی ضروری برای حل بحران مردم این سرزمین دانست.

ایرنا

در صورت شکست روند صلح، ایرلند فلسطین را به‌رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این اظهارات سیمون کاونی، وزیر خارجه ایرلند در جریان کنفرانس خبری مشترک با ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در دوبلین مطرح شد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را همراهی کرده است.

ادامه

اسراییل, ایرلند, جهان, خبر, فلسطین

البرادعی: نباید به ترامپ اجازه توهین به مردم منطقه را داد

«محمد البرادعی » دبیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به توئیت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره کشورهای خاورمیانه گفت او به مردم منطقه توهین می کند؛ نباید اجازه داد او چنین کاری را ادامه دهد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شمال افریقا, فلسطین, مصر

درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه ای از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کردند تا فورا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نماینده سوریه در سازمان ملل: توافق ادلب نتیجه مذاکرات فشرده میان دمشق و مسکو بود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که طرح غرب در سوریه در راستای خدمت به طرح خاورمیانه جدید بوده و شبیه طرح اسرائیل برای از بین بردن حق مردم فلسطین درخصوص تشکیل کشور مستقل‌شان است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین