چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

التهاب در آمریکا؛ حکومت نظامی در ۲۵ شهر، بازداشت ۱۴۰۰ معترض + ویدئو

موج سراسری ناآرامی‌ها در آمریکا ناشی از اعتراض مردم به قتل یک شهروند سیاهپوست به دست یک پلیس سفید پوست وارد پنجمین روز خود شده است؛ در ۲۵ شهر حکومت نظامی اعلام شده و تا کنون بیش از یکهزار و ۴۰۰ معترض بازداشت و تعدادی نیز کشته شده‌اند.

 

رویداد۲۴؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه بدون ذکر نام هیچ شهری گزارش داد: نیرو‌های پلیس از زمان آغاز ناآرامی اکنون نزدیک به یکهزار و ۴۰۰ نفر را در ۱۷ شهر آمریکا بازداشت کردند.

 

همچنین رسانه‌های آمریکایی از حضور گسترده نیرو‌های گارد ملی در برخی شهر‌ها از در شهر مینیاپولیس خبر می‌دهند. تعداد نیرو‌های مسلح و گارد ملی در این شهر آشوب زده که قتل شهروند سیاهپوست در آن رخ داد، به بیش از ۱۱ هزار نفر رسیده است.

 

درهمین حال شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز با پخش تصاویری از شهر لس آنجلس نشان داد که شماری از فروشگاه‌ها و امکان عمومی طعمه حریق شده و نیرو‌های آتش نشان تلاش در خاموش کردن آن دارند.

 

این رسانه تصویری آمریکایی همچنین تصاویر زنده‌ای از آتش سوزی در شهر فلادلفیا آمریکا را پخش کرد.

 

سی ان ان پوشش خبری از شهر‌های واشنگتن دی. سی، نیویورک، لس آنجلس، میامی، لیک سالت، کلمبوس ایالت اوهایو و میامی را به تصویر کشید.

 

معترضان آمریکایی علاوه بر این که از کشته شدن شهروند سیاهپوست عصبانی هستند، خونشان از رفتار‌های دوگانه، نژادپرستانه و ضدبشری دولتمردان خود به جوش آمده و کشته شدن جورج سیاهپوست جرقه‌ای بود تا مردم خشمگین و ناراضی آمریکا بار دیگر عقده گشایی کننده و خشم خود را نسبت به رویکرد‌های نژادپرستانه و غیرانسانی مقامات کاخ سفید بروز دهند. به خاطر همین در اعتراض ها، اقدام به آتش زدن پرچم آمریکا، خودرو‌ها و حمله به برخی اماکن عمومی و آتش زدن آن‌ها کردند.

 

حضور نیرو‌های پلیس در خیابان‌های واشنگتن

 

این رسانه تصویری آمریکایی همچنین گزارش داد: صد‌ها نیروی پلیس در خیابان‌های واشنگتن برای متفرق ساختن معترضان حضور داشتند.

 

روز گذشته تجمع شماری از معترضان در برابر کاخ سفید موجب شد تا گارد ویژه برای متفرق ساختن آنان اقدام به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله‌های مشقی کند

.

سکوت ترامپ

 

این شبکه تلویزیونی آمریکایی همچنین گزارش داد: درحالی که سراسر آمریکا در پی آنچه در شهر مینیاپولیس رخداد با آشوب مواجه است، دراین میان دونالد ترامپ سکوت اختیار کرده است.

سی ان ان افزود: آتش، گاز اشک آور و شلیک گلوله مشقی این وضعیت آمریکا است.

 

بنابراین گزارش وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون با توجه به ادامه و افزایش نا آرامی‌ها در شهر‌های آمریکا در وضعیت هشدار به سر می‌برد و برخی از واحد‌های نظامی در حالت آماده باش قرار گرفتند، بالگرد‌های نظامی آمریکایی نیز روز شنبه (روز گذشته) بر فراز آسمان شهر مینیاپولس، محلی که ناآرامی‌ها از آنجا به سایر نقاط آمریکا سرایت کرد، دیده شده است.

لشگرکشی ۱۷۰۰ سرباز به مینه‌سوتا

 

در همین حال ژنرال «جان جنسن – John Jensen» فرمانده گارد ملی ایالت مینه‌سوتا نیز در این نشست خبری گفت: با اختیاراتی که از فرماندار ایالت مینه‌سوتا گرفته شد، در شروع کار، اعزام یک‌هزار سرباز به این ایالت برای کنترل اوضاع درخواست شد.

 

جنسن افزود: با اعزام این تعداد از سربازان، شمار نیرو‌های حاضر در این ایالت به یک‌هزار و ۷۰۰ نفر می‌رسد که در تاریخ این ایالت بی‌سابقه است.

 

«جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی ششم خردادماه در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به دست یک افسر سفیدپوست به نام «درک شووین» کشته شد.

 

این افسر پلیس که اقدام وی منجر به قتل این شهروند سیاهپوست شد در نهم خردادماه اندک زمانی پس از بازداشت با وثیقه ۵۰۰هزار دلاری آزاد شد وی از سوی دادستان ناحیه «هنپین» (Hennepin) مینه سوتا، وی را به قتل «درجه سه» متهم کرد.

 

در روز‌های گذشته شهر‌های زیادی در آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات علیه قتل این شهروند بوده است.

 

به آتش کشیدن اداره پلیس در آمریکا توسط مردم

عبدالباری عطوان؛ آمریکا در آستانه انقلابی علیه نژادپرستی است

همچنان تنش‌ها، آشوب و خشونت در شهر مینیاپولیس آمریکا بعد از کشته شدن یک جوان سیاه پوست به دست پلیس ادامه دارد. این پلیس جوان سیاه پوست را خفه کرده و او را روی زمین رها کرد تا جان خود را از دست داد. این جنایت شنیع پرونده ظلم به سیاه پوستان توسط پلیس آمریکا ... عبدالباری عطوان؛ آمریکا در آستانه انقلابی علیه نژادپرستی است

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, کنیا