بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

الاهرام: قدرت آمریکا در خاورمیانه در حال فروکش‌کردن است

روزنامه مصری «الاهرام» امروز شنبه نوشت، قدرت آمریکا در منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست مقام های این کشور در حال فروکش کردن است و در مقابل روسیه تلاش می‌کند جای پای خود را در منطقه محکم کند.

 

این روزنامه دولتی مصری نوشت، آمریکا به دلیل جانبداری کور از’ اسرائیل’ و به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت آن بدون توجیه قابل قبول، در حال از دست دادن جایگاه خود در منطقه است.

 

الاهرام افزود، شواهد و قرائن بسیار زیاد حاکی از آن است که روسیه با قدرت درحال بازگشت به منطقه خاورمیانه است تا رقیبی قدرتمند برای آمریکا باشد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در حال تقویت روابط خود با کشورهای عربی است؛ سفر ملک سلمان، شاه سعودی به مسکو در سال جاری میلادی و مصافحه پوتین با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در آرژانتین، بیانگر برنامه ریزی دقیق مقام های روسی برای این هدف است، علاوه بر این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سال جاری میلادی چهاربار از مسکو دیدار و ۱۱ بار با پوتین گفت و گو کرده است.

 

این روزنامه مصری در ادامه نوشت، آمریکا در سیاست هایش در خاورمیانه دچار شکست شده و این کشور باعث ویرانی زیادی در منطقه شده است.

 

الاهرام در خصوص افزایش نفوذ روسیه در منطقه نیز نوشت، کارشناسان نفتی روسی پیوسته در حال رفت و آمد به کشورهای واقع در منطقه خاورمیانه برای امضای قراردادهای بزرگ هستند و از سوی دیگر نمایندگان موسسات سرمایه گذاری روسی در پی امضای قراردادهای بیشتر هستند و چندین قرارداد سرمایه گذاری به ارزش میلیاردها دلار امضا کرده اند و در عین حال تلاش می کنند روابط قدیمی‌شان را با منطقه، از لیبی تا خلیج فارس احیا کنند و علاوه بر این کارشناسان روس در پی بازاریابی برای سلاح های این کشور اند؛ این کشور پنج قرار داد برای احداث پنج نیروگاه هسته ای و ده ها قرارداد گازی و نفتی به ارزش میلیاردها دلار با عربستان، کردستان عراق و کشورهای واقع در خاورمیانه امضا کرده است.

 

این رسانه مصری افزود، روسیه به یکی از طرف های اثرگذار در همه درگیری ها و بحران های منطقه از جنگ یمن گرفته تا لبنان تبدیل شده و برای نخستین بار در تاریخ، پیشنهاد مسلح کردن ارتش لبنان را به ارزش یک میلیارد دلار ارائه کرد و به نظر می رسد پوتین در حال محکم کردن جای پای کشورش در خاورمیانه است و در این چارچوب سعی در برقراری روابط نزدیک با مصر داشته است؛ السیسی چهار بار از روسیه دیدار کرده که دو قرار داد مهم احداث یک نیروگاه هسته ای در منطقه الضبعه و ایجاد منطقه صنعتی روسیه در مسیر کانال سوئز حاصل این روابط است.

ایرنا

نخست وزیر اسرائیل، ایران را تهدید به حمله کرد

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که اقدام نظامی در داخل مرزهای ایران را در صورتی که احساس کند که برای امنیتش ضروری باشد را رد نمی‌کند.

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

تلاش آمریکا برای سوق دادن اوکراین به سمت جنگ با روسیه

به عقیده کارشناسان، بروز یک درگیری نظامی گسترده بین اوکراین و روسیه برای تحقق سیاست‌ آمریکا در منطقه و مانع‌تراشی در ادامه حضور نظامی روسیه در خاورمیانه و همچنین توقف انتقال انرژی این کشور به اروپا، بسیار مفید خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, رویارویی نظامی, شرق اروپا, مقاله

رای الیوم؛ آشکار شدن ضعف پاتریوت‌ آمریکا در مقابل اس ۳۰۰ روسیه در عرصه نبردهای خاورمیانه

ضعف سامانه پدافند هوایی پاتریوت در مقابله با حملات موشکی انصارالله یمن و ناکامی اسرائیل در اجرای حملاتی تاثیرگذار علیه سوریه با وجود استفاده از جنگنده فوق مدرن اف ۳۵، محدودیت سلاح‌های آمریکایی را نمایان کرده و موجب نگرانی فرماندهان پنتاگون شده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, مقاله