درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

شامگاه دوم آوریل، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین بنا به دعوت رئیس جمهور ایالات متحده با وی گفتگوی تلفنی انجام داد. سران دو کشور درباره روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر صریح و عمیق داشتند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: شی جین پینگ در این تماس تلفنی اشاره کرد: نوامبر ... شی جین‌پینگ در گفتگوی تلفنی با جو بایدن؛ مساله تایوان خط قرمز غیرقابل عبور در روابط چین و آمریکاست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تایوان, تحریم, جنگ سرد, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

اقدام مشترک بانکی ترکیه و روسیه، گامی جدید برای دور زدن تحریم آمریکا

مدیرعامل سیستم ملی پرداخت روسیه (ان‌اس‌پی‌کی)، گفت: بزرگترین زنجیره بانکی ترکیه به علاوه ۱۰ هزار خرده‌فروش آنلاین این کشور، پذیرش میرکارت روسیه را آغاز کردند.

 

اعتمادآنلاین| ولادیمیر کوملف، مدیرعامل سیستم ملی پرداخت روسیه (ان‌اس‌پی‌کی)، گفت: بزرگترین زنجیره بانکی ترکیه در کنار ۱۰ هزار خرده‌فروش آنلاین این کشور، پذیرش میر کارت روسیه را آغاز کردند.

 

کوملف گفت: ما می‌خواهیم اعلام کنیم که امروز روز بزرگی است؛ چراکه کارت‌های اعتباری «میرکارت» از این به بعد، در ترکیه مورد قبول هستند.

 

این مدیر اجرایی گفت: دیروز فرآیند تست‌های این ارتباط نهایی شده؛ این در حالی است که بانک بانکاسی ترکیه بیش از ۶۵۰۰ عابربانک در سراسر این کشور دارد و دارای بزرگترین شبکه کارت‌بانکی در ترکیه است.

 

کوملف گفت: کارت اعتباری ملی روسیه در بین بیش از ۴۰ هزار فروشگاه در ترکیه مورد قبول هستند و در حال حاضر، اپراتور میرکارت در حال یکپارچه‌سازی این کارت‌ها با بانک زراعت (یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ترکیه) است.

 

سیستم پرداخت اعتباری میر، در سال ۲۰۱۵ میلادی و یک سال پس از اعلام تحریم‌های ضد روسی غربی، توسط بانک مرکزی این کشور راه‌اندازی شد و در آن زمان، بانک‌های روسی موقتاً نتوانستند از کارت‌های ویزا و مستر کارت خود استفاده کنند.

 

طبق گفته الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، تا ژانویه ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۵۳ میلیون میرکارت صادر شده است.

 

میرکارت در حال حاضر در ارمنستان، قرقیزستان بلاروس و قزاقستان، مورد قبول بوده و تا پایان امسال قرار است ازبکستان هم به این فهرست اضافه شود.

رویترز از احتمال کاهش تحریم‌های ایران از جانب آمریکا خبر می‌دهد

رویترز در مقاله ای تحلیلی نوشت که احتمال کاهش فشار و تحریم های آمریکا علیه ایران به دلیل نگرانی از افزایش قیمت نفت در بازار های جهانی قوت گرفته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, ونزوئلا

اعتراض جمعی از کشورها به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا در سازمان ملل

کشورهای روسیه، چین، ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا، بولیوی و زیمبابوه در بیانیه مشترکی که توسط معاون وزیر خارجه روسیه در نشست شورای اقتصادی ــ اجتماعی سازمان ملل قرائت شد، تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اهداف آن را محکوم کردند.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, زیمبابوه, سوریه, کوبا, ونزوئلا

هاوانا: تحریم آمریکا علیه ونزوئلا دزدی اقتصادی است

وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به تازه‌ترین دور از تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده علیه بخش نفتی ونزوئلا از آن به عنوان “دزدی اقتصادی” یاد کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا, ونزوئلا