مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

افشای طرح‌های محرمانه آمریکا برای خارج‌کردن”کلاه سفیدها” از سوریه

مناقشه آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی در میان آنها انگلیس و فرانسه طرح‌های سری برای خارج کردن اعضای سازمان کلاه سفیدها از سوریه را بعد از نقش‌هایی که در وارونه نشان دادن حقایق داشتند، افشا کرد.

 

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، یک مقام مسؤول آمریکایی گفت:‌ سرنوشت حدود ۱۰۰۰ داوطلب و اعضای خانواده‌ آنها و برنامه ریزی برای خروج‌شان محور اصلی مذاکرات مقامات چند کشور از جمله آمریکا، ‌انگلیس، فرانسه و کانادا شده است. مساله مربوط به خارج کردن این ۱۰۰۰ عنصر سازمان کلاه سفیدها از سوریه به مقصد کشورهای دیگر نظیر کانادا،‌ انگلیس و آلمان است.

 

دو منبع دیپلماتیک اعلام کردند که کانادا و انگلیس و همچنین آلمان انتظار می‌رود در نجات اعضای این گروه کمک کنند.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره لزوم خروج اعضای این گروه در دیدارهای اجلاس ناتو در روزهای گذشته با دیگر مقامات گفت‌وگو کرد.

 

در همین راستا آمریکا و انگلیس درباره این موضوع مذاکره کردند.

 

هیئت‌های غربی آمریکا را قانع کرده‌اند که باید مذاکراتی با اسرائیل و اردن برای یافتن راه‌های خروج اعضای این گروه از سوریه پیدا شود.

 

امنیت خروج کلاه سفیدها یکی از موضوعات دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواهد بود اما نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که آیا می‌توان به روسیه در این باره اعتماد کرد.

 

یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد: درخواست نجات کلاه سفیدها از روسیه برای آنها اهمیتی ندارد زیرا روس‌ها کلاه سفیدها را تروریست اعلام کرده‌اند.

 

این منبع دیپلماتیک اعلام کرد: کشورهای غربی امیدوارند که راهی برای خروج این گروه بدون کمک روسیه پیدا کنند.

 

همچنین آنها به دنبال راه‌های احتمالی برای خروج زمینی این گروه هستند اما مذاکرات در این باره در مرحله حساسی قرار دارد.

 

در ماه‌های اخیر درگیری‌ها در جنوب غربی سوریه افزایش یافته است.

 

قبلا وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود، آمریکا ۶.۶ میلیون دلار به این سازمان و سازوکار سازمان ملل در سوریه اختصاص خواهد داد. این وزارتخانه خاطرنشان کرده‌ بود، واشنگتن به شدت از سازمان کلاه سفیدها که مدعی است جان ۱۰۰ هزار تن را از ابتدای درگیری‌ها در سوریه نجات داده، حمایت می‌کند.

 

سازمان کلاه‌سفیدها که گفته می‌شود سازمانی انسانی است مدعی است ملزم به حمایت از ساکنان سوری است و براساس بی‌طرفی سیاسی عمل می‌کند. تاکنون نوارهای ویدیویی بسیاری از اعضای این گروه در حالی که اقدام به نجات دادن ساختگی کودکان از زیر آوار می‌کنند منتشر شده در حالی که در برخی آنها ماسک داشته‌ و مدعی شده‌اند آنها در معرض حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه فعالیت این گروه را در راستای خدشه وارد کردن به وجهه مقامات سوریه می‌داند. بشار اسد نیز اعضای این گروه را حامیان القاعده سوریه موسوم به جبهه النصره و نیز فتح الشام می‌داند.
ایسنا

ادامه ناآرامی‌ها؛ بودجه ۳ میلیارد دلاری دولت عراق برای فرونشاندن اعتراض‌ها

به گزارش اسکای نیوز عربی، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق درخصوص درخواست تظاهرکنندگان هفت حکم صادر کرد و قرار است بودجه‌ای به ارزش سه و نیم تریلیون دینار(حدود سه میلیارد دلار) هرچه سریعتر به استان بصره اختصاص داده شود.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, شمال غرب آسیا

ایران آماده است بدرخواست سوریه و عراق فوراً از این کشورها خارج شود

به گزارش رادیو فرانسه: علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل، پس از ملاقاتش با رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، امروز جمعه بیست و دوم تیر ماه گفت که هر گاه حکومت‌های سوریه و عراق بخواهند، جمهوری اسلامی نیروهای خود را از این کشورها خارج می‌کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

پیام آمریکا به اسد: به شرط خروج ایران، از سوریه عقب‌نشینی می‌کنیم

به نقل از الرای، مقام‌های مسئول در دمشق که نام‌شان ذکر نشده است، اعلام کردند آمریکا پیامی از طریق روسیه به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه فرستاده است که در وهله نخست متضمن خواسته‌ها و اهداف اسرائیل و همچنین در راستای تمایل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج نهایی از سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن، است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا