مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

افشای سندی درباره انتقال عناصر تروریستی به سوریه توسط ترکیه

رسانه‌های آگاه فاش کردند که طبق اسناد محرمانه به دست آمده، سازمان اطلاعات ترکیه در سال ۲۰۱۴ عناصر تروریستی تکفیری را از طریق مرزهای خود با سوریه به این کشور انتقال داده است.

 

به نقل از المیادین، سایت “نوردک مانیتور” در گزارشی نوشت: عملیات سازمان اطلاعات ترکیه زمانی فاش شد که یگان‌های پلیس محلی ترکیه برای ‌جستجو درباره دو اتوبوس که به منظور انتقال عناصر تروریستی از مکانی به مکان دیگر در مرز سوریه مورد استفاده قرار می‌گرفتند، احضار شدند.

 

این سایت تصویری از یک سند محرمانه را منتشر کرده که دارای دو صفحه بوده و توسط اسماعیل حقی موسی، معاون رئیس اطلاعات ترکیه و سفیر کنونی این کشور در فرانسه امضا شده است.

 

همچنین در این سند ذکر شده است که “اطلاعات مربوط به انتقال عناصر تکفیری به سوریه از اسرار دولتی بوده و نباید منتشر شود.”

 

طبق این گزارش، عناصر تروریستی تکفیری شامگاه نهم ژانویه ۲۰۱۴ توسط چند اتوبوس طرف قرار داد با سازمان اطلاعات ترکیه از طریق گذرگاه مرزی “آقجا قلعه” و بدون هیچگونه تفتیشی به همراه مقداری سلاح و مهمات وارد خاک سوریه شده و به راننده‌های این اتوبوس‌ها نیز دستور داده شده که به ترکیه بازگرداند.

 

این سایت در گزارش خود آورده است: دهم ژانویه پلیس ترکیه ابلاغیه‌ای را دریافت کرد که در آن ادعا شده بود، دو اتوبوس متوقف در پارکینگ حاشیه اتوبان در حال انتقال مواد مخدر هستند. پلیس ترکیه پس از تفتیش این دو اتوبوس ۴۰ جعبه حاوی مهمات سلاح‌های سنگین را کشف و ضبط کرد.

 

پلیس ترکیه دو راننده را به همراه مالک شرکت این دو اتوبوس بازداشت کرد که این افراد در جریان بازجویی اعتراف کردند که این دواتوبوس توسط سازمان اطلاعات ترکیه اجاره شده و پیشتر نیز چنین اقداماتی را انجام داده‌اند.

 

طبق گزارش نوردک مانیتور، دو راننده همچنین اعتراف کردند که عناصر تروریستی را به همراه مهمات به اردوگاه گروه‌های تکفیری در سوریه منتقل کرده‌اند.

 

این دو راننده همچنین به منظور توجیه اقدام خود اظهار کردند که کار اشتباهی مرتکب نشده، چراکه به وظایف خود در قبال حکومت ترکیه عمل کرده‌اند.

 

طبق گفته این دو راننده، در این عملیات ۷۲ عنصر تکفیری به منظور کمک به گروه‌های تندرو در سوریه به مرزهای این کشور انتقال داده شدند.

 

نوردک مانیتور همچنین تاکید کرد: مصطفی سرلی، دادستان کل ترکیه که مسؤولیت تحقیق درباره این پرونده را بر عهده داشت به دلایل نامعلومی از ریاست این پرونده عزل شد و اینگونه به نظر می‌رسد که دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه تمایلی ندارد که دادستانی کل بیش از این درباره پرونده مذکور و دست داشتن سازمان اطلاعات این کشور در آن تحقیق کند.

 

این سایت در پایان گزارش خود نوشت که کومالی تولو، دادستان کل جدید ترکیه این پرونده را مختومه و اعلام کرد که هیچ دلیلی برای ادامه تحقیق درباره این پرونده وجود ندارد.

ایسنا

کشته‌شدن ۵ نظامی انگلیس در دیرالزور / هشدار ترکیه نسبت به آغاز عملیاتِ فوریِ نظامی در سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه الوطن از کشته شدن دست کم پنج نظامی انگلیسی و زخمی شدن تعدادی دیگر بر اثر حمله موشکی داعش به شهرک الشعفه در شرق استان دیرالزور سوریه خبر داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه

آمریکایی: ارتش آمریکا خروج تجهیزات نظامی خود را از سوریه آغاز کرد/ کردهای سوریه: با طرح‌های تجزیه کشور مقابله می‌کنیم

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ارتش آمریکا خروج تجهیزات نظامی خود را از سوریه آغاز کرده است.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام وزارت دفاع آمریکا به این خبرگزاری گفت: می توانم تاکید کنم که خروج جنگ افزارهای ارتش از سوریه آغاز شده است اما به دلیل امنیتی ... آمریکایی: ارتش آمریکا خروج تجهیزات نظامی خود را از سوریه آغاز کرد/ کردهای سوریه: با طرح‌های تجزیه کشور مقابله می‌کنیم

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, مصر

نمایندگان عراقی تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی را کلید زدند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز  سه‌شنبه بر تمرکز نمایندگان برای صدور قانونی تأکید کرد که به حضور غیر قانونی نیروهای آمریکایی حاضر در خاک این کشور پایان می‌دهد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق